بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

تبدیل انرژی حاصل از راه رفتن به گرم کردن و خنک کردن پاها



کفی‌های گرمایشی  ,اخبار اختراعات ,خبرهای اختراعات

کفی‌های دو روی جدیدی توسط یک شرکت فرانسوی ساخته شده که قادر است انرژی حاصل از راه رفتن افراد را به گرمایش و سرمایش تبدیل کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، کفی‌های گرمایشی که قبلاً شاهد بوده‌ایم، معمولاً از باتری برای ایجاد گرمای الکتریکی به منظور گرم کردن پا و انگشتان پا استفاده می‌کنند. اکنون شرکت فرانسوی سول‌کولر(Solecooler) طرح نویی درانداخته و کفی‌های دو طرفه موسوم به «کلیم‌فیت»(Climfeet) را توسعه داده است.

 

مهندسان این شرکت، سخت افزار الکتریکی را دور زده‌اند و نیروی خود را مستقیماً از منبع، یعنی خود پاها می‌گیرند.

 

این کفی‌ها از انرژی مکانیکی ناشی از حرکات پا برای به حرکت درآوردن عناصر گرمایش و سرمایش یکپارچه استفاده می‌کنند. طراحی دو رو یا دو طرفه به این معنی است که وقتی فصل تغییر می‌کند، پوشنده می‌تواند به سادگی کفی را بچرخاند تا اثر معکوس داشته باشد.

 

کاربر چه سمت سرمایش را به سمت بالا قرار داده باشد چه سمت گرمایش، هر دو طرف از طریق انرژی مکانیکی کار می‌کنند تا کاربرد مورد نظر را ایجاد کنند. بنابراین هنگامی که کاربر قدم برمی‌دارد، غلاف‌های نرم و حباب‌مانند در سمت خنک کننده هوا را فشرده می‌کند و آنها را روی سلول‌های فشرده و تقویت شده در سمت گرم فشار می‌دهد و از طریق فشرده سازی هوا اثر گرمایی تا دمای چهار درجه سانتی‌گراد ایجاد می‌کند.

 

سپس در حرکت به سمت بالا، هوا در سلول‌های نرم در سمت خنک ‌کننده منبسط می‌شود و یک اثر خنک‌کننده تا منفی ۳.۵ درجه سانتیگراد ایجاد می‌کند.

 

گفتنی است که کاربر فقط اثری را احساس می‌کند که مربوط به سمت بالا است، بنابراین می‌تواند کفی را متناسب با آب و هوای موجود تنظیم کند.

 

کفی‌های گرمایشی  ,اخبار اختراعات ,خبرهای اختراعات

کفی‌های Climfeet از ترکیبی از سیلیکون و مس در ساخت خود استفاده می‌کنند که انعطاف‌پذیری و تنظیم حرارتی کارآمد را تضمین می‌کنند. سلول‌های هوا همچنین یک بالشتک طبیعی ایجاد می‌کنند تا مقداری جذب ضربه و راحتی کلی را افزایش دهند.

 

شرکت سازنده اعتراف می‌کند که کارآمدی Climfeet به اندازه یک سیستم تنظیم دما که دارای باتری است، نیست، اما خاطرنشان می‌کند که طراحی آن یکپارچه‌تر است و همچنین نقاط داغی را که در طراحی‌های الکتریکی ایجاد و موجب آزار کاربران می‌شوند، ایجاد نمی‌کنند و برخلاف کفی‌های باتری‌دار تا زمانی که کاربر به حرکت خود ادامه دهد، کار می‌کند.

 

این شرکت همچنین اشاره می‌کند که اثرات تنظیم دمای Climfeet در هوای سرد یا گرم مشخص می‌شود و ممکن است در دماهای متوسط بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد قابل توجه نباشد.

 

شرکت سول‌کولر کفی‌های کلیم‌فیت را با در نظر گرفتن کاربران مختلف از جمله کارگران در محیط‌های بسیار سرد یا گرم، ورزشکاران در فضای باز، نیروهای امداد نظامی و اضطراری و حتی حیوانات خانگی که در هوای گرم یا سرد راه می‌روند، طراحی کرده است.

 

کفی‌های Climfeet اکنون با قیمت ۷۱ دلار در دسترس هستند و ارسال آن به سراسر جهان نیز ممکن است، اما هزینه حمل و نقل آن جداگانه محاسبه می‌شود.

 

 

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋