بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

نکات و ترفندهایی برای استفاده و نگهداری از دستگاه های تصفیه آب



نگهداری از سیستم تصفیه ی آب , استفاده از محافظ برق در سیستم تصفیه ی آب , نحوه استفاده و نگهداری از دستگاه های تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب

 

نحوه استفاده و نگهداری از دستگاه های تصفیه آب خانگی 

با افت کیفیت تصفیه آب شهری و پایین رفتن سطح فاضلاب همیشه این نگرانی وجود دارد که در صورت مصرف آب بدون دستگاه تصفیه چه عوارض و مشکلاتی بوجود می آید. به همین دلیل روز به روز بر تعداد افرادی که برای مصرف آب از دستگاه تصفیه استفاده می کنند، افزوده می شود. در این مطلب از قصد داریم در خصوص نحوه ی استفاده و نگهداری از دستگاه های تصفیه آب خانگی صحبت کنیم.  

اهمیت استفاده از دستگاه تصفیه ی آب

متاسفانه هر چه شهرها به سمت صنعتی شدن پیش می روند از کیفیت آب مصرفی آنها کاسته می شود. آب شهری متناسب با سیستم تصفیه هر شهر ممکن است دارای املاح، آلاینده ها، میکروب و باکتری ها باشد. در مقابل آب سالم به آبی گفته می شود که اگر متناسب با شاخص های آزمایشگاهی، آزمایش شود از لحاظ ترکیب عاری از هرگونه میکروب و باکتری های میکروسکوپی باشد و میزان املاح و نمک آن در محدوده سالم ارزیابی شود. آب سالم همچنین دارای رنگ شفاف و بوی طبیعی است.

 

بنابراین اگر احساس کردید که آب مصرفی منطقه ی شما دارای رنگ کدر و مزه ی غیر طبیعی است، در درجه ی اول نوع آب منطقه را با مراجعه به آزمایشگاه ها بررسی کنید و بعد از طریق تماس و هماهنگی با نیروی تاسیسات، لوله های انتقال آب منزلتان را از لحاظ زنگ زدگی چک کنید.

 

دستگاه های تصفیه ی آب که از فیلتر های مناسبی استفاده می کنند سبب از بین بردن ارگانیسم هایی ریز و املاحی می شوند که با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند. با توجه به آمار و ارقام هایی که در خصوص ارتباط کیفیت اب مصرفی و بیماری های خطرناک منتشر شده، اهمیت استفاده از دستگاه تصفیه ی آب قابل چشم پوشی نیست.

 

تصویر تصفیه آب خانگی , نحوه استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی , نحوه استفاده از دستگاه تصفیه آب

از بین بردن آلودگی آب با دستگاه تصفیه آب

 

نحوه استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی چگونه است؟

برای اینکه بتوانید بهترین استفاده را از دستگاه تصفیه آب ببرید و در عین حال از میزان کارکرد آن کاسته نشود، لازم است با نحوه استفاده از این دستگاه ها آشنا باشید. روش استفاده ی دستگاه تصفیه ی آب به مدل آن بستگی دارد.

 

به طور کل دو مدل دستگاه تصفیه آب وجود دارد که شامل دستگاه تصفیه آب متصل و منفصل از آب لوله کشی است. برای آشنایی با روش کار هر دو نوع دستگاه به موارد زیر توجه کنید:

*دستگاه تصفیه آب متصل به آب لوله کشی: نحوه ی استفاده از این مدل دستگاه های تصفیه آب بسیار ساده است. در دستگاه تصفیه ی آب متصل، سیستم تصفیه ی آب متشکل از انواع فیلترها است که با کمک یک لوله به منبع آب لوله کشی متصل می شود و از طریق شیر آب مجزا، آب تصفیه شده را برای مصرف شما آماده می شود.

 

*دستگاه تصفیه آب منفصل: در سیستم آب تصفیه منفصل بر خلاف تصفیه آب متصل، لوله انتقال آب شهری به مخزن تصفیه ی آب متصل نیست، بنابراین برای استفاده از این دستگاه ها باید مقدار مشخصی از آب مورد نظر خود را در مخزنی مانند کتری برقی بریزید و سپس سیستم فیلتر را فعال کنید تا آب مصرفی تان تصفیه شود.

 

نحوه استفاده و نگهداری از دستگاه های تصفیه آب خانگی , نگهداری از دستگاه های تصفیه آب خانگی , استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب متصل

 

نحوه ی نگهداری از سیستم تصفیه ی آب

مهم ترین نکته در خصوص نگهداری از سیستم تصفیه آب تعویض به موقع فیلترهای آن است. اگر فیلترهای دستگاه تصفیه ی آب در زمان مناسب تعویض نگردند، علاوه بر اینکه آب مصرفی و خروجی از دستگاه کیفیت خوبی نخواهد داشت، کارایی فیلترها نیز به مرور زمان کاهش می یابد.

 

علت کاهش کارایی فیلترها به این دلیل است که مرحله به مرحله مواد باید براساس اندازه ای که دارند توسط فیلتر های مختلف از آب مصرفی فیلتر شوند. اگر فیلترها کارایی خود را از دست داده باشند مواد درشت از فیلترهای مناسب خود عبور نمی کنند و وارد فیلترهای مرحله ی بعدی می شوند.

 

 گیر آفتادن مواد درشت در فیلترهای نهایی مانند فیلتر ممبران باعث پاره شدن و کاهش طول عمر فیلتر می شود. علاوه بر دقت به زمان مناسب برای تعویض فیلترها نکات دیگری نیز وجود دارد که لازم است برای نگهداری طولانی تر دستگاه در نظر بگیرید که در ادامه به این نکات اشاره خواهیم کرد.

 

نگهداری از دستگاه های تصفیه آب خانگی , استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی , اهمیت استفاده از دستگاه تصفیه ی آب

انتخاب فیلتر مناسب برای دستگاه تصفیه آب

 

استفاده از محافظ برق

دستگاه تصفیه ی آب نیز مشابه با سایر اقلام برقی آشپزخانه ی شما برای کار کردن احتیاج به منبع برق قوی دارد. از آنجایی که ترانس های دستگاه با قطع و وصل شدن ناگهانی برق دچار اشکال می شوند؛ توصیه می کنیم برای جلوگیری از این قبیل آسیب ها، حتما از محافظ برق استفاده کنید.

 

جدی گرفتن نشت آب

یکی از مشکلاتی که سبب کاهش جدی سطح کارکرد دستگاه تصفیه آب می شود، نشت کردن آب از دستگاه تصفیه آب. در صورتی که دستگاه دچار مشکل نشت آب شد توصیه می کنیم در اسرع وقت با سرویس کار تصفیه خود تماس بگیرید تا با بررسی علل مشکل از آسیب رسیدن بیشتر به دستگاه جلوگیری کند.

 

در زمان مسافرت دستگاه را از پریز جدا کنید

زمان که قصد دارید برای زمان طولانی منزل خود را ترک کنید توصیه می شود برای محافظت از دستگاه در برابر مشکلاتی مانند نشتی ناگهانی آب و قطع و وصل شدن برق، دو شاخه آن را از پریز جدا کنید.

 

ضد عفونی کردن دستگاه تصفیه آب

علاوه بر تعویض به موقع فیلترها برای جلوگیری از آلوده شدن آب مصرفی لازم است بدنه ی خود دستگاه را نیز حداقل هر شش ماه یکبار ضدعفونی و تمیز کنید؛ زیرا بدنه ی دستگاه تصفیه ی آب در معرض آب آلوده و تصفیه نشده قرار دارد. به همین دلیل آب خارج شده از بعضی از انواع دستگاه های تصفیه بویی شبیه خاک می دهد و طعم آن کمی تلخ به نظر می رسد.

 

زمان تعویض فیلترهای تصفیه آب

جالب است که بدانید هر کدام از انواع فیلترهای تصفیه ی آب باید در زمان مشخصی تعویض شوند. در این قسمت از مقاله برای راهنمایی بیشتر شما به بازه ی زمان مناسب برای استتفاده از انواع این فیلترها اشاره می کنیم:

*فیلتر مرحله ی اول یا فیلتر نوع الیافی: 3 الی 6 ماه

* فیلتر مرحله دوم یا فیلتر نوع کربن پودری: 3 الی 6 ماه

* فیلتر مرحله سوم یا فیلتر نوع کربن بلاک: سه الی 6 ماه

* فیلتر مرحله چهارم یا فیلتر نوع ممبران: 1 الی 2 سال

* فیلتر مرحله پنجم یا فیلتر پست کربن خطی: 9 الی 12 ماه

* فیلتر مرحله ششم یا فیلتر مینرال: 9 الی 12 ماه در نهایت

 

KEYWORDS

تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب

 

توصیه می کنیم حتما زمان تعویض فیلترها را در دفترچه ی مربوط به دستگاه تصفیه ی آب یادداشت کنید تا زمان تعویض آن را فراموش نکنید. 

 

گردآوری : بخش اسرار خانه داری  

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋