بر اساس بازخوردهایی که سال به سال از اینستاگرام میگیرید، احتمالاً میدانید که این پلتفرم چقدر میتواند برای استراتژی بازاریابی شما ضروری باشد. برنامهریزی استراتژیک با در نظر گرفتن بهترین شیوهها در اینستاگرام، برای موفقیت و مشاهده نتایج واقعی با مشتریان بسیار مهم است. از آنجا که اینستاگرام شبکهای بصری است، مکانی عالی برای نشان دادن برجستگی برند شما با هویت بصری منحصربه فرد است. در این مقاله قصد داریم به نکاتی اشاره کنیم که به شما کمک میکند بهترین استفاده را از بودجه بازاریابی خود ببرید و با جذب مخاطب در اینستاگرام و تبدیل به مشتری دائمی، به راحتی از آن کسب درآمد کنید.
امروزه میتوان اینستاگرام را پیشرو و پرطرفدارترین شبکه مجازی برای فروش اینترنتی دانست. سالیان سال است که این برنامه بهعنوان بزرگترین عرصه دیجیتال مارکتینگ شناخته میشود. حتی با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسبوکارها، کسب درآمد از اینستاگرام را انتخاب کردهاند تا بتوانند جای مشتریان حضوری را پر کنند. این موضوع نهتنها باعث پیشرفت در فروش بیشتر شده، بلکه جذب مشتری در اینستاگرام بهصورت وسیعتر و از سراسر کشور را به همراه داشته است.
با فعالیت در اینستاگرام میتوانید ارتباط بهتری با مشتریان خود برقرار کرده و کسبوکارتان را به مشتریان جدید معرفی کنید و به اهداف تجاری و بازاریابی خود دست یابید. در واقع اینستاگرام راه حلی برای تبدیل مشتریان غیرفعال به مشتریان فعال است. علاوه بر این، اینستاگرام به شما کمک میکند از نظرات، نیازها و ترجیحات مشتریان خود باخبر شوید و فعالیت کسبوکارتان را بر اساس این موارد سازماندهی کنید. همچنین چون افراد امکان دسترسی آسان به تلفن همراه خود دارند، استفاده از اینستاگرام و خرید آنلاین محصولات نیز بهراحتی فراهم میشود. اینها همه مواردی هستند که بهطورکلی در تصمیمگیریهای خرید مشتری تأثیرگذارند و در نتیجه افزایش فروش در اینستاگرام و درآمد هنگفتی برای تجارت شما ایجاد میکنند.
در روزهایی که شاهد پیشرفت روزافزون کسبوکارهای اینترنتی در دنیای دیجیتال هستیم، جذب مخاطب و مشتری یکی از اساسیترین نیازهای فعالان این حوزه محسوب میشود. شما بهعنوان صاحب کسبوکار باید بدانید که یک استراتژی کارآمد و مفید در جذب هدفمند مشتری، تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی برای تکمیل فرآیند فروش است.بنابراین یکی از مهمترین عوامل مؤثر در افزایش فروش در اینستاگرام، داشتن مخاطب و مشتری ثابت است. شما برای موفقیت کسبوکاری که برای آن تلاش میکنید، نیاز به مشتریان جدید نیز دارید. هدف اصلی بسیاری از استراتژیهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی، جذب مشتری و شناساندن برند به مخاطبان است؛ اما آیا این هدف برای رسیدن به درآمد از فضای اینترنت به خصوص اینستاگرام کافی است؟ در پاسخ باید گفت جذب مخاطب اولین گام در هر کمپین بازاریابی اینستاگرام است. درحالی که اگر نتوانید از مخاطبان جدید کسب درآمد کرده و به عبارتی، فالوور اینستاگرام را به مشتری تبدیل کنید، تمام کارهای انجامشده برای طراحی و اجرای کمپین بازاریابی بینتیجه خواهد بود. توانایی تبدیل فالوور به مشتری وجه تمایز یک پیج موفق و پردرآمد اینستاگرام را از یک پیج معمولی و کم درآمد مشخص میکند. بنابراین، چگونه میتوانید از اینستاگرام به طور کامل استفاده کنید؟ چگونه میتوانید با استفاده از این پلتفرم برای فروش به وبسایت خود از میلیونها نفر حداکثر استفاده را ببرید؟ در اینجا ۵ روش مهم برای جذب مشتریان ایدهآل از اینستاگرام آورده شده است:
بدون شک راهها و روشهای بسیاری در جذب مشتری در اینستاگرام وجود دارد و ممکن است کارشناسان مختلف روشهای متعددی را به شما پیشنهاد کنند؛ اما بدون شک مواردی را که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، مهمترین اصولی خواهند بود که به افزایش مشتریان شما کمک میکنند. بیایید باهم این روشها را بررسی کنیم:
تبلیغات اینستاگرامی در ایران به دو روش کلی تبلیغات در پیجهای پربازدید و اینفلوئنسر مارکتینگ انجام میشود.
تبلیغ در پیجهای پربازدید و مرتبط با موضوع پیج شما، یکی از راهکارهای مفید برای جذب فالوور واقعی اینستاگرام است. بهتر است قبل از تبلیغات از میزان واقعی بودن فالوورهای پیج مربوطه مطمئن شوید. این تبلیغات را میتوانید بهصورت بازدیدی یا ساعتی در پیجها و استوریها انجام دهید. در تبلیغ بازدیدی اینستاگرام محتوای تبلیغاتی شما در پیجهای محبوب و پربیننده قرار میگیرد و تعرفه تبلیغات بر اساس بازدید محاسبه میشود. در روش تبلیغات ساعتی اینستاگرام، محتوای تبلیغاتی شما در پیجهای موضوعی و انتخابیتان قرار داده میشود. مدتزمان ماندگاری تبلیغ شما تا ۲۴ ساعت متغیر است و تعرفه به صورت ساعتی محاسبه میشود.
بازاریابی تأثیرگذار یا استفاده از اینفلوئنسرها برای تبلیغ و معرفی خدمات شما، راهی هوشمندانه در استراتژی هدفمند جذب مخاطب در اینستاگرام است. به دلیل تأثیر زیادی که اینفلوئنسرها بر مخاطبانشان دارند، اینگونه پیجها بیشترین میزان هزینه تبلیغات در اینستاگرام را خواهند داشت. البته بهتر است بدانید که هر کسبوکاری، اینفلوئنسر خاص خودش را دارد. افراد مشهور و محبوب در صنعت خود را پیدا کنید و به آنها پیشنهاد همکاری بدهید.
حتماً شنیدهاید که یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد؛ هیچچیز دیگری نمیتواند ماهیت یک پیام را در یک نگاه، توصیف یا توضیح دهد. به همین دلیل مهم است که عکسهای با کیفیت بالا برای نمایش محصولات خود ایجاد کنید. شما فقط چند لحظه فرصت دارید تا برند خود را به مخاطب بهصورت برجسته نشان دهید و خود را معرفی کنید؛ بنابراین یک عکس محصول با وضوح بالا بهطور مؤثری ویژگیهای آن را بیان میکند. محتوای اینستاگرام شما باید در فید کاربران برجسته و متمایز باشد، بنابراین از زیبایی ظاهری غافل نشوید.
بعد از اینکه نیاز بصری پیج برطرف شد باید برای محتوای پستها حساسیت بالایی به خرج دهید. شما برای نگه داشتن مخاطبان در پیج خود و تبدیل آنها به مشتری وفادار، نیاز دارید تولید محتوایی مناسب و مورد سلیقه کاربران پیج خود داشته باشید. در پست گذاری باید توجه کنید تنها نشان دادن محصولات یا خدمات شما ملاک نیست، بلکه شما باید پستهای آموزشی کاربردی که به فعالیت شما مرتبط است نیز تولید کنید تا مشتریان و مخاطبین بتوانند به راحتی مشکلات اولیه خود را حل کرده و از پستهای آموزشی پیج شما استفاده کنند و آنها را به اشتراک گذارند. رعایت اصول پست گذاری بخشی از قوانینی است که باید رعایت شود تا بتوانید رشدی واقعی داشته باشید و مخاطبان خود را به مشتری وفادار تبدیل کنید.
برای کشف شدن و جذب فالوور رایگان اینستاگرام از هشتگهای مرتبط با محصول یا خدمات خود استفاده کنید. هشتگها کمک میکنند که مخاطبان هدف، شما را راحتتر پیدا کنند و بیشتر شناخته شوید. هشتگهایی را انتخاب کنید که بیشتر از بقیه تاثیرگذارند. باید با آزمون و خطا آنها را امتحان کنید. سعی کنید علاوه بر هشتگهای پرطرفدار در رابطه با کسبوکار خود هشتگهای اختصاصی برای برند خود را نیز طراحی و از آنها استفاده کنید.
برای جذب مشتری در اینستاگرام و افزایش فروش، نیاز به بالابردن اعتبار پیج خود دارید تا مشتری به شما اعتماد کند. با این روشها به اعتبار و اصالت پیج خود بیفزایید:
تعامل و مشارکت با مخاطبان شما برای تبدیل آنها به مشتری بسیار مهم است. فالوورهایی که بیشترین ارتباط را با شما در شبکههای اجتماعی دارند، معمولاً متعهدترین مخاطبان شما هستند و احتمالاً بیشتر از دیگران از شما خرید خواهند کرد. هرچه بیشتر از نظرات استقبال کنید، به سوالات پاسخ دهید و مخاطبان را پیگیری کنید، مخاطبان متقابلاً بیشتر با شما همکاری خواهند کرد. همچنین شما از طریق گذاشتن لایو، استوری و استفاده از IGTV میتوانید تعامل بیشتری با مخاطبان خود برقرار کنید. با تعامل بیشتر، الگوریتم اینستاگرام نیز محتوای شما را در فید قرار میدهد.
مخاطبان شما در اینستاگرام زمانی به مشتری تبدیل میشوند که بتوانید اعتماد او را جلب کنید و به او اطمینان بدهید که محصول درست را از آدم یا برند درستی میخرد و این محصول یا خدمات حتماً پاسخگویی و پشتیبانی بعدی هم دارد.
برای جلب اعتماد میتوان از استوریهای روزانه که با صدا و تصویر شما اجرا میشود استفاده کنید که در رابطه با معرفی محصول یا موضوعاتی مرتبط باشد.
مشتریان شما برای ایجاد اعتماد نیاز دارند که محیط کار و نحوه کارکرد شما را ببینند و همینطور از پستهایی که آموزشی و کاربردی است استفاده کنند این باعث میشود تا به پیج شما بیشتر سر بزنند و با محصولات جدید آشنا شوند.
مسابقات باعث ایجاد مشارکت میشود، به شما کمک میکند تا مخاطبان جدیدی پیدا کنید و با افراد بیشتری تعامل برقرار کنید. یک مسابقه باعث میشود برند خود را به صورت ارگانیک به افراد بیشتری بشناسانید بدون اینکه هیچ تلاش مضاعفی برای شناخته شدن خود کنید.
به اشتراک گذاشتن محتوای تولید شده توسط کاربر، باعث میشود مخاطبان شما به یک مشتری وفادار تبدیل شوند. با این کار آنها احساس میکنند به برند شما مرتبط هستند و با فرهنگ شما هم ذات پنداری میکنند و این کلید جذب مخاطب در اینستاگرام است.
برای شروع فعالیت اصولی پیج، مهمترین اصل داشتن تقویم پست گذاری است. با تعیین تاریخ و ساعت برای استوری و پست گذاری مستمر در پیج، میتوان کاربر خود را متوجه این امر کرد که در ساعات مشخصی به پیج شما سر بزند و تمامی فعالیتهای شما را دنبال کند. همچنین این کار به پیج شما اصالت میبخشد.
با استفاده از فراخوان دعوت به عمل (CTA) در کپشنها از مخاطبان بخواهید پست شما را لایک، ذخیره یا کامنت گذاری کنند یا با دوستان خود به اشتراک بگذارند. همچنین برای افزایش ترافیک وبسایت، جمعآوری اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خود یا حتی جذب مخاطب در یک شبکه اجتماعی دیگر میتوانید از آن استفاده کنید. با استفاده مؤثر از CTA در کپشن خود، میتوانید مشتریان بیشتری از اینستاگرام به دست آورید و با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کنید. امیدواریم از طریق محتوای معتبر و خلاقانه و روشهایی که در مقاله به آنها اشاره کردیم بتوانید به جذب مشتری در اینستاگرام و افزایش فروش دستیابید و کسبوکارتان را در این شبکهی مجازی رشد دهید. اگر شما هم روشهای دیگری را امتحان کردهاید که مؤثر بودهاند حتماً با ما در میان بگذارید.
اگر از اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده می کنید، حتما دوست دارید که بیشتر دیده شوید و در مقابل چشمان خریداران بیشتری قرار بگیرید. داشتن فالوور بیشتر و به خصوص داشتن فالوور هدفمند در اینستاگرام شانس شما را برای دیده شدن و فروش بیشتر افزایش می دهد که یکی از بهترین راه ها، خرید فالوور واقعی است. صرف نظر از صحت عملکرد اینگونه سایت ها این سوال به وجود می آید که چطور میشود فالوور را فروخت یا فالوور خرید؟ آیا واقعا این کار امکان پذیر است؟ اولین مفهوم فالوور که به ذهن می آید همان معنی کلمه follower است که به معنی دنبال کننده است. مگر میشود کسی را مجبور به دوست داشتن کسی کرد؟ عبارت فروش فالوور با همین معنی اول کلمه follower در تضاد است. آیا این فالوورها واقعی هستند؟ آیا ریزش نمی کنند؟ مشکلی پیش نمیاد؟ فعال هستند؟ آیا اینستاگرام ما را جریمه نخواهد کرد؟ این نگرانی ها همه طبیعی هستند. احتمالا می پرسید که اگر این فالوورها واقعی نیستند پس چه هستند؟ جالب است بدانید که تاکنون بیش از 3 میلیارد حساب کاربری اینستاگرام ساخته شده است در صورتی که تعداد رسمی کاربران اینستاگرام به تازگی با کمی اغراق از مرز 300 میلیون نفر عبور کرده است.
همین موضوع نشانگر این است که بسیاری از کاربران اینستاگرام توسط افراد سود جو به صورت تقلبی ساخته شده اند تا طی عملیات خاصی بتوانند مثلا 10 هزار کاربر ایرانی را به یک اکانت اینستاگرام اضافه کنند. اینجاست که متوجه می شویم چرا اینگونه فالوور ها لایک نمی کنند و کامنت نمی گذارند. در واقع اینگونه فالوور ها چیزی بیشتر از یک نام ساده نمی باشند که صرفا جهت کلاهبرداری ساخته شده اند و جالب است بدانید که علت کم شدن ناگهانی فالوورها در برهه های زمانی خاص وجود همین فالوور فیک می باشد که اینستاگرام بعد از مدتی آن ها را تشخیص داده و از سرور های خود حذف می کند. پیشنهاد ما به شما خرید فالوور واقعی و فعال بدون ریزش است، فالوورهایی که تفاوتی با افراد عادی پشت صفحات اینستاگرامی ندارند و با ضمانت و گارانتی به فروش می رسند و برای هر سوالی درمورد آن ها به پشتیبانی 24 ساعته دسترسی کامل دارید. اما از کجا می توان خرید فالوور ارزان بدون ریزش انجام داد؟ بهترین سایت خرید فالوور اینستاگرام کدام است؟ به چه کسی اعتماد کنیم؟
می دانیم که احتمالا سایت ها و سرویس های زیادی برای افزایش لایک و خرید فالوور را دیده اید و شاید هم تجربه خرید بدی از آن ها داشته اید یا مورد محدودیت های اینستاگرام واقع شده اید. تفاوت اصلی بین ما و آن سرویس ها این است که لایک ها و فالوور ها و کامنت های ما به صورت 100% واقعی و توسط کاربران فعال و ایرانیست و با ضمانت خدمت شما عرضه می شود. همچنین پس از خرید از ما و ثبت سفارش تا انتهای آن و بعد از آن تا هر زمان که نیازی به ما داشته باشید به صورت 24 ساعته در خدمت شما هستیم، هر سوالی، انتقادی، پیشنهادی و هر مورد دیگری را با جان و دل پاسخ می دهیم و همیشه کنار شما خواهیم بود تا رضایت صد در صدی شما را جلب نماییم، به طور خلاصه مزایای استفاده از خدمات کافه فالوور عبارت اند از:
• اعتبار ما به رضایت شماست، خدمات توسط کاربران حقیقی و واقعی ارائه می شوند و هیچگونه کاربر فیک یا رباتی در مجموعه ما جای ندارد.
• ما از شما رمز اکانت اینستاگرام نمی خواهیم، هر سایتی چنین اطلاعاتی از شما خواست بی شک کلاهبردار است.
• دریافت سفارش ها در کمترین زمان ممکن ضمانت می شوند، وقت شما طلاست!
• با پشتیبانی 24 ساعته توسط تیکت در خدمت شما بزرگواران خواهیم بود.
پاسخ ها