بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

راهنمای جامع خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزل و محل کار



راهنمای خرید تصفیه هوا, خرید تصفیه هوا خانگی, خرید دستگاه تصفیه هوا مناسب

خرید دستگاه تصفیه هوا مناسب

 

پاک کردن هوای اطراف با استفاده از تصفیه کننده هوا: راهنمایی برای خرید مناسب

در حال حاضر، آلودگی هوای زمین به دلیل شهرنشینی، افزایش جمعیت و تولید وسایل حمل‌ونقل به یک معضل ترسناک تبدیل شده است. دستگاه‌های تصفیه هوا می‌توانند به پاک‌سازی آلودگی‌های محیط‌های داخلی کمک کنند. با تنوع زیادی که در بازار وجود دارد انتخاب دستگاه تصفیه هوا می تواند سخت باشد بنابراین در این مقاله از شما را با راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا آشنا می‌کنیم.

چرا باید از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنیم؟

متأسفانه، طبق آمارها سالانه در جهان حدود چهار و نیم‌میلیون نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. آلودگی‌های که در اثر استفاده از سوخت‌های فسیلی و گازهای گلخانه‌ای به وجود می باعث شده که سلامت انسان‌ها در کره زمین به مخاطره بیفتد.

 

از این‌رو دانشمندان دست‌به‌کار شده‌اند و با خلاقیت و دانش خود دستگاه‌هایی در انواع و مدل‌های متفاوت به نام تصفیه هوا اختراع کرده‌اند که این دستگاه‌ها با داشتن مکانیسم‌های خاص و فیلترهای متفاوت باعث کاهش  آلودگی‌های محیط اطراف ما می‌شوند.

 

از آنجایی که انسان بدون هوا، تنها شش دقیقه می‌تواند زنده بماند، در نتیجه  آلودگی های هوا منجر به آسیب رسیدن به اندام‌های مختلف بدن به خصوص مغز می‌شود. بنابراین دستگاه‌های تصفیه‌های هوا این امکان را برای ما فراهم کرده‌اند که بتوانیم  مقداری هوای تازه در خانه و یا محل کارمان ایجاد کنیم.

 

طبق آماری که سازمان حفاظت از محیط‌ زیست، ایالت متحده آمریکا صادر کرده است بیشتر افراد هشتاد درصد از روز خود را در محیط‌های بسته سپری می‌کنند که در برخی مواقع هوای محیط‌ های بسته و داخلی آلوده‌تر از هوای بیرون است؛ زیرا در فضای بسته آلودگی‌هایی مانند گردوخاک، باکتری‌ها، ویروس‌ها، گازهای شیمایی منتشر شده، از مواد شوینده و محصولات پلاستیک و چوبی و... وجود دارند. این آلودگی‌ها در مقابل آلودگی‌های بیرونی خطرناک‌تر هستند. 

 

راهنمای خرید تصفیه هوا, خرید تصفیه هوا خانگی, تصفیه هوا باعث تولید هوای پاکیزه می شود

تصفیه هوا باعث تولید هوای پاکیزه می شود

 

تعریف ساده دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا، دستگاهی است که با استفاده از فیلترهای مختلف و خاصی که در آن تعبیه شده است آلاینده‌های موجود در هوا را از بین برده و هوای محیط را تمیز می‌کند. هدف از تولید این دستگاه کاهش ذرات خطرناک موجود در هوا است که باعث تشدید بیماری‌های تنفسی مثل حساسیت و آسم در افراد می‌شود. البته این دستگاه را همه افراد برای حفاظت سیستم ایمنی و تنفسی خود می‌توانند استفاده کنند.

 

انواع دستگاه تصفیه هوا 

دستگاه‌های تصفیه هوا در ابعاد و مدل‌های متفاوتی تولید و به بازار عرضه می‌شوند که بنا به‌ نیاز خود می‌توانید بهترین مدل از آن را برای منزل و یا محل کار خود خریداری کنید. در ادامه انواع آنها را معرفی می‌کنیم:

 

دستگاه تصفیه هوا مدل رومیزی

دستگاه‌های تصفیه هوای رومیزی دارای وزن کم و سبک هستند. این دستگاه‌ها مناسب مساحت‌های کم مانند اتاق‌خواب‌ هستند. دستگاه‌های مدل رومیزی دارای فیلتراسیون هوای سه‌مرحله‌ای هستند.

 

دستگاه تصفیه هوای همراه

دستگاه تصفیه هوای همراه، دارای قابلیت حمل بر روی گردن می‌باشد و وزن سبکی دارد. این دستگاه  برای افرادی است که دچار تنگی نفس هستند، مواقعی که هوای شهرها دچار وارونگی می‌شوند، زمان‌هایی که آلودگی هوا بسیار بالا است و یا افرادی که می‌خواهد هوای بهتری را در بیرون از منزل استنشاق کنند بسیار مناسب هستند. این دستگاه‌ها توسط فرایند جذب یون‌ها عمل تصفیه هوا را انجام می‌دهند.

 

دستگاه تصفیه هوای اتومبیل

دستگاه تصفیه هوای اتومبیل، مناسب برای استفاده افرادی است که در هوای آلوده مجبور به بیرون رفتن از منزل می‌باشند. این دستگاه با اتصال به فندک ماشین به‌راحتی قابل‌استفاده است. دقت داشته باشید که هنگام خارج‌شدن از ماشین دستگاه تصفیه هوا را درون اتومبیل جا نگذارید؛ زیرا حرارت و تابش نور آفتاب برای دستگاه مضر است و به دستگاه آسیب جدی می‌رساند.

 

دستگاه تصفیه هوای مدل ایستاده

این دستگاه‌ها ابعاد بزرگ‌تری دارند و مناسب برای فضاهایی با مساحت بزرگ‌تر هستند. در ضمن این دستگاه‌ها دارای فیلتراسیونی به‌مراتب قوی‌تر از انواع قبلی می‌باشند.

 

راهنمای خرید تصفیه هوا, خرید تصفیه هوا خانگی, دستگاه تصفیه هوا در مدل های مختلف

دستگاه تصفیه هوا در مدل های مختلف

 

انواع فیلترهای دستگاه تصفیه هوا 

عملکرد دستگاه‌ها تصفیه هوا چیزی نیست جز فرایند فیلتراسیون به همین دلیل انتخاب فیلترها در تصفیه هوا نقش بسزایی دارند به‌طوری‌که هر چه تعداد فیلترها بیشتر باشد عمل تصفیه هوا بهتر انجام خواهد گرفت؛ بنابراین اگر شما نیازمند حذف آلاینده‌ای خاص در محل زندگی‌تان هستید حتماً با فروشنده در میان بگذارید که دستگاه مناسبی را برای شما معرفی کند. مراحل تصفیه هوا در دستگاه‌ها متفاوت بوده و معمولاً بین ۳ تا ۷ مرحله متغیر است. در ادامه به معرفی انواع فیلترهای دستگاه تصفیه هوا می‌پردازیم.

 

- پیش فیلتر: در این مرحله ذرات جامد بزرگ موجود در هوا مانند گردوغبار، پرز فرش و موی حیوانات جذب فیلتر می‌شوند. کیفیت بالای این فیلتر باعث افزایش عمر فیلتر کربن و هپا می‌شود.

 

- فیلتر ثانویه:  این فیلتر توانایی جذب گردوغبار بادقت بیشتری را دارد.

 

- فیلتر کربن (اکتیو): وجود کربن اکتیو در سطح فیلتر موجب جذب بالای آلاینده‌ها در دستگاه‌های تصفیه هوا شده است. این فیلتر توانایی حذف 3000 نوع از ترکیبات مضر گازی مانند H2S و NH3 موجود در هوا را دارد.

 

- فیلتر ضدعفونی‌کننده: این فیلتر برای حذف عوامل شیمیایی مضر، بوهای نامطبوع مانند سیگار و انواع گازهای سمی مانند منوکسید کربن، دی‌اکسیدکربن، دی‌اکسید سولفور و... مورداستفاده قرار می‌گیرد. 

 

- فیلتر هپا: فیلتر هپا بادقت بالایی توانایی حذف باکتری‌ها، ویروس‌ها، آلاینده‌های میکروبیولوژی، عوامل آلرژی‌زا مانند گرده گیاهان، قارچ و کپک است. این فیلتر به‌عنوان قلب دستگاه تصفیه هوا به شمار می‌رود و 98 درصد از ذرت معلق هوا را حذف می‌کند.

 

- فیلتر هگا: این فیلتر قابلیت جذب اکثر گازها را دارد.

 

- فیلتر نانو پلاسما: این فیلتر توانایی جذب الکتریکی ذرات آلرژی‌زا و دوده هوا را دارد. ذرات نانو یون‌های متشکل از مولکول‌های آب هستند و برای بوزدایی و حذف آلودگی‌های مورداستفاده قرار می‌گیرند.

 

- فیلتر یون منفی: اکثر آلاینده‌های معلق در هوا داری بار مثبت هستند، در نتیجه این یون که دارای بار منفی است موجب جذب این آلاینده‌ها از هوا می‌شود. از مزایای این یون  می توتن به تلطیف هوا، رفع خستگی بدن و افزایش سوخت‌وساز آن، دارای اثر جوان‌کنندگی، کاهش بیماری‌های ریوی، ایجاد تأثیر مثبت بر روی سیستم عصبی افراد و... اشاره نمود. 

 

فیلترهایی که در بالا ذکر شدند استاندارد هستند؛ ولی در برخی از دستگاه‌های تصفیه هوا فیلترهای دیگری مانند فیلتر شن‌های زرد، فیلتر آنفولانزای انسانی، فیلتر فرمالدئید، فیلتر ضد آلرژي در نظر گرفته شده است که می‌توان به‌راحتی آنها را تهیه نموده و در مواقع ضروری استفاده نمایید.

 

راهنمای خرید تصفیه هوا, خرید تصفیه هوا خانگی, انواع فیلترهای دستگاه تصفیه هوا

انواع فیلترهای دستگاه تصفیه هوا

 

انواع مدل‌های دستگاه تصفیه هوا

دستگاه‌های تصفیه هوا در دو مدل فعال (اکتیو) و پسیو (غیرفعال) تولید می‌شود.

 

• دستگاه‌های هوا مدل فعال یا اکتیو: عملکرد این دستگاه به‌صورت یونیزه کردن ذرات آلاینده و رسوب آنها می‌باشد. به دلیل اینکه گاهی مواقع دستگاه مدل اکتیو، باعث تولید گاز ازن می‌شود و تنفس این گاز برای انسان خطرناک می باشد بهتر است از این دستگاه‌ها کمتر یا اصلاً استفاده نشود.

 

• مدل غیرفعال یا پسیو: عملکرد این دستگاه‌ها بسیار ساده است بدین صورت که هوا از یک سو با استفاده از فن‌های کم‌صدا به داخل دستگاه کشیده می‌شود و پس از عبور هوا از فیلترهای متعدد هوای پاک از آن‌سوی دستگاه خارج می‌شود در این مدل از دستگاه‌ها از فیلترهای هپا و کربن اکتیو استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها به‌راحتی می‌توان ۹۹.۹۷ ٪ آلاینده‌های موجود در فضای را از بین ببرند.

 

رعایت نکات خرید دستگاه تصفیه هوا

• دستگاهی با صدای کم و حجم هوادهی بالا خریداری کنید: طبیعتاً هر دستگاه الکترونیکی برای روشن‌شدن و کارکردن دارای صدای خواه اندک و یا زیاد است، بنابراین در این خرید به این گزینه دقت لازم را داشته باشید؛ چون آلودگی صدایی خودش یکی از معضلات این روزه‌ها است.

 

از آنجایی‌که مقدار هوایی که یک دستگاه تصفیه هوا در یک ساعت می‌تواند پاک‌سازی کند در دستگاه‌های مختلف متفاوت است پس برای بازدهی مناسب دستگاه، به حجم هوای تصفیه شده از دستگاه توجه لازم را داشته باشید. نکته دیگر اینکه دستگاه‌ها در حالت استاندارد و باکیفیت هوایی که می‌توانند تصفیه کنند ۱۰۰ مترمکعب و در دستگاه‌های خیلی کوچک این مقدار ۳۰ مترمکعب است که بنا به‌ضرورت باید دستگاهی انتخاب کنید که با فضایی که این دستگاه می‌تواند تصفیه کند هماهنگی لازم را داشته باشد. هنگام محاسبه فضای اتاق، ارتفاع را نیز باید در نظر بگیرید.

 

راهنمای خرید تصفیه هوا, خرید تصفیه هوا خانگی, دستگاه تصفیه هوا برای اتومبیل

دستگاه تصفیه هوا برای اتومبیل

 

• خدمات پس از فروش: برای اینکه هنگام تعویض فیلترها و یا تعمیر قطعات دچار مشکل نشوید حتماً  دستگاهی را انتخاب کنید که گارانتی معتبر داشته باشد و به‌راحتی و بدون هیچ قید و شرطی به شما خدمات پس از فروش ارائه دهند.

 

• مساحت زیر بنا: قبل از خرید دستگاه تصفیه هوا مساحتی را که می‌خواهید هوای آن را تصفیه شود را مشخص نموده و سپس اقدام به خرید دستگاه کنید،  زیرا هر دستگاه تصفیه هوا مساحت مشخصی را می‌تواند پوشش دهد.

 

• میزان مصرف انرژی: دستگاهی را انتخاب کنید که میزان برق مصرفی کمی داشته باشد؛ زیرا این دستگاه به طور مدام و شبانه‌روز روشن است.

 

• طراحی متناسب با محیط مورد استفاده: از آنجایی‌ که آلودگی در شهرها متفاوت است؛ بنابراین لازم است دستگاه تصفیه هوایی را انتخاب کنید که به‌ راحتی بتواند آلودگی موردنظر را از بین ببرد.

 

• آلودگی محیط: دستگاه‌های تصفیه هوا دارای تکنولوژی متفاوتی هستند در برخی از این دستگاه‌ها از تکنولوژی فرابنفش استفاده شده است. این تکنولوژی می‌تواند هوا را به استریل‌ترین حالت جهت تنفس آماده کند، دستگاه‌هایی که دارای این تکنولوژی هستند می‌توانند باکتری‌ها و ویروس‌ها و جرم‌ها را از بین ببرد. 

 

زمان تعویض فیلترهای دستگاه‌های تصفیه هوا

- برخی از فیلترهای تصفیه هوا احتیاج به تعویض ندارند؛ ولی در مورد بعضی از فیلترها بسته به نوع آلایندگی بهتر است که  هر ۶ ماه یا سالی یکبار باید تعویض شوند. برخی از مدل‌های دستگاه تصفیه هوا دارای سنسور اعلام زمان تعویض فیلتر هستند که زمان مناسب را به شما یادآوری می‌کند.

 

گردآوری: بخش خانه داری  

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋