بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۹۲ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

شیر پسته (روش تهیه و خواص برای کودکان)

حریره پسته (طرز تهیه و خواص برای کودک)



طرز تهیه حریره پسته

 

استفاده از مواد مقوی و سالم یکی از ضروریات برای کودکان درحال رشد محسوب می‌شود. درست‌کردن حریره پسته برای وعده‌های صبحانه و میان‌وعده‌ها می‌تواند انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و بسیاری مواد مغذی دیگر را به کودکان برساند. یکی از مهم‌ترین فواید این غذا این است که باعث افزایش سیستم دفاعی بدن می‌شود. دقیقا چیزی که هر کودک درحال رشد به آن نیاز دارد.

 

شیری که در این غذا وجود دارد منبعی غنی از کلسیم بوده که در بهبود استخوان‌بندی و سلامت هرچه بیشتر دندان‌ها کمک می‌کند. در ادامه مقاله به بررسی بیشتر این وعده شگفت‌انگیز برای کودکان می‌پردازیم و همچنین نحوه درست‌کردن آن را آموزش می‌دهیم.

 

پسته یکی از انواع آجیل است که خوردن آن به‌تنهایی می‌تواند مواد مفید و مقوی بسیاری به بدن برساند که برای هر سنی هم مناسب است. در بزرگسالان و سالمندان استفاده از پسته یکی از الزامات در رژیم‌های غذایی است چراکه باعث کاهش خطرات ایست قلبی می‌شود. 

اما در نوزادان استفاده از این آجیل به‌شکل حریره می‌تواند به رشد مغر کمک کند و همین امر سبب تقویت حافظه و تمرکز در آن شود. ترکیب شیر و پسته درکنار هم منبعی غنی از فسفر و کلسیم را برای کودکان فراهم می‌کند تا بتوانند استخوان و دندان‌هایی سالم داشته باشند. اما مواردی که می‌توانید بر خواص این وعده غذایی تکیه کنید شامل موارد زیر می‌شوند.

 

جلوگیری از سرطان ازطریق آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پسته

تنظیم اشتها و کنترل انرژی در کودکان

 

آنتی اکسیدان موجود در پسته

خواص حریره پسته

 

پسته در مقایسه با دانه‌های روغنی دیگر از آنتی‌اکسیدان غنی‌تری برخوردار است و همین سبب شده تا بهترین خواص را در بین آجیل‌ها داشته باشد. وجود مقادیر مناسب از این ماده باعث می‌شود تا از آسیب‌های سلولی و ایجاد سرطان جلوگیری شود. آنتی‌اکسیدان یکی از مواد ضروری برای سلامت بدن به‌شمار می‌رود. به‌طور کلی با استفاده از حریره پسته می‌توانید در کاهش هزینه‌ها هم صرفه‌جویی کرده و قیمت پسته کم‌تری پرداخت کنید.

 

 این در ازای دریافت خواص‌هایی مانند آنتی اکسیدان‌های لوتئین، ویتامین E و ویتامین ث بسیار عالی و به‌صرفه است. با استفاده از این وعده غذایی که می‌توانید از آن به‌عنوان میان‌وعده هم استفاده کنید می‌توانید منابعی غنی از مواد تازه و آهن دریافت کنید.

 

تنظیم اشتها

حریره پسته را می‌توانید یک منبع غنی از پروتئین و فیبر تصور کنید که احساس سیری فوق‌العاده‌ای به افراد می‌بخشد. ازآن‌جایی‌که انرژی این غذا به‌آرامی آزاد می‌شود کودکانی که عاشق این منبع غذایی هستند در مدت‌زمان طولانی‌ترین احساس سیری می‌کنند.

 

اگر از آن دسته از افرادی هستید که در بین وعده صبحانه و ناهار خود دچار گرسنگی شدید می‌شوید می‌توانید یک وعده این غذا را به صبحانه خود اضافه کنید. در این صورت است که مشاهده خواهید کرد که چطور میزان اشتها و گرسنگی‌تان کنترل می‌شود.

 

ترکیباتی که در درست کردن حریره به کار می رود

این وعده غذایی سلامت و خواص خود را مدیون ترکیباتی است که درآن وجود دارد. استفاده از شیر و پسته پایه‌های اصلی در درست‌کردن این غذا است که به خواص‌شان اشاره شد. در ادامه به ترکیبات دیگری که در ساخت حریره پسته به‌کار می‌روند هم اشاره می‌کنیم.

 

آرد برنج

نشاسته گندم

وانیل

مقدار کمی شکر

 

از دیگر خواصی که می‌توان به استفاده از حریره پسته اشاره کرد داشتن خوابی آرام و راحت برای کودک است که به‌واسطه احساس سیری که به فرد می‌دهد می‌تواند بهترین وعده برای تغذیه کودکان و نوزادان باشد. افزایش تولید گلبول‌های سفید خون که باعث می‌شود تا سیستم ایمنی در افراد تقویت شود و از بروز هر نوع بیماری جلوگیری کند.

 

طرز تهیه حریره پسته

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به تهیه وعده‌های غذایی به‌شیوه خانگی اعتقاد دارد پیشنهاد می‌کنیم تا سریع‌ترین روش‌های درست‌کردن این غذا را آموزش ببینید. بااین‌حال اگر دچار مشغله هستید یا زمان کافی برای آماده‌کردن این غذا را ندارید می‌توانید از تولیدات کارخانه‌ای آن استفاده کنید. این تولیدات با بهترین امکانات و مواد اولیه باکیفیت ساخته می‌شوند و تقریبا تفاوتی با نمونه‌های خانگی خود ندارند. در ادامه آموزش سریع‌ترین و ساده‌ترین شیوه برای تهیه این غذا می‌پردازیم.

 

مواد لازم برای تهیه حریره پسته شامل 2/1 پیمانه پسته خام و بدون پوست، 4/1 پیمانه آب به همراه شیر گاو یا نباتی می‌شود.در مرحله اول پسته‌ها را درون یک قابلمه بریزید و به آن آب اضافه کنید. روی شعله ملایم پسته‌ها را هم بزنید تا آب جذب‌شان شود و کمی نرم شوند. در این مرحله می‌توانید پسته‌ها را از قابلمه بیرون آورده درون یک ظرف پهنی که رویش را کاغذ روغنی کشیده‌اید بریزید. 

 

ظرف را داخل فر قرار داده و به‌مدت 10 تا 15 دقیقه آن‌ها را بپزید تا طعم و عطر بهتری به خود بگیرند. بعداز این مرحله می‌توانید پسته‌ها را در یک قابلمه همراه با مقدار دلخواه شیر بجوشانید و سپس با یک هم‌زن الکتریکی هم زده تا به‌شکل پوره درآید. آن را به یک ظرف منتقل کنید و در یخچال قرار دهید. حالا حریره شما آماده است و می‌توانید آن را به نوزاد خود بدهید.

 

نکاتی که باید هنگام تهیه حریره پسته به آن توجه کنید

نکاتی برای خرید حریره پسته

 

اگر علاقه دارید که خودتان برای فرزندان‌تان حریره آماده کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما به این نکات توجه داشته باشید.

 

حتما از پسته‌های سالم و تازه برای پخت حریره استفاده کنید. پسته‌های فاسد و مخملی می‌توانند باعث ایجاد عفونت و بیماری‌های جدی در کودکان شوند.

با دقت زیادی پسته‌ها را آسیاب کنید. پودر شدن بیش‌ از اندازه پسته‌ها می‌تواند باعث خفگی و تنگی نفس در نوزان شود. بنابراین، از پودرریزی جلوگیری کنید.

پس‌از تهیه حریره آن را در مکانی سرد و خشک قرار دهید تا از فاسد شدن و کپک زدن آن جلوگیری کنید.

 

جمع بندی

به‌طور کلی تمامی افراد برای داشتن بدنی سالم نیاز به مصرف موادی دارند که غنی از خواص مقوی و معدنی باشد. در این بین آجیل‌ها می‌توانند بهترین نوع تغذیه برای هر سنی محسوب شوند. یکی از موارد مهم و ضروری که باید در رژیم‌های غذایی و هر وعده گنجانیده شود همین آجیل‌ها هستند. 

 

بهترین نوع آجیل که حاوی مقادیر غنی و سرشاری از آهن، آنتی‌اکسیدان، فیبر و چربی مفید است پسته معرفی می‌شود. تهیه حریره پسته برای نوزادان و کودکان درحال رشد یکی از الزامات است که هر متخصص تغذیه‌ای مصرف آن را توصیه می‌کند. با استفاده از این وعده غذایی می‌توانید در بهبود استخوان بندی و دندان‌های سالم کودکان خود نقش داشته باشید.

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋