بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۹۳ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

بیوگرافی خسوس ناواس، فوتبالیست اسپانیایی

بیوگرافی خسوس ناواس فوتبالیست اسپانیایی



درباره خسوس ناواس

بیوگرافی خسوس ناواس فوتبالیست اسپانیایی

 

در این مقاله از ، با بیوگرافی خسوس ناواس فوتبالیست اسپانیایی آشنا می شوید. خسوس ناواس متولد 21 نوامبر 1985 است. یک بازیکن فوتبال اسپانیایی است. او برای سویا و تیم ملی اسپانیا بازی می کند.

چکیده ای از بیوگرافی خسوس ناواس :

نام و نام خانوادگی : خسوس ناواس گونزالس

تاریخ تولد : 21 نوامبر 1985

محل تولد : لوس پالاسیوس، اسپانیا

قد : 1.70 متر

موقعیت : دفاع راست، وینگر

 

بیوگرافی خسوس ناواس :

خسوس ناواس گونزالس (تلفظ اسپانیایی: Jesús Navas González) زاده 21 نوامبر 1985) یک فوتبالیست حرفه ای اسپانیایی است که به عنوان مدافع راست و وینگر راست بازی می کند، در حال حاضر دوران طلایی خود را در باشگاه سویا سپری می کند. او کاپیتان این تیم در لالیگا است و با دریبل های تماشایی و قدرت شوت زنی خود، به یکی از مهره های کلیدی سویا تبدیل شده است.

 

او که بیشتر دوران حرفه ای خود را در سویا سپری کرده، با حرکات سریع و تکنیک چشم نواز، به یکی از اسطوره های این باشگاه تبدیل شده است.

 

ناواس با سویا افتخارات بسیاری را کسب کرده، از جمله چهار جام یوفا/لیگ اروپا و دو کوپا دل ری. او در سال 2013 با منچسترسیتی قرارداد امضا کرد، جایی که در فصل 14–2013 لیگ برتر را برد . او در سال 2017 دوباره به سویا پیوست و با 689 بازی، رکورد باشگاه را برای بیشترین بازی های رقابتی حفظ کرد.

 

ناواس که از سال 2009 ملی پوش اسپانیایی بود ، به کشورش کمک کرد تا جام جهانی 2010، یورو 2012 و لیگ ملت های 2022–2023 را به دست آورد و 56 بازی ملی انجام داد و پنج گل به ثمر رساند.

 

زندگی خسوس ناواس

بازی خسوس ناواس

 

حرفه باشگاهی خسوس ناواس :

سویا

خسوس ناواس در 21 نوامبر 1985 در شهر لوس پالاسیوس ویا ویلافرانکا در استان سویا اسپانیا چشم به جهان گشود. او در سن 15 سالگی با استعدادی که در فوتبال داشت، به آکادمی جوانان سویا پیوست و پله های ترقی را به سرعت طی کرد.

 

در 23 نوامبر 2003، در سن 17 سالگی، ناواس برای اولین بار برای تیم B سویا در مقابل اسپانیول به میدان رفت و استعداد خود را به رخ همگان کشید. او در آن فصل 4 بازی دیگر انجام داد و در فصل 05-2004 برای همیشه به تیم اصلی صعود کرد و دو گل از 22 بازی به ثمر رساند.

 

درخشش ناواس در سن کم، توجه باشگاه سویا را به دنبال داشت و در 3 می 2005، قرارداد او تا سال 2010 تمدید شد. این آغاز سفری پرافتخار برای ناواس در باشگاه سویا بود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

افتخارات خسوس ناواس

پیروزی تیم اسپانیا

 

ناواس با سویا در سال 2011

در فصل 06–2005 ، ناواس یک بار دیگر تحت تأثیر قرار گرفت، زیرا اندلسی ها در جام یوفا آن دوره پیروز شدند . او در تمام 12 بازی این رقابت ها از جمله فینال مقابل میدلزبرو حضور داشت. قراردادی برای انتقال به چلسی در اوت 2006 تنظیم شد، اما بازیکن این حرکت را به دلیل دلتنگی احتمالی رد کرد. او به طور مداوم در لیست بهترین بازیکنان لیگ قرار داشت و هر سال در 50 بازیکن برتر مجله Don Balón از سال 2006 تا 2008 ظاهر شد.

 

برای سه سال بعد، ناواس به بازیکن ثابت سویا ادامه داد و همیشه تیم را در پاس گل ها هدایت کرد و در مجموع 9 گل در لیگ به ثمر رساند. او همچنین به آنها کمک کرد تا در دوره 2008 کوپا دل ری، و به مقام سوم در مسابقات قهرمانی فصل بعد برسند.

 

ناواس همیشه در کمپین 2009–10 حضور داشت و در بیش از 50 بازی حضور داشت. او لیگ را با پاس های قاطع رهبری کرد (از جمله دو پاس در آخرین دور مقابل آلمریا، در حالی که سویا با پیروزی 3–2 خارج از خانه، مایورکا را برای مقام چهارم شکست داد). در 19 می 2010، او گل دوم را در پیروزی 2-0 در فینال کوپا دل ری مقابل اتلتیکو مادرید به ثمر رساند.

 

فصل 2010–11 ناواس به دلیل مصدومیت بسیار تضعیف شد، زیرا او در کمتر از نیمی از مسابقات سویا ظاهر شد. در 13 مارس 2011، او یک ضربه سر نادر در تساوی 1-1 خانگی مقابل بارسلونا ، قهرمان احتمالی، به ثمر رساند که یکی از تنها دو گل رقابتی بود.

 

تیم های خسوس ناواس

افتخارات خسوس ناواس

 

منچستر سیتی 

4 ژوئن 2013، پس از ماه ها گمانه زنی، جدایی خسوس ناواس از سویا و پیوستن او به منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس قطعی شد. این انتقال که گفته می شود 14.9 میلیون پوند ارزش داشت، 7 روز بعد نهایی شد. ناواس در مورد این انتقال گفت: "این لحظه مناسبی برای من است که این قدم را بردارم. من از این فرصت و تصمیم بسیار خوشحالم."

 

اولین بازی ناواس در لیگ برتر در 19 آگوست 2013 رقم خورد. او در آن بازی 90 دقیقه کامل مقابل نیوکاسل یونایتد به میدان رفت و شاهد پیروزی 4-0 تیمش بود. ناواس در 24 نوامبر در یک شکست خانگی 6-0 مقابل تاتنهام هاتسپر، دو گل اول خود را در لیگ برتر به ثمر رساند.

 

فصل 14-2013 برای ناواس و منچسترسیتی بسیار پرفروغ بود. ناواس در 48 بازی در تمام مسابقات به میدان رفت و 6 گل به ثمر رساند. او در کنار سایر ستاره های سیتی، به این تیم کمک کرد تا برای چهارمین بار در تاریخ خود قهرمان لیگ برتر شوند.

 

درخشش ناواس در منچسترسیتی به فینال جام اتحادیه نیز رسید. او در این بازی که مقابل ساندرلند برگزار شد، گل سوم سیتی را به ثمر رساند و به قهرمانی تیمش کمک کرد.

 

3 نوامبر 2015، ناواس به استادیوم رامون سانچز پیزخوان، خانه ی سابق خود، بازگشت. او در آن بازی که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برگزار می شد، 90 دقیقه کامل برای سویا به میدان رفت و با پاس گل به ویلفرد بونی، در پیروزی 3-1 تیمش نقش داشت.

 

در فینال جام اتحادیه همان فصل، ناواس به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد و در ضربات پنالتی مقابل لیورپول، یکی از پنالتی های سیتی را به ثمر رساند.

 

در اواخر فصل 2016-2017، پپ گواردیولا، سرمربی جدید منچسترسیتی، ناواس را از پست وینگر به مدافع راست تغییر موقعیت داد. ناواس در این پست جدید نیز عملکرد موفقی داشت و در بازی مقابل هال سیتی، دو پاس گل داد.

 

با وجود عملکرد خوب ناواس، در 25 می 2017، منچسترسیتی اعلام کرد که این بازیکن در پایان فصل از این تیم جدا خواهد شد.

 

بازی های حرفه ای خسوس ناواس

ویژگی های خسوس ناواس

 

بازگشت به سویا 

1 آگوست 2017، روزی خاطره انگیز برای هواداران سویا و خسوس ناواس. در این روز، ناواس پس از 4 سال حضور در منچسترسیتی، به خانه ی خود، سویا، بازگشت. او با امضای قراردادی 4 ساله، پیراهن شماره 16 را بر تن کرد، شماره ای که قبلاً توسط دوست صمیمی او، آنتونیو پوئرتای فقید، پوشیده می شد.

 

دوران دوم ناواس در سویا، مملو از افتخار و خاطرات شیرین بود. او در این دوره، گاه به گاه در پست دفاع راست نیز به میدان می رفت. در 20 سپتامبر 2017، با به ثمر رساندن تنها گل پیروزی سویا مقابل لاس پالماس، 400مین بازی خود را برای این باشگاه جشن گرفت و رکورد پابلو بلانکو را پشت سر گذاشت.

 

تعهد و وفاداری ناواس به سویا، او را به یکی از محبوب ترین بازیکنان این باشگاه تبدیل کرد. در فصل 19-2018، او به عنوان کاپیتان تیم انتخاب شد. در 18 اکتبر 2018، به پاس قدردانی از خدمات او، نام استادیوم اصلی زمین تمرین سویا به ورزشگاه خسوس ناواس تغییر یافت.

 

ناواس در 3 ژانویه 2020، با حضور در تساوی 1-1 مقابل اتلتیک بیلبائو، به اولین بازیکنی تبدیل شد که به 500 بازی برای سویا می رسد. در 21 اوت همان سال، او کاپیتان تیم بود تا در فینال لیگ اروپا، اینترمیلان را با نتیجه 3-2 شکست دهد و سومین عنوان قهرمانی این رقابت ها را برای سویا به ارمغان بیاورد.

 

درخشش ناواس در فصل 23-2022 نیز ادامه داشت. او در فینال لیگ اروپا مقابل رم، با یک سانتر تماشایی، زمینه ساز گل به خودی جیانلوکا مانچینی شد و بازی را به تساوی کشاند. سویا در نهایت در ضربات پنالتی پیروز شد و ناواس به عنوان بهترین بازیکن فصل انتخاب شد.

 

در 16 مه 2024، ناواس با چشمی پر از اشک، از خداحافظی با سویا در پایان فصل خبر داد. او در رسانه های اجتماعی فاش کرد که باشگاه تلاشی برای تمدید قرارداد او نداشته است. اما این پایان ماجرا نبود. پس از این افشاگری، رئیس خوزه ماریا دل نیدو به ناواس پیشنهاد تمدید مادام العمر داد که او پذیرفت.

 

تیم های حرفه ای خسوس ناواس

جدیدترین تصاویر خسوس ناواس

 

حرفه بین المللی خسوس ناواس :

خسوس ناواس پس از حضور در تیم اول سویا، در 17 آگوست 2004، اولین بازی خود را برای تیم ملی زیر 21 سال اسپانیا انجام داد. او در آن بازی که مقابل فرانسه برگزار شد، موفق به گلزنی شد. با این حال، مشکلات اضطرابی ناواس، او را از ادامه ی حضور در تیم ملی بازداشت و مجبور به ترک فوتبال بین المللی کرد.

 

در آگوست 2009، ناواس با شجاعت تمام، از تمایل خود برای غلبه بر اضطراب و بازگشت به فوتبال ملی خبر داد. او در مصاحبه ای گفت: "بازی برای کشورم بزرگترین چیز است. امیدوارم بتوانم آرامشم را حفظ  کنم و به هدفم برسم."

 

خسوس ناواس در نهم نوامبر 2009، توسط ویسنته دل بوسکه، سرمربی وقت تیم ملی اسپانیا، به دو بازی دوستانه مقابل آرژانتین و اتریش دعوت شد. او در 14 نوامبر در مقابل آرژانتین در مادرید به میدان رفت و در 10 دقیقه پایانی جانشین آندرس اینیستا شد. ناواس در این بازی اولین بازی ملی خود را تجربه کرد. چهار روز بعد، او در پیروزی 5-1 مقابل اتریش در وین، تمام نیمه دوم را بازی کرد.

 

ناواس که برای حضور در جام جهانی 2010 به آفریقای جنوبی سفر کرده بود، در 3 ژوئن 2010 در یک بازی تدارکاتی مقابل کره جنوبی، اولین گل ملی خود را به ثمر رساند. او در این بازی تنها گل بازی را در چهار دقیقه مانده به پایان به ثمر رساند. ناواس در سه بازی در این مسابقات حضور یافت، از جمله 30 دقیقه پایانی به اضافه وقت اضافه در فینال مقابل هلند، زمانی که اسپانیا برای اولین بار قهرمان جام جهانی شد.

 

ناواس همچنین برای حضور در یورو 2012 انتخاب شد. او در این مسابقات به عنوان یار تعویضی در چندین بازی برای قهرمانان بعدی به میدان رفت. در 18 ژوئن، او در آخرین بازی مرحله گروهی مقابل کرواسی، تنها گل بازی را در دقیقه 87 به ثمر رساند و اسپانیا را به مقام اول گروه C رساند. او این گل را از فاصله نزدیک و پس از پاس گل اینیستا به ثمر رساند.

 

ناواس در جام کنفدراسیون های 2013 نیز حضور داشت و سه بار به عنوان یار تعویضی به میدان رفت. در 27 ژوئن، در نیمه نهایی مقابل ایتالیا، او در ضربات پنالتی (0-0 پس از وقت اضافه) پنالتی تعیین کننده را به ثمر رساند.

 

با وجود درخشش ناواس، او به همراه آلوارو نگردو، هم تیمی اش در منچسترسیتی، از فهرست نهایی اسپانیا برای جام جهانی 2014 خط خورد. اما پس از تقریباً شش سال غیبت، این بازیکن 33 ساله در 15 مارس 2019 برای مسابقات مقدماتی یورو 2020 مقابل نروژ و مالت به تیم ملی بازگشت.

 

سه سال پس از آخرین حضورش، ناواس 37 ساله توسط سرمربی جدید، لوئیس د لا فوئنته، برای فینال لیگ ملت های اروپا در سال 2023 دعوت شد. او در نیمه نهایی مقابل ایتالیا 90 دقیقه کامل بازی کرد و با انجام این کار در سن 37 سال و 206 روز، مسن ترین بازیکن تاریخ تیم ملی اسپانیا شد و رکورد قبلی را که توسط لوئیس سوارز در سال 1971 در سن 36 سال و 346 روز به ثبت رسیده بود، شکست. سه روز بعد، او در فینال مقابل کرواسی دوباره در پست دفاع راست بازی کرد. این پیروزی باعث شد که او به اولین بازیکن تاریخ تبدیل شود که یک جام جهانی، یک قهرمانی اروپا و یک عنوان لیگ ملت ها را به دست آورده است.

 

در 7 ژوئن 2024، ناواس در فهرست 26 نفره یورو 2024 قرار گرفت. هفده روز بعد، او در مرحله گروهی مقابل آلبانی با نتیجه 1-0 کاپیتان تیم بود و با 38 سال و 216 روز، مسن ترین بازیکن اسپانیایی شد که در یک تورنمنت بزرگ حضور دارد.

 

زندگی شخصی خسوس ناواس

عکس های تصاویر خسوس ناواس

 

سبک بازی خسوس ناواس :

ویژگی اصلی ناواس سرعت، مهارت دریبل زدن و توانایی دویدن در مقابل مدافعان حریف است.

 

زندگی خسوس ناواس :

خسوس ناواس در طول دوران حرفه ای خود با چالش های شخصی متعددی روبرو بوده است. او از دلتنگی مزمن رنج می برد، تا حدی که در دوران حضور در تیم های ملی جوانان اسپانیا، به دلیل دوری از سویا، اردوها را ترک می کرد، زیرا آنها خیلی دور از سویا بودند. حملات اضطرابی و تشنج نیز از دیگر مشکلات ناواس بودند. در یکی از موارد، او به دلیل دلتنگی شدید، از سفر با سویا در پیش فصل به ایالات متحده خودداری کرد. البته در نهایت او با کمک متخصصان و با هدف غلبه بر این مشکل، نظر خود را تغییر داد.

 

برادر بزرگ ناواس، مارکو، نیز یک فوتبالیست بود. او در پست هافبک بازی می کرد و پس از فارغ التحصیلی از آکادمی جوانان سویا، 3 بازی برای تیم اصلی انجام داد. مارکو بیشتر دوران حرفه ای خود را در سگوندا دیویزیون سپری کرد.

 

خانواده آنها گیتانو / رومانی اصل هستند.

 

خسوس ناواس ازدواج کرده است و دارای فرزند می باشد، اطلاعات بیشتری درباره زندگی شخصی وی در دسترس نمی باشد.

 

عکس های خسوس ناواس

عکس خسوس ناواس و همسرش

 

جدیدترین عکس های خسوس ناواس

عکس خانوادگی خسوس ناواس

 

افتخارات خسوس ناواس :

سویا :

کوپا دل ری : 2006–07 ، 2009–10

سوپرکاپ اسپانیا : 2007

جام یوفا/لیگ اروپا : 2005–06، 2006–07، 2019–20، 2022–23

سوپر جام یوفا : 2006; نایب قهرمان: 2023

 

شهر منچستر :

لیگ برتر : 2013–14

جام لیگ فوتبال : 2013–14، 2015–16

 

اسپانیا :

جام جهانی فوتبال : 2010

قهرمانی اروپا : 2012

لیگ ملت های یوفا : 2022–23

نایب قهرمان جام کنفدراسیون های فیفا : 2013

 

شخصی :

بهترین هافبک تهاجمی لالیگا : 10–2009

تیم منتخب لالیگا: 2018–19

تیم منتخب لیگ اروپا: 20-2019، 2022-23

بهترین بازیکن فصل لیگ اروپا: 2022–23

 

سفارشات

مدال طلای نشان سلطنتی شایستگی ورزشی : 2011

 

اطلاعات تیم :

حرفه جوانان :

 سال ها تیم
 1998-2000 لوس پالاسیوس
 2000–2003 سویا

 

شغل ارشد :

سال ها  تیم  برنامه ها ( Gls )
2003–2004  سویا بی 33 (3)
2003–2013  سویا 284 (23)
2013–2017  شهر منچستر 123 (4)
 2017  سویا 216 (2)

 

حرفه بین المللی :

 سال  تیم برنامه ها ( Gls )
 2004–2005 اسپانیا زیر 21 سال  5 (0)
2009  اسپانیا  56 (5)

 

گردآوری: بخش ورزشی

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋