بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۹۲ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

خواص روغن نارگیل معجزه طبیعت



خواص روغن نارگیل,خواص روغن نارگیل بر روی مو

خواص روغن نارگیل

 

در این مقاله شمارا با معجزه طبیعت آشنا می سازیم و به شما این امکان را می دهیم تا با خواص روغن نارگیل آشنا شوید و از اثرات بی نظیر آن بر روی مو و پوست خود بهره ببرید و آگاه شوید استفاده از مواد طبیعی خیلی بهتر و نتیجه بخش تر از مواد شیمیایی مضر می باشد. البته در استفاده از این مواد باید استمرار را رعایت کنید.

 

در این مقاله می خواهیم از اثرات اعجاب انگیز و خواص روغن نارگیل صحبت کنیم و شما را با این ماده جادویی آشنا سازیم ، ماده ای که خواص بی شمارش بر کمتر کسی پوشیده است و از قدیم مورد توجه همگان مخصوصا خانم ها در کارهای زیبایی و بهداشتی بوده است.

 

خواص روغن نارگیل:

روغن نارگیل یکچربی دوست داشتنی در بین افراد می باشد که به خاطر خواص سلامتی بیشماری که دارد مورد توجه بیشتر افراد قرار گرفته است.

 

یکی از خواص روغن نارگیل تاثیر بر روی مغز افراد آلزایمری می باشد ، همچنین در کاهش کلسترول بدن تاثیر بسزایی دارد.

 

مطالعات بیشماری بر روی خواص روغن نارگیل انجام شده و در بعضی از این مطالعات به اثرات مثبت این روغن بر روی پوست افراد نیز رسیده اند.

 

در گذشته از این مواد طبیعی استفاده های بیشماری شده است و از فواید آن بهره مند گردیده اند ولی امروزه به علت وجود و تولید مواد شیمیایی مثل شامپو ها ،لوسیون ها و ژل ها و… دیگر از مواد طبیعی کمتر استفاده می شود ولی با این حال کمتر کسی است که از اثرات و اعجازات این مواد طبیعی خبر نداشته باشد ، اگر میخواهید پوست نرم و زیبا و لطیف داشته باشید و یا موهای براق و شفاف و نرم داشته باشید با این مواد طبیعی آشتی نمایید و از آن ها در استفاده روتین و روزمره بهره ببرید.

 

با خواص روغن نارگیل بیشتر آشنا شویم:

روغن نارگیل یک نوع روغن اشباع شده می باشد که از نارگیل خام گرفته می شود

حالت این ماده در دمای معمولی جامد است اما در اثر حرارت آب میشود و رقیق می شود، برای آشپزی خانم ها می توانند از این روغن پر خاصیت استفاده کنند و یا به صورت مستقیم بر روی پوست و یا مو استفاده می گردد.

 

روغن نارگیل سرشار از اسید های چرب می باشد

خاصیت نرم کنندگی فوق العاده این ماده اعجاب انگیز بر همگان پوشیده نیست ، به علت این خاصیت نرم کنندگی برای اغلب پوست ها مناسب می باشد مخصوصا برای پوست های خشک می توانند ماده بسیار مفیدی باشد و جای کرم های مرطوب کننده گران قیمت را به راحتی می گیرد.

 

خواص روغن نارگیل برای چروک های پوست می تواند مفید باشد ، و برای آبرسانی پوست بسیار مفید است زیرا دارای مواد مغذی عالی می باشد.

 

خواص روغن نارگیل برای پوست های دهیدراته بی نظیر و تاثیر گذار است و سبب آبرسانی قوی به این نوع از پوست ها می شود.

 

یکی دیگر از خواص این ماده ضد التهاب بودن آن است .

 

اثرات بعضی از بیماری های پوستی مثل اگزما ، التهاب می باشد که روغن نارگیل می تواند این التهاب را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهد

 

درمان آکنه یکی دیگر از خواص روغن نارگیل می باشد، آکنه سبب التهاب می شود و داروهای ضد التهابی برای این مشکل مصرف میگردد ، روغن نارگیل خاصیت ضد التهابی دارد در نتیجه می تواند اثر خوبی بر روی آکنه داشته باشد و سبب کاهش التهاب آکنه گردد.

 

اسید لوریک موجود در روغن نارگیل سبب از بین رفتن باکتری های آکنه میگردد و همین کارا باعث کاهش آکنه میشود.

 

 یکی دیگر از خواص روغن نارگیلترمیم زخم می باشد،  مطالعاتی که بر روی روغن نارگیل انجام شده است نشان می دهد این ماده سبب ترمیم زخممی گردد ، و استفاده از این ماده بر روی محل ایجاد زخم سبب تسریع در روند بهبود زخم می شود.

 

روغن نارگیل سبب افزایش کلاژن می شود و این کلاژن یک عامل مهم در بهبود زخم است.

 البته در نظر داشته باشید استفاده از این روغن نارگیل برای پوست هایی که مستعد جوش هستند و یا آکنه دارند زیاد مناسب نمی باشد زیرا سبب افزایش مشکلات پوستی مثل آکنه میگردد.

 

اگر سیستم ایمنی بدنتان به علت مصرف دارو پایین آمده است بهتر این است که از روغن نارگیل استفاده نشود زیرا منافذ پوست را میبندد و احتمال دارد سبب افزایش عفونت های قارچی در پوست شود.

 

البته ممکن است بعضی افراد به اینماده حساسیت داشته باشند و استفاده روغن نارگیل بر روی پوست بیشتر سبب التهاب و ایجاد قرمزی گردد پس تا حد ممکن استفاده از این ماده را این افراد باید محدود نمایند.

 

روغن نارگیل را می توانید بین دستان خود مالش دهید تا گرم و رقیق شود سپس بر روی پوست صورت یا گردن ماساژ دهید و از خواص روغن نارگیل بهره مند شوید.

 

از ورود روغن نارگیل به چشم های خود جدا خودداری کنید زیرا سبب سوزش و همچنین تاری دید موقتی می شود.

 

یک لایه نازک از این روغن نارگیل را بر روی پوست بزنید بگذارید چند ساعتی بماند و به آن استراحت دهید تا جذب پوست شما گردد و خاصیت آبرسانی خود را انجام دهد.

 

از این روغن برای پاک کردن آرایش خود نیز می توانید استفاده کنید و همچنین بعد از پاک کردن آرایش به عنوان یک نرم کننده و آبرسان می توانید بر روی پوست صورت استفاده نمایید.

 

خواص روغن نارگیل,خواص روغن نارگیل بر روی مو

خواص روغن نارگیل

 

خواص روغن نارگیل برای موها:

سالیا سال است که مردم سراسر دنیا از این روغن برای موهای خود استفاده می کنند و از خواص روغن نارگیل بر روی موهای خود آگاه هستند ، در بیشتر فرهنگ های قدیم دنیا مردم از این روغن برای موهای خود استفاده میکردند.

 

یکی از کارهای روتین همیشگی افراد گذشته ماساژ موهای سر با روغن نارگیل بود زیرا اعتقاد داشتند این کار سبب تقویت موها و پرپشتی موهای سر می گردد.

 

این ماده سبب ترمیم آسیب دیدگی موهای افراد میشود ، لایه کوتیکول مو سبب حفاظت مو میگردد و یک لایه شاخی سفت بر روی سطح خارجی موها می باشد که هر بار که از وسایل حرارتی مثل اتو مو و سشوار استفاده می کنیم سبب آسیب زدن به کوتیکول می شویم ، در نتیجه اگر کوتیکول مو آسیب ببیند دیگر نمی تواند از دیگر اجزای مو حفاظت کند.

 

پس در نتیجه تمام لایه های مو آسیب می بیند و مو شکننده و آسیب دیده میگردد

شما با استفاده از روغن تراپی و ماساژ موها با روغن نارگیل می توانید تا حدودی این آسیب دیدگی ها را رفع کنید و سبب آبرسانی به موهای خشک و شکننده خود شوید.

 

روغن نارگیل سبب تقویت فولیکول مو می شود

بلند شدن مو یکی دیگر از خواص روغن نارگیل می باشد که بی نظیر است و طرفداران و خواهان بسیاری دارد ، روغن نارگیل سبب تقویت فولیکول مو می شود و همین امر باعث بلند شدن مو میگردد، روغن نارگیل یک آبرسان بسیار قوی برای موها میباشد که به رفع دهیدراته شدن موها کمک می کند و نتیجه بسیار خوبی دارد.

 

هرچقدر موها نرم و لطیف و منعطف باشد کمتر میشکند و دچار مشکلات و آسیب دیدگی می گردد ، در نظر داشته باشید هیچمویی مثل مو سالم زیبا و جذاب نیست خواص روغن نارگیل بر روی مو سبب سلامت موها میگردد و زیبایی و طراوت را به موها باز میگرداند.

 

استفاده مداوم از این روغن سبب شفافیت و درخشن گی موها می شود و لذت داشتن یک موی زیبا و سالم را به شما هدیه می دهد.

 

در بعضی مواقع افراد با استفاده های مکرر از مواد شیمیایی مثل رنگ مو و یا دکلره و همچنین استفاده از شوینده های نامناسب سبب آسیب رساندن به موهای سر خود می شوند که این کار به مرور باعث می شود ریشه موها سست گردد و ریزش مو شروع شود که همین امر باعث ناراحتی در افراد میگردد ، ریزش مو امری ناراحت کننده است و تبعات زیادی را با خود به همراه دارد.

 

استفاده از روغن نارگیل به دلیل وجود مواد مغذی سبب احیا موها و کاهش ریزش مو می شود و ماده ای مفید در این زمینه است.

 

خواص روغن نارگیل 

خواص روغن نارگیل بی شمار است و یکی دیگر از این خواص درمان شوره سر است ، این ماده به علت داشتن مواد ضد میکروبی سبب کاهش چشم گیر شوره سر می شود .

 

شما بعد از استحمام و شستن موهای سر می توانید از این روغن بر روی موها استفاده کنید . برای اینکار ابتدا خیسی موهایتان را بگیرید تا کمی فقط نم داشته باشد سپس با این روغن بر روی ساقه مو ماساژ دهید تا جذب مو گردد این کار درخشندگی و زیبایی را به موهای سر شما باز میگرداند.

 

روش دیگر استفاده از این روغن بدین صورت است که شب ها بر روی موها به صورت کامل روغن را ماساژ میدهید و موها را درون یک کلاه مخصوص قرار داده و تا صبح اجازه دهید که این روغن جذب مو گردد و به صورت یک ماسک طبیعی و خانگی ولی با اثرات فوق العاده عمل کند.

 

افراد با داشتن موهایی سالم

البته در نظر داشته باشید که اگر موهای سالم و با کیفیتی دارید از این روغن فقط بر روی ساقه مو استفاده کنید و از خواص روغن نارگیل به این صورت بر روی موهایتان بهره ببرید.

البته یک اثر بد این روغن چربی بیش از حد آن است که سبب چرب شدن پوست سر و موها میگردد ، برای اینکه این اتفاق نیفتد باید موهایتان را اواسط ساقه به سمت پایین یعنی نوک موها ماساژ دهید.

 

نکته مهم در استفاده از روغن نارگیل بر روی موها این می باشد که ممکن است به هر نوع مویی سازگار نباشد پس قبل از استفاده حتما با پزشک خود در این باره مشورت کرده و اطمینان حاصل نمایید.

 

شما با خرید این ماده می توانید از خواص روغن نارگیل بهره مند شوید و زیبایی و شادابی را به موهای خود بازگردانید، اما در نظر داشته باشید در درمان روغن تراپی استفاده مداوم و روتین از آن نتیجه بخش است و شما با مداومت در این کار می توانید اثر این روش را بر روی موهای خود احساس کنید.

 

در نظر داشته باشید شستن هر روز موها سبب خشکی آن ها می شود پس باید دقت کنید هر روز موهای خود را شستشو ندهید هر دو سه رو یک بار شستشو موها کفایت می کند.

اگر میخواهید موهای شما رشد خوبی داشته باشد روغن نارگیل را به کف سر و ریشه موها بزنید و ماساژ دهید و همچنین اگر روغن را کمی گرم کنید سبب جذب بهتر و بیشتر و اثر بخشی بهتر آن می شود.

 

ولی در طب سنتی می گویند اگر سردرد دارید یا مشکلات صفراوی دارید از ماساژ سر با روغن گرم بپرهیزید.

 

در طب سنتی می گوید اگر از روغن نارگیل در ساعت حدودا ۶استفاده کنید و سر را با آن ماساژ دهید سبب رفع سردرد میگردد.

 

یک ماساژ آرام سر با روغن نارگیل حدودا نیم ساعت قبل از خواب به شما یک خواب آرام و رویایی را هدیه می دهد.

 

روغن نارگیل می تواند جایگزین روغن کنجد و روغن های دیگر شود ، گرم کردن با روغن نارگیل و ماساژ کف سر با این روغن باعث دور شدن از سرماخوردگی و یا سینوزیت می شود.

برای استفاده از خواص روغن نارگیل می توانید این ماده را با یک قاشق عسل مخلوط کنید و اثر بی نظیر آن را بر روی موهایتان ببینید و لذت ببرید.

 

موهای زیر و مجعد 

اگرموهای زبر و مجعدی دارید از این ماده برای نرمی و شفافیت موهایتان استفاده نمایید تا موهایی ابریشمی و یکدست و نرم به دست آورید.

 

اگر در استفاده از روغن نارگیل زیاده روی کردید و سبب چرب شدن بیش از حد موها و کف سرخود شدید ، دو بار موهای خود را شستشو دهید و یا مقداری جوش شیرین در داخل شامپو خود ریخته و موهایتان را با آن شستشو دهید.

 

خواص روغن نارگیل,خواص روغن نارگیل بر روی مو

خواص روغن نارگیل

 

بسیاری از افراد نمی دانند از چه نوع روغنی برای موهای خود استفاده کنند و به تقویت موهایشان بپردازند شما با استفاده از این مقاله می توانید به خواص روغن نارگیل پیببرید و از معجزه های این روغن بهره ببرید البته ترکیب روغن نارگیل با روغن های دیگر نیز می تواند مفید و مثمر ثمر باشد البته قبل از انجام هرگونه اقدامی با پزشک خود مشورت نمایید 

در نظر داشته باشید استفاده زیاد و مکرر از هر چیزی حتی مواد طبیعی نیز مقداری ضرر دارد و باعث اثرات بدی در محلی که استفاده شده است می شود ، پس برای استفاده از هر چیزی حتی مواد طبیعی و ارگانیک بهتر است با دقت و مطالعه پیش بروید و برای خود و عزیزانتان ارزش قائل شوید و بدانید بهترین مواد مورد استفاده همین مواد طبیعی می باشد که با حداقل ترین ضرر بهترین نتیجه را به شما هدیه میکند. 

 

برای داشتن اطلاعات جامع و کامل به سایتWWW.MAZRAEROGHAN.COM  مراجعه و از اطلاعات دقیق آن بهره مند گردید.

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋