بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

شیشه ماسک جوشکاری چگونه از چشمان شما محافظت می کند؟



شیشه ماسک جوشکاری, شیشه ماسک جوشکاری آلمانی, استاندارد شیشه ماسک جوشکاری

شیشه ماسک جوشکاری بخش مهمی در ماسک جوشکاری است

 

کاربرد و ویژگی های شیشه ماسک جوشکاری

ماسک جوشکاری یا کلاه ماسک جوشکاری ابزاری است که در جوشکاری از برخورد اشعه های مضر نوری که از عملیات جوش فلزات ساطع می شود از چشمان شما محافظت می کند. این ابزار ممکن است ساده و اتومات باشد. ضمنا شیشه ماسک جوشکاری اغلب تیره است و با توجه به نوع عملیات جوش می تواند درجات تیرگی متفاوتی داشته باشد.

شیشه ماسک جوشکاری چه کاربردی دارد؟

هنگام انجام جوشکاری افراد در معرض پرتوهای خطرناکی مانند اشعه ماوراء بنفش و مادون قرمز و قوس های الکتریکی قرار دارند. ضمنا حین انجام کار امکان پاشش فلز مذاب روی صورت و چشمها بسیار زیاد است و ممکن است در اثر سوختن گازهای جوشکاری، در هوا مواد شیمیایی خطرناکی جمع شود که برای پوست و چشم بسیار مضر است.

 

در نتیجه این خطرات لازم است جوشکاران از ابزارهای ایمنی لازم حین انجام کار استفاده کنند. یکی از ابزارهای بسیار ضروری برای جوشکاری ماسک ها هستند. اصلی ترین بخش ماسک جوشکاری که جلوی برخورد اشعه ها و پرتوهای الکتریکی را می گیرد شیشه آن است.

 

شیشه ماسک جوشکاری از طلق پلیمری ساخته شده که در درجات مختلف تیرگی هستند. این طلق ها نشکن و مقاوم و البته نسوز هستند و مطابق با استانداردهای جهانی ساخته شده اند. با توجه به نوع و شکل ماسک، ممکن است ابعاد شیشه فرق داشته باشد. در بعضی مدل ها ممکن است شیشه یک لایه و در مدل هایی که نیاز به مقاومت بالاتر هست می تواند چند لایه باشد. 

 

استاندارد شیشه ماسک جوشکاری, انواع شیشه ماسک جوشکاری, درجه تیرگی شیشه ماسک جوشکاری

شیشه ماسک جوشکاری از طلق نشکن ساخته شده

 

درجه تیرگی در شیشه ماسک های جوشکاری

همان طور که گفتیم شیشه ماسک ها ی مخصوص جوشکاری تیره هستند. اما عملیات جوشکاری با روش های مختلفی ممکن است انجام شود. ممکن است با جریان الکتریسیته یا با انواع گوناگونی از گازها این کار صورت گیرد. برای هر نوع عملیت لازم است درجات تیرگی شیشه متفاوت باشد در قسمت پایین برای شما این درجات را متناسب با عملیات مختلف جوشکاری ذکر کرده ایم:

• برای انجام عملیات برشکاری با اکسیژن به درجه تیرگی 3 تا 4 شیشه جوشکاری نیاز است.

• برای انجام جوشکاری با گاز به درجه تیرگی 4 تا 5 نیاز است.

• برای انجام لحیم کاری به درجه تیرگی 2 تا 4 نیاز است.

• برای جوشکاری با قوس الکتریکی به درجه 9 تا 13 نیاز است.

• برای جوشکاری پلاسما و قوس الکتریکی به درجه تیرگی 12 نیاز است.

• برای عملیات جوش با هیدروژن اتمی به درجه تیرگی 12 ماسک نیاز است.

• برای عملیات با پلاسما و قوس الکتریکی به درجه تیرگی 9 نیاز است. 

 

انواع شیشه ماسک جوشکاری

از لحاظ کارکرد و نوع ماسک جوشکاری شکل و عملکرد شیشه ماسک هم متفاوت خواهد بود. به جز تیرگی های مختلف که در برخی مدل های ماسک قابل تنظیم است می توان شیشه ماسک جوشکاری را با توجه به نوع ماسک به دو دسته کلی تقسیم کرد. شیشه ماسک ساده و شیشه ماسک اتوماتیک.

 

شیشه ماسک ساده

این ماسک از دیرباز مورد استفاده جوشکاران بوده است . از لحاظ ظاهری یک بند یا کمربند دارد که پشت سر قفل می شود و قسمت جلویی آن که از جنس فلز است. بخش های جلویی سر و گردن و صورت را به طور کامل پوشش می دهد. شیشه این ماسک در یک درجه تیرگی قرار دارد و اگر قصد دارید ماسک ساده بخرید لازم است شیشه آن را متناسب با نیاز جوشکاری و نوع جوشکاری یا برش کاری خود انتخاب کنید. 

 

کاربری این ماسک کمی دشوار است و ممکن است هنگام تکان خوردن سر روی صورت جابه جا شود و بخش شیشه که روی چشم ها قرار گرفته نیز جا به جا شده و کار کردن را کمی مختل کند. اگر تازه کار هستید ممکن است در ابتدا استفاده از ماسک ساده جوشکاری کمی سخت باشد، اما کم کم بدان عادت خواهید کرد. 

 

 قیمت شیشه ماسک جوشکاری اتوماتیک, رنگ شیشه های ماسک جوشکاری, شیشه ماسک جوشکاری سفید ماسک جوشکاری

شیشه ماسک جوشکاری تیره است

 

شیشه ماسک اتوماتیک

شیشه ماسک اتوماتیک برای کلاه ماسک های جوشکاری طراحی شده است. ابتدا بهتر است با این نسل جدید ماسک های جوشکاری آشنا شوید که از لحاظ ظاهری شبیه به کلاه کاسکت موتور سیکلت هستند. این کلاه ماسک جوشکاری کاملا سر و گردن را پوشانده و به جهت ظاهر محکم خود کاربری ساده ای دارند. 

 

شیشه ماسک جوشکاری اتوماتیک بسیار جالب است و می تواند در شرایط مختلف تیرگی را تنظیم کند. در واقع این کلاه ماسک های هوشمند تشخیص می دهند که شما چه میزان تیرگی نیاز دارید و می توانند آن را در کسری از ثانیه روی چشمان شما تنظیم کنند. اگرچه به لحاظ قیمتی این نوع ماسک جوشکاری گران تر از نوع ساده است اما با خرید این ماسک در واقع چندین ماسک جوشکاری دارید که شیشه هایی با درجات مختلف و مورد نیاز شما دارند. 

 

برای تنظیم اتومات شیشه این ماسک ها دو راه شارژ کردن وجود دارد. بعضی مدل ها با نیروی برق شارژ می شوند و بعضی مدل ها خورشیدی هستند و زیر نور خورشید به شکل خودکار فول شارژ می شوند. برای استفاده از این ماسک جوشکاری قبل از شروع عملیات حتما آن ها را داخل شارژ قرار داده تا فول شوند. 

 

بهترین شیشه ماسک جوشکاری, قیمت شیشه ماسک جوشکاری اتوماتیک, رنگ شیشه های ماسک جوشکاری

شیشه ماسک جوشکاری اتومات به شکل خودکار تیره می شود

 

ضرورت استفاده از شیشه ماسک جوشکاری

همان طور که می دانید جوشکاری یکی از مشاغل بسیار پر خطر است. در این شغل شما با انواع اشعه های مضر، جریان های الکتریسیته، گازهای خطرناک، فلزات مذاب و داغ و دودهای شیمیایی سر و کار دارید. برای این دسته مشاغل پرخطر استفاده از تجهیزات ایمنی کامل و استاندارد از ضروریات است. ماسک جوشکاری یکی از اصلی ترین ابزارها است که وظیفه اصلی آن حفاظت از پوست صورت، گردن و سر و از همه مهم تر چشمها است. 

 

در صورتی که هنگام کاراز ماسک جوشکاری استفاده نکنید ممکن است خطرات زیادی شما را تهدید کند از جمله: سوختن پوست، نفوذ اشعه یا دود های شیمیایی داخل چشم و از دست دادن بینایی یا مشکلات حاد بینایی و آب مروارید، آسیب های پوستی مانند تاول و کک و مک، سوختگی و خشکی و از این دست مشکلات مرتبط با پوست و بینایی. دستکش و لباس جوشکاری و حتی کفش عایق از جمله دیگر ابزارهای ایمنی مخصوص جوشکاری هستند. 

 

نکات مهم برای خرید شیشه ماسک جوشکاری 

ممکن است در اثر مدت زمان یا علل دیگری مانند سوختگی یا شکستن، شیشه ماسک شما خراب شود و نیاز به تعویض داشته باشد. شاید هم سازنده انواع ماسک جوشکاری هستید و می خواهید شیشه ماسک های جوشکاری را خریداری کنید. به هر حال برای خرید این محصول بهتر است نکاتی را در نظر بگیرید.

 

1. شیشه ماسک باید متناسب با میزان خطرات و نوع عملیات جوشکاری شما انتخاب شود. از لحاظ تعداد لایه و درجه تیرگی. 

 

2. شیشه ماسک باید متناسب با ابعاد ماسکی باشد که قرار است برای آن استفاده شود. قبل از خرید اندازه شیشه قبلی را بردارید. 

 

3. شیشه ماسک جوشکاری باید حتما بر اساس استانداردهای اروپا باشد و در مورد ماسک های اتوماتیک سرعت تیره شدن شیشه باید بسیار بالا باشد. مدت استاندارد برای تیرگی شیشه بین 15 تا حداکثر 50 صدم ثانیه است.

 

انواع شیشه ماسک جوشکاری, درجه تیرگی شیشه ماسک جوشکاری, بهترین شیشه ماسک جوشکاری

شیشه ماسک جوشکاری باید به سرعت تیره شود

 

کلام پایانی

شیشه ماسک جوشکاری مهم ترین بخش یک ماسک جوشکاری است. اگرچه بخش های بدنه آن هم برای جلوگیری از نفود مواد مضر به پوست و برخورد و پاشش فلز مذاب مهم است اما شیشه به جهت اینکه اصلی ترین نقش را در محافظت از چشمان شما به عنوان عضوی مهم و آسیب پذیر بر عهده دارد اهمیت بالاتری دارد. هنگام خرید ماسک جوشکاری باید شیشه آن متناسب با نوع عملیات جوشکاری و بر اساس میزان تیرگی مناسب انتخاب شود. 

 

گردآوری: بخش دانش کسب و کار

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋