بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

مشاوره حقوقی خانواده؛ راهی برای پایان دادن به مشکلات حقوقی خانواده



مشاوره دادگاه خانواده برای طلاق, مشاوره حقوقی خانواده آنلاین

حل مشکلات حقوقی خانواده

 

مشاوره حقوقی خانواده کیست و چه کمکی می کند؟

مشاوره حقوقی خانواده معمولا با یک وکیل خانواده با تجربه در زمینه مسائل حقوقی و مالی خانواده قبل از شروع اقدام قانونی بر سر تقسیم اموال،گرفتن مهریه،حضانت فرزندان و غیره انجام می شود. در این مطلب از شما را با مشاوره حقوقی خانواده آشنا می کنیم.

برای انجام موفقیت آمیز هر کاری نیاز به دانش اختصاصی در آن زمینه احساس می شود ، از آنجا که دعاوی حقوقی خانوادگی زیر و بم های زیادی دارد و آشنایی با آنها زمان زیادی از فرد می گیرد میتوانید برای پیشگیری از اتلاف وقت یا ضرر مالی و خانواده با مراجعه به وکلایی که در زمینه دعاوی خانوادگی تجربه دارند و در میان گذاشتن مشکلتان از مشاوره حقوقی خانواده بهره مند شوید. 

 

مشاور حقوقی فردی است که برای پیشگیری از بروز ضرر به افراد و شرکت ها در زمینه های حقوقی ، قرارداد ها ، حل اختلافات و دعاوی مشاوره حقوقی می دهد.

یکی از بخش های حقوق مدنی ، حقوق خانواده است که بر روابط بین اعضای خانواده ، زوجین ، فرزندان و والدین و مسائل مربوط به آنها مانند ازدواج ، طلاق، مهریه ، نفقه ، ارثیه و غیره حاکم است. 

 

 مشاوره حقوقی خانواده, مشاوره حقوقی خانواده آنلاین, مشاوره حقوقی خانواده کیست

حقوق خانواده

 

حقوق خانواده چیست؟

قبل از این که درباره مشاوره حقوقی خانواده صحبت کنیم باید بدانید حقوق خانواده چیست. 

موارد زیر جزو حقوق خانواده محسوب می شوند:

- ثبت ازدواج

- اثبات زوجیت 

- اخذ اجازه ازدواج دختر 

- اخذ اجازه ازدواج مجدد

- نفقه زوجه

- نفقه فرزندان 

- ترک انفاق

- تهیه مسکن

- تمکین و نشوز

- استرداد جهیزیه 

- تامین دلیل جهیزیه و تامین  خواسته جهیزیه

- فسخ نکاح و تدلیس

- مهریه و مهر المثل

- ممنوع الخروج کردن زوج یا زوجه

- تامین خواسته و توقیف اموال و اعسار

- حضانت فرزند ، اثبات نسب

- جحر و رفع جحر

- قیمومیت ، نصب و عزل قیم

- حکم رشد

- شروط ضمن عقد و شرط نصف دارایی

- اجرت المثل و نحله

- عسر و حرج  - گواهی عدم امکان سازش

- طلاق توافقی ، طلاق رجعی ، طلاق بائن ، طلاق خلع ، طلاق مبارات و رجوع زوجین

 

مشاوره حقوقی خانواده, مشاوره حقوقی خانواده آنلاین, مشاوره حقوقی خانواده کیست

مشاوره حقوقی خانواده کیست

 

مشاور حقوقی خانواده کیست؟

در مواردی که مشکلات و شرایط بین زوجین پیچیده شود و دیگر ادامه زندگی مشترک ممکن نباشد یا فرزندان شرایط سختی داشته باشند ، بهتر است قبل از هر اقدام قانونی با یک مشاو حقوقی خانواده مشورت کنید. 

مشاور حقوقی خانواده مسائل قانونی که بین زن و شوهر و دیگر اعضای خانواده بوجود آمده را بررسی میکند و از نظر قانونی راهکارهای احتمالی را به شما ارائه میکند. 

 

مشاوره حقوقی خانواده آنلاین, مشاوره حقوقی خانواده کیست, مشاوره دادگاه خانواده رایگان

وظیفه مشاوره حقوقی خانواده

 

وظیفه مشاوره حقوقی خانواده چیست؟

اگر در یک رابطه خانوادگی برای بخشی از حقوق و مسئولیت اعضای خانواده مشکلی بوجود آمده باشد ، افرار می توانند به صورت قانونی برای احیای حقوقشان اقدام کنند ولی از آنجا که به احتمال زیاد آشنایی کاملی با موارد قانونی ندارند ، بهتر است قبل از هر اقدامی برای اشنایی بیشتر با مسائل قانونی مربوط به ادعایشان با یک حقوق دان خانواده ، جلسه مشاوره حقوقی داشته باشند تا بتوانند بهترین راهکار ممکن را برای رسیدن به حقوقشان پیدا کنند.

 

اگر برای مشاوره حقوقی خانواده اهمیت قائل شوید ، یک وکیل حقوقی خانواده  با توجه به تجربیات عملی و تحصیلاتی که در این زمینه داشته میتواند با راهنمایی های مناسب به شما کمک کند به راحتی مراحل قانونی را طی کنید و مانع بروز مشکلات بیشتر در آینده شوید. 

یکی از مهم ترین موضوعاتی که مشاوره حقوقی خانواده میتواند در آن به شما کمک کند حق حضانت فرزندان بعد از طلاق است. 

 

بر اساس قانون حضانت فرزندان بعد از طلاق تا 7 سالگی بر عهده مادر است و بعد از آن بر عهده پدر قرار می گیرد. ولی  دختر بعد از 9 سالگی و پسر بعد از 15 سالگی میتواند انتخاب کند کجا زندگی اش را ادامه دهد. 

 

با توجه به این که حکم حضانت انعطاف پذیری دارد و  در صورتی که یکی از والدین شرایط مناسب برای نگهداری و تربیت فرزند را نداشته باشد ، میتواند حضانت را به والد دیگر سپرد یا در صورتی که یکی از والدین فوت شده باشد ، حق حضانت به والد دیگر می رسد. یعنی اگر پدر فوت کرده باشد حتی با وجود زنده بودن جد پدری ، حضانت به مادر می رسد. 

 

در صورتی که هر دو والد فوت کرده باشند حضانت به جد پدری می رسد و در اولویت دوم به نماینده ای که از سوی پدر یا جد پدری تعیین شده است و در آخر به قیمی که دادگاه از بین بستگان کودک انتخاب خواهد کرد. 

 

گردآوری : بخش روانشناسی

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋