بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

چگونه رنگ ابروی خود را با رنگ موی خود هماهنگ کنید



بهترین رنگ ابرو, فرمول رنگ ابرو, شماره رنگ ابرو

رنگ ابرو قهوه ای 

 

همه چیز درباره رنگ ابرو، رنگ مخصوص ابرو چیست؟

به دلیل حساسیت پوست صورت و نزدیک بودن ابروها به چشم رنگ ابرو با ویژگی های متفاوتی از رنگ مو تولید می شود و توصیه می شود که به هیچ عنوان از رنگ مو به جای رنگ ابرو استفاده نکنید.

رنگ ابرو با رنگ موی سر متفاوت است ، با وجودی که برخی از رنگ موها را میتوان برای ابرو استفاده کرد ولی توصیه می شود که  به هیچ عنوان از رنگ موی سر برای ابرو استفاده نکنید.

 

اغلب خانمهایی که در خانه ابروهایشان را رنگ میکنند از همان رنگ موی سر برای ابروها استفاده میکنند که احتمال آسیب دیدن ریشه ابروها و ریزش ابروها را افزایش میدهد. 

بنابراین توصیه می شود اگر قصد رنگ کردن ابروهایتان را دارید کمی پول بیشتر خرج کنید ولی رنگ مخصوص ابرو بخرید که خیالتان از عوارض احتمالی بعدی راحت باشد.

 

تفاوت رنگ ابرو با رنگ مو 

از آنجایی که پوست صورت نازک تر و حساس تر از پوست سر است و از سویی دیگر پوست پلک بسیار نازک تر و حساس تر است استفاده از اغلب رنگ موها برای ابرو میتواند باعث بروز حساسیت ،  ایجاد قرمزی و التهاب ، پیری زود رس پلک یا صدمات ناخوشایند به چشم و ابرو شود. 

 

رنگهایی که برای موها طراحی شده  اند قوی تر از رنگ ابرو است و میتواند برای پوست صورت و ریشه آبروها آسیب رسان باشد.

رنگ مو به مرور در تماس با شامپو کم می شود ولی رنگ ابرو با شامپو تماس ندارد و تغییر رنگ آن متفاوت است بنابراین استفاده از رنگ مو برای ابرو میتواند باعث ایجاد تغییر رنگ ناخواسته شود.

 

نکات لازم برای انتخاب رنگ ابرو

یک قاعده کلی برای انتخاب رنگ ابرو وجود دارد و آن این است که بهتر است رنگ ابرو دو درجه روشن تر از رنگ مو یا دو  درجه تیره تر از رنگ مو باشد و تفاوت بیشتر از این باعث می شود رنگ ابرو ظاهر نازیبایی روی صورت پیدا کند. مثلا برای رنگ موی مشکی بهتر است از رنگ  ابرو قهوه ای تیره تا ملایم استفاده کنید. 

 

هر چه رنگ ابرو تیره تر باشد ، ابروها پهن تر دیده می شود و هرچه روشن تر باشد ابروها نازک تر به نظر می آیند. 

برای پیدا کردن رنگ ابرویی که به رنگ پوستتان بیاید قبل از رنگ کردن ابرو با مداد و سایه ابرو رویشان بکشید تا رنگی که جلوه بیشتری به صورتتان میدهد را پیدا کنید.

 

اگر رنگ موهایتان تیره است، رنگهای پایه با سایه قهوه ای و خاکستری برایتان مناسب است.  

اگر موهایتان روشن است باید به دنبال رنگ های روشن برای هماهنگی با موهایتان باشد. 

 

عکس رنگ ابرو, رنگ ابرو قهوه ای, رنگ ابرو روشن

انواع رنگ ابرو

 

آموزش رنگ کردن ابرو

اگر موی ابرویتان نازک و ظریف است معمولا مشکلی برای رنگ کردن ابرو ندارید ولی افرادی که ابروهای ضخیم و تیره دارند معمولا ابروهایشان به سختی رنگ میگیرد و نیاز به دکلره شدن دارد که اگر به درستی انجام نشود احتمال آسیب دیدن ریشه ابرو را افزایش میدهید. 

به دلیل حساس و نازک بودن پوست اطراف ابرو برای رنگ کردن ابرو نباید از اکسیدان قوی استفاده کنید. اکسیدان 3 یا حتی کمتر برای ابرو مناسب تر است. 

 

برای رنگ کردن ابرو به ابزاری از جمله برس رنگ ، گوش پاک کن ، اکسیدان مخصوص ابرو ، رنگ مخصوص ابرو ، پنبه و وازلین نیاز دارید.

به عقیده اغلب آرایشگران استفاده از دکلره برای موی ابرو کاری بسیار پر ریسک و خطرناک است هم به دلیل گازهایی که متصاعد میکند و می تواند برای چشم مضر باشد و هم به  دلیل این که موهای ابرو نازک تر و حساس تر از موی سر هستند و احتمال سوختنشان با دکلره بیشتر می شود. 

 

مراحل رنگ کردن ابرو در صورتی که بخواهید ابرو را روشن تر یا تیره تر کنید کمی با هم متفاوت است. 

 

رنگ ابرو متناسب با چشم, ساخت رنگ ابرو, رنگ ابرو شکلاتی

رنگ ابروهای روشن

 

نحوه روشن کردن ابرو 

برای روشن کردن ابرو نیاز به دکلره کردن ابرو دارید که باید برای انجام آن نکات زیر را رعایت کنید تا مشکلی برای ریشه ابروها ایجاد نیشود.

برخی آرایشگران معتقدند که ابرو را قبل از رنگ کردن باید مرتب و کوتاه کرد و برخی دیگر نظرشان کاملا برعکس است. 

 

ابرو را با شامپو بچه بشویید تا چربی رویش کاملا تمیز شود. 

پوست اطراف ابرو را با وازلین یا یک پماد چرب و به کمک گوش پاک کن کاملا چرب کنید که پوس اطراف ابرو رنگ نگیرد و آسیب نبیند. 

دکلره را آماده کرده و با برس مخصوص رنگ ابرو روی تارهای مو در جهت رفت و برگشت بمالید.

 

5 – 10 دقیقه صبر کنید .

با یک تکه پنبه مواد دکلره را از روی ابرو پاک کنید.

ابروها را بشویید و خشک کنید.

در صورتی که ابروها هاله زردی داشتند میتوانید ترکیب واریاسیون بنفش و اکسیدان را به مدت 10 دقیقه روی ابروها قراردهید تا زردی ابرو گرفته شود. 

سپس رنگ دلخواهتان را با اکسیدان مخلوط کرده روی ابروها بگذارید. 

 

نحوه تیره کردن ابرو 

تیره کردن ابروها کار بسیار ساده تری نسبت به روشن کردن ابروها است و آسیب کمتری به تارهای مو میزند و زمان بسیار کمی از شما می گیرد. 

با یک گوش پاک کن ، اطراف ابرو را وازلین بزنید که پوست اطراف ابرو رنگ نگیرد و آسیب نبیند.

 

به اندازه 1 سانتی از رنگ ابرو را با 3 قطره اکسیدان مخلوط کنید.

از قسمت تاج تا دنباله ابرو را با رنگ پر کنید .

2 دقیقه صبر کنید. 

با پنبه مرطوب ابروها را تمیز کنید .

ابروها را با آب ولرم بشویید.

 

رنگ ابرو متناسب با چشم, ساخت رنگ ابرو, رنگ ابرو شکلاتی

رنگ ابرو متناسب با چشم

 

چه رنگی برای ابرو مناسب است؟

معمولا رنگ قهوه ای متوسط ، رنگی است که برای همه قابل استفاده است و به موهای تیره و روشن می آید که میتوانید با ترکیب رنگ ابرو C8 و اکسیدان 6 درصد به رنگ دلخواهتانن برسید. 

 

اگر میخواهید ابروها را بدون دکلره روشن کنید از رنگ 000 ( سه صفر ) استفاده کنید و با اکسیدان 9 درصد مخلوط کنید. این ترکیب میتواند رنگ ابروها را روشن کند ولی برای افرادی که میخواهند رنگ ابروهایشان فقط 1 – 2 درجه روشن شود ، مناسب نیست. 

اگر پوست و چشمانی تیره دارد میتوانید از رنگ ابرو قهوه ای که روشن تر است مویتان است استفاده کنید تا پوستتان روشن تر به نظر برسد .

 

اگر پوست و مویی روشن دارید برای این که صورتتان جذاب تر به نظر برسد بهتر است از رنگ ابرو تیره تر از مویتان استفاده کنید.

 

فرمول رنگ ابرو, شماره رنگ ابرو, رنگ ابرو متناسب با چشم

شماره رنگ ابرو

 

رنگ ابرو طبیعی

شما میتوانید با استفاده از مواد طبیعی تا حدودی رنگ ابروها را تغییر دهید که البته کاملا به رنگ اصلی ابرو و نازک بودن تارهای ابروی شما بستگی دارد. برخی ابروها رنگ پذیری بالایی دارند و به راحتی با مواد طبیعی رنگ می گیرند ولی برخی ابروها ضخیم و نفوذ ناپذیر هستند که حتی استفاده از رنگ های شیمیایی هم برای رنگ گرفتن شان کار سختی است. 

شما میتوانید از انواع رنگ های طبیعی که برای رنگ کردن موها استفاده می کنید برای ابروها هم بهره ببرید از جمله عسل ، حنا ، بابونه ، قهوه ، دارچین و غیره . 

 

رنگ ابرو با دارچین

مقداری پودر دارچین را با آب داغ مخلوط کنید و زمانی که از حرارت افتاد با برس روی ابروها بکشید. 

می توانید دارچین را با کمی عسل مخلوط کرده و روی ابروها قرار دید تا ابروهایتان رنگ جذاب قهوه ای بگیرد. 

 

رنگ ابرو با قهوه

قهوه را بجوشانید و بگذارید سرد شود سپس بهمدت 10 – 15 دقیقه روی ابروها قرار دهید و سپس بشویید. 

در صورتی که تمایل دارید ابروها کمی روشن تر شوند مقداری قهوه را با اکسیدان مخلوط کرده روی ابروها بزنید. اگر میخواهید رنگ ابروها تیره شود باید سریعتر قهوه را از روی ابرو تمیز کنید.

 

رنگ ابرو با حنا

حنا را با آب جوش خمیر کنیدو بعد که از حرارت افتاد روی ابروها بکشید . اگر از رنگ حنا به تنهایی خوشتان نمی آید میتوانید آن را با قهوه یا نسکافه مخلوط کنید.

 

گردآوری : بخش آرایش و زیبایی

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋