بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

آموزش تصویری اجرای دو برنامه به صورت همزمان در گوشی های اندروید



اجرای دو برنامه همزمان در شیائومی, دیدن هم‌زمان دو برنامه در گوشی اندروید, استفاده همزمان از دو برنامه در سامسونگ

یکی از قابلیت های بخش مالتی سیستم عامل اندروید اجرای همزمان دو برنامه است

 

اجرای دو برنامه به صورت همزمان در اندروید 

یکی از قابلیت های چند وظیفه ای اندروید، اجرای دو برنامه به صورت همزمان است. ما در این مقاله قصد داریم نحوه استفاده از قابلیت اسکرین اسپلیت را در مدل های مختلف اندروید، عنوان کنیم.

اهمیت قابلیت تقسیم صفحه در تلفن های همراه اندروید

یکی از قابلیت های کاربردی در تلفن های اندروید، اجرای دو برنامه به صورت همزمان است. در حقیقت قابلیت تقسیم صفحه، یکی از قابلیت های بخش مالتی یا چند وظیفه ای اندروید به شمار می رود.

 

با این حال، بسیاری از برنامه های کاربردی از قابلیت اجرای همزمان پشتیبانی نمی کنند. یکی از برنامه هایی که از قابلیت نمایش دو برنامه به صورت همزمان پشتیبانی نمی کند، اینستاگرام است. این اپ تنها در حالت تمام صفحه به درستی عمل می کند. 

 

قابلیت اجرای دو برنامه به صورت همزمان در گوشی های اندروید اعم از سامسونگ، شیائومی و هواوی صفحه نمایش تقسیم شده نام دارد که در زبان انگلیسی با عنوان " Split Screen Mode" شناخته شده است. 

 

این قابلیت به کاربران نمایش دو اپلیکیشن متفاوت را به صورت همزمان ارائه می دهد. به طور مثال زمانی که قصد دارید در یک بازه زمانی با بررسی صفحات وب سایت، به تماشای یک ویدئو در یوتیوب بپردازید، می توانید از قابلیت اسپلیت اسکرین بهره مند شوید. 

 

شیوه ی اجرای دو برنامه در تلفن های اندروید 9 و 10 

در تلفن های مجهز به اندروید 9 و  10 یا اندروید خام، قابلیت استفاده از نمایش دو برنامه به صورت همزمان از طریق صفحه برنامه های اخیر که با عنوان " Resent app" شناخته می شود، میسر است. در حقیقت در اندروید، شیوه اجرا کردن صفحه برنامه های اخیر طبق سیستم پیمایش انتخابی، متمایز است. 

 

در گوشی های اندروید برای حرکت در راستای منو و اجرای برنامه های مختلف از دکمه برنامه های اخیر استفاده کرد. علاوه بر این، دو دکمه نیز برای اجرای برنامه قبلی و بازگشت به صفحه اصلی به نام خانه تعبیه شده است. 

 

گام اول 

در صورتی که در تلفن همراه شما در دکمه برنامه های اخیر، برنامه قبلی و خانه وجود دارد، برای تقسیم صفحه بر روی دکمه برنامه های اخیر ضربه بزنید.

زین پس برای نمایش صفحه برنامه های اخیر، یکی از انگشت ها را در پایینی ترین نقطه صفحه قرار دهید و به سمت بالا بکشید. در طی این روند عنوان تمام برنامه هایی که به تازگی از آن ها استفاده کرده اید، نمایش داده می شود. 

 

شما ملزم هستید آیکون مورد نظر را انتخاب کنید. برای این امر انگشت اشاره را بر روی آیکون مورد نظر نگه دارید تا یک پنجره نمایش منوی کوچک اجرا شود. در صفحه نمایشی، گزینه های متعددی مشهود است. برای استفاده از قابلیت تقسیم صفحه و انتقال پنجره کوچک در بخش بالایی صفحه، گزینه ی " Splite Screen" را انتخاب کنید. 

 

اجرای دو برنامه به صورت همزمان در اندروید, حالت Split Screen Mode, اجرای دو برنامه در تلفن های اندروید

در مرحله اول اجرای دو برنامه به صورت همزمان در اندورید، Splite Screen را انتخاب کنید

 

گام دوم 

در گام دوم، نوبت انتخاب برنامه دوم برای اجرای صفحه تقسیم فرا می رسد. در راستای انتخاب برنامه دوم نیز، یکی از برنامه هایی را که قصد مشاهده ی آن را دارید، انتخاب نمایید. 

در نهایت، صفحه نمایش تلفن همراه شما به دو بخش تقسیم می شود، در بخش نخست، اولین برنامه انتخابی قرار دارد و در بخش پایینی، برنامه دوم به نمایش در می آید. 

 

شما می توانید با قرار دادن تلفن همراه در حالت افقی، به صورت همزمان برنامه ها را به صورت افقی تماشا کنید. علاوه بر این، در صورتی که قصد دارید نسبت نمایش دو برنامه را تغییر دهید، بر روی بخش بالا و پایین بردن نوار میان صفحه ضربه بزنید. 

 

اجرای دو برنامه به صورت همزمان در اندروید, حالت Split Screen Mode, اجرای دو برنامه در تلفن های اندروید

در مرحله دوم برنامه دومی که می خواهید همزمان اجرا کنید را باز کنید

 

نحوه استفاده از قابلیت Split Screen Mode در گوشی های سامسونگ

در گوشی های ساسمسونگ، در بخش جانبی صفحه پنل اج تعبیه شده است. بدین ترتیب زمینه برای اجرای تقسیم صفحه به دو شیوه متمایز فراهم است. 

 

تکنیک اول 

تکنیک اول تقسیم صفحه در گوشی های سامسونگ به پنل اج اختصاص دارد. برای استفاده از این پنل، ابتدا یک برنامه را به دلخواه باز نمایید. سپس به وسیله پنل اج یک برنامه ی متمایز را به سمت بالا یا پایین صفحه بکشید و رها (درگ) کنید. 

بهتر است بدانید استفاده از پنل اج در گوشی های هواوی شبیه به گوشی های سامسونگ است. 

 

اجرای دو برنامه همزمان در شیائومی, دیدن هم‌زمان دو برنامه در گوشی اندروید, استفاده همزمان از دو برنامه در سامسونگ

پنل اج در گوشی‌های سامسونگ این امکان را به شما میدهد دو برنامه را همزمان اجرا کنید

 

تکنیک دوم 

تکنیک دوم تقسیم صفحه در تلفن همراه سامسونگ به مثابه ی اندروید خام می ماند. در این روش می بایست ابتدا در صفحه برنامه های اخیر وارد شوید. زین پس بر روی یک برنامه به صورت دلخواه فشار دهید. توجه داشته باشید که ضرورت دارد تا انگشت خود را برای چند ثانیه بر روی برنامه نگه دارید. 

 

در طی این روند یک پنجره نمایش داده می شود که به کاربر قابلیت های مختلف را ارائه می دهد. برای انتخاب قابلیت تقسیم صفحه و انتقال صفحه نمایش برنامه در بخش بالایی، گزینه Open in split screen view را انتخاب کنید. برای برنامه دوم نیز همین روند را مجدد تکرار کنید. 

 

نحوه استفاده از قابلیت Split Screen Mode در گوشی های شیائومی

برای بهره گیری از قابلیت تقسیم صفحه در گوشی های اندروید مدل شیائومی، وارد صفحه برنامه های اخیر شوید. در بخش بالایی صفحه برنامه های اخیر، گزینه ای با عنوان " Split Screen" تعبیه شده است.

 

بر روی گزینه اسپلیت اکرین ضربه بزنید و یک اپ را با عمل درگ کردن، به سمت بالای صفحه هدایت کنید. زین پس از میان گزینه های باقی مانده، دومین برنامه را به دلخواه انتخاب نمایید تا در بخش پایینی صفحه اجرا گردد. 

 

استفاده همزمان از دو برنامه در سامسونگ, استفاده همزمان از دو برنامه در هواوی, اجرای دو برنامه به صورت همزمان در اندروید

قابلیت Split Screen در گوشی های شیاموئی در بخش صفحه برنامه های اخر قرار دارد

 

نحوه ی خارج شدن از قابلیت Split Screen Mode در گوشی های اندروید 

خارج شدن موقتی از قابلیت Split Screen Mode

برای خارج شدن موقتی از قابلیت تقسیم صفحه، بر روی آیکون خانه ضربه بزنید. در طی این روند، قابلیت تقسیم صفحه به بخش بالایی صفحه نمایش انتقال پیدا می کند. 

در خارج شدن موقتی، قابلیت اجرای مجدد اپ ها وجود دارد.

 

خارج شدن دائمی از قابلیت Split Screen Mode

ساده ترین طریق برای بستن قابلیت تقسیم صفحه، انتخاب دکمه سوئیچر است. دکمه سوئیچر در تلفن همراه با نماد دو مستطیل نمایش داده می شود. با انتخاب این دکمه، اپ بخش بالایی در حالت تمام صفحه قرار می گیرد. 

 

اجرای دو برنامه به صورت همزمان در اندروید, حالت Split Screen Mode, اجرای دو برنامه در تلفن های اندروید

برای خارج شدن از حالت Split Screen از دکمه سوئیچر (دو مستطیل روی هم) استفاده کنید

 

نصب اپلیکیشن Screens – Multi Window Manager در تلفن همراه 

نرم افزارهای متعددی برای تعبیه قابلیت تقسیم صفحه در گوشی های اندروید طراحی شده است. یکی از کاربردی ترین برنامه های مخصوص نمایش دو صفحه به صورت همزمان "Screens – Multi Window Manager" است. 

 

مرحله اول

برای نصب برنامه Screens – Multi Window Manager در تلفن همراه، وارد اپ گوگل پلی شوید. سپس در بخش موتور جست و جو گر عنوان برنامه را وارد نمایید و بر روی گزینه ی نصب ضربه بزنید. 

 

اجرای دو برنامه در تلفن های اندروید, قابلیت Split Screen Mode در گوشی, آموزش اجرای دو برنامه همزمان در اندروید

اپلیکیشن Multi Window Manager برای تقسیم صفحه گوشی اندروید ایجاد شده است

 

مرحله دوم 

در مرحله بعد، وارد بخش تنظیمات تلفن همراه شوید و گزینه " Accessibility" را انتخاب کنید. در صفحه نمایشی جدید، سرویس های مختلف وجود دارند. از میان سرویس های متعدد گزینه " Screens" را انتخاب کنید و گزینه " switch" موجود در بالای صفحه را فعال سازی نمایید. 

 

اجرای دو برنامه همزمان در شیائومی, دیدن هم‌زمان دو برنامه در گوشی اندروید, استفاده همزمان از دو برنامه در سامسونگ

برای نصب اپلیکیشن باید switch را از طریق تنظیمات Accessibility فعال کنید

 

مرحله سوم 

پس از باز شدن برنامه اسکرین، دو علامت + نمایش داده می شود. علامت مثبت نخست، مخصوص برنامه بخش بالایی صفحه است و علامت مثبت دوم، برای برنامه ای است که در بخش پایینی صفحه اجرا می شود. 

 

شما ملزم هستید هر دو علامت مثبت را انتخاب کنید و برای هر بخش یک برنامه به دلخواه مشخص کنید. زین پس یک عنوان برای شورتکات وارد کنید و برای ذخیره تغییرات بر روی گزینه " create shortcut" ضربه بزنید. در طی این روند یک میانبر در صفحه اصلی تلفن همراه به نمایش در می آید. 

 

اجرای دو برنامه به صورت همزمان در اندروید, حالت Split Screen Mode, اجرای دو برنامه در تلفن های اندروید

حال آیکون هایی در صفحه اصلی میبینید که با استفاده از آنها همزمان دو برنامه اجرا میشود

 

شما می توانید با ورود به میانبر، صفحه های کاربردی را به صورت همزمان اجرا کنید. 

 

گردآوری: بخش کامپیوتر و اینترنت  

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋