بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

3 مورد از رایج ترین چیزهایی که کودکان می توانند در دهان خود بگذارند+ راهکار



چیزهایی که کودکان در دهان می گذارند , اشیای اطراف کودک

به دهان بردن اشیا در کودکان

 

چرا نوزدان اشیاء را در دهان خود قرار می دهند؟ 

اگر بچه ای کوچک در خانه دارید، می دانید که هر چیزی که در اطراف شما و کودکتان وجود دارد می تواند به دهان کودک شما راه پیدا کند، همانطور که کودکان رشد می کنند، سعی می کنند بهترین استفاده را از دست ها و دهان خود برای  احساس اشیاء داشته باشند. در این میان ممکن است بخواهید بدانید چه چیزهای رایجی کودکان را ترغیب می کند تا آن ها را در دهان خود قرار دهند، با این وجود در ادامه مقاله همراه ما باشید.

چرا نوزدان اشیاء را در دهان خود قرار می دهند؟ 

برای کشف محیط اطراف، کودکان بعد از هفت ماهگی شروع به گذاشتن اشیا در دهان خود می کنند. آنها معمولا با قرار دادن مشت و پاهای خود در دهان شروع می کنند و سپس در حین جست و جو در اطراف خود به گرفتن، هل دادن و نوازش کردن اشیا ادامه می دهند. این تمرین به کودکان کمک می کند تا چیزهای مختلفی را ارزیابی کنند و ماهیچه های دهان آنها را تقویت کند.

 

همچنین زمانی است که دندان های آنها شروع به بیرون زدن می کند. دندان درآوردن یکی از دلایلی است که کودک شما سعی می کند هر چیز ممکن را در دهان خود بگذارند. هنگامی که کودکان شروع به دندان درآوردن می کنند، ممکن است برای آنها ناراحت کننده باشد. این مرحله می‌تواند با لثه‌های دردناک، و میل به جویدن چیزهایی مانند اسباب‌بازی، لباس، دست‌ها و غیره همراه باشد. با این میل به جویدن چیزها، ترس از خطرات خفگی و ورود میکروب ها به دهان کودک را به وجود می آورد.

 

گذاشتن گیاه در دهان توسط کودک, دلیل در دهان گذاشتن چیزها توسط کودکان, قورت دادن اشیا توسط کودکان

اشیایی وجود دارد که در صورت عدم مراقبت کودکان آن ها را قورت می دهند

 

سه مورد رایج که کودکان می توانند در دهان خود بگذارند

در اینجا چند مورد وجود دارد که کودک شما می تواند در صورت عدم مراقبت آنها را قورت دهد. همچنین به شما خواهیم گفت چه اقداماتی می توانید برای جلوگیری از چنین موقعیت هایی انجام دهید.

 

1. اسباب بازی های کوچک

شما اغلب زمانی که اسباب بازی به کودک خود می دهید متوجه می شوید که کودک شما اسباب بازی هایش را در دهانش می گذارد. اسباب بازی های کوچک یا قسمت هایی از اسباب بازی هایی که کوچک هستند، در صورت عدم مراقبت می توانند توسط کودکان به دهان وارد شوند.

 

با این وجود چه باید کرد؟

مطمئن شوید که اسباب بازی های کوچک و همچنین قطعاتی که به راحتی جدا می شوند و قابل بلعیدن هستند، در دسترس کودکان نباشد.

 

دلیل در دهان گذاشتن چیزها توسط کودکان, قورت دادن اشیا توسط کودکان, مراقبت از بهداشت دهان و دندان کودکان

اسباب بازی ها و اشیای ریز در اطراف کودک نباشد

 

2. گیاهان

بسیاری از مردم برای زیبایی و برقراری هوای تمیز، گیاهان را در خانه های خود نگهداری می کنند، اما برخی از این گیاهان، با توجه به اینکه برای اهداف تزئینی عالی هستند می توانند برای کودکان سمی و خطرناک باشند. برگ ها یا دانه های قدیمی چنین گیاهانی ممکن است روی زمین بیفتند و توسط کودک شما بلعیده شوند.

 

با این وجود چه باید کرد؟

شما می توانید با مراجعه به نزدیک ترین گلخانه، از هر گونه گیاه آپارتمانی که برای کودک شما مضر است اطلاع پیدا کنید و یا گیاهان آپارتمانی خود را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

 

3. لوازم نظافت 

شوینده ها با عطر ها و رنگ های روشن عرضه می شوند. اغلب نوزدان آنها را با آب میوه یا اقلام قابل خوردن اشتباه می گیرند و سعی می کنند آنها را در دهان خود بگذارند یا روی دستشان بریزند.

 

با این وجود چه باید کرد؟

مهم است که شما محصولات شیمیایی را در مکان های بسته دور از دسترس کودک خود نگه دارید.

 

نحوه مراقبت از دندان درآوردن و بهداشت دهان و دندان کودک

• لثه های کودک خود را ماساژ دهید، شما می توانید به آرامی لثه های کودک خود را با یک پارچه تمیز و مرطوب، یک انگشت تمیز یا یک قاشق سرد ماساژ دهید تا درد لثه های کودکتان کاهش یابد. با این وجود احتمال کمتری وجود دارد که کودک شما اشیاء را در دهان خود قرار دهد.

 

• به او دندان گیر بدهید، جویدن دندان گیر تمیز می تواند برای لثه های کودک شما آرامش بخش باشد. شما باید به دنبال یک دندان گیر با کیفیت باشید که از لاستیک جامد با کیفیت بالا ساخته شده باشد. از داندان گیرهایی که از پلاستیک، فلز و یا حلقه های دندان که پر از مایع ساخته شده اند، باید اجتناب کرد زیرا ممکن است که به کودک شما آسیب برساند.

 

• به او اجازه دهید چیز های سرد را بجود، پستانک سرد همچنین به کودکان کمک می کند تا هنگام جویدن آن، درد لثه را تسکین دهند. همچنین می توانید در صورتی که کودک در مرحله خوردن مواد جامد است، مقداری میوه برش خورده سرد بدهید. این نه تنها تغذیه او را تامین می کند بلکه درد را نیز کاهش می دهد.

 

• از محصولات بهداشتی دندان با کیفیت استفاده کنید، شروع مسواک زدن از اولین دندان مهم است. والدین اغلب احساس می کنند که مسواک زدن فقط با آب کافی است، اما می توانید با دندانپزشک مشورت کنید تا یاد بگیرید که استفاده از خمیر دندان برای تمیز کردن موثر ضروری است. 

برای از بین بردن پلاک ها می توانید از خمیر دندان ایمن برای کودک به اندازه دانه برنج استفاده کنید.

 

امیدواریم این مقاله نیز برای شما مفید بوده باشد.

 

گردآوری : بخش کودکان

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋