بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

ابزار پوشیدنی برای ثبت حرکت بدن انسان تولید شد



ابزار پوشیدنی ,اخبار اختراعات ,خبرهای اختراعات

دستگاه ضبط حرکت یا موشن کپچر ابزاری پوشیدنی و هوشمند برای توصیف حرکت انسان توسط محققان یک شرکت دانش بنیان تولید شد. 

به گزارش مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، سروش باقری مدیرعامل یک شرکت بنیان با بیان این که دستگاه ضبط حرکت، ضمن شناسایی حرکت انسان، آن را اندازه‌گیری و تحلیل می‌کند ادامه داد: این دستگاه، در توان‌بخشی و بازتوانی، ارتوپدی، تربیت بدنی، علوم ورزشی و ساخت انیمیشن نیز استفاده می شود.

 

وی افزود: دریافت معیارهای مکانیک حرکت مانند سرعت و شتاب زاویه‌ای مفاصل یا سرعت و شتاب خطی اندام های بدن، در ساخت انیمیشن و سایر حوزه های مرتبط بسیار حائز اهمیت است. به همین علت با محاسبه پارامترهای کینماتیکی می توان معیارهای حرکت انسان را محاسبه کرد. بنابراین ابزارهای موشن کپچر از جمله تجهیزات ضروری آزمایشگاه ها نیز است.

 

به گفته باقری، در روند ساخت انیمشن یا فیلم‌ها شاهد هستیم که شخصیت های آن بر روی بدن خود توپ های سفید رنگی را چسبانده اند؛ این توپ‌ها، سنسورهای منعکس کننده نوری هستند که حرکات آن ها توسط دوربین های مخصوص که نسبت به حرکات آن ها حساس هستند، ضبط شده و به محیط سه بعدی انتقال پیدا می کند.

 

مدیر شرکت افزود: معمولاً این توپ ها در مفاصل و دستان شخص، جایگزین می‌شوند تا حرکات به طور کامل و طبیعی به رایانه منتقل شود اما پس از این که حرکات فرد توسط دوربین ها به رایانه منتقل شد، نوبت به آن می رسد این حرکات بر روی کاراکتر مورد نظر در دنیای مجازی تطبیق داده شود. مفاصل فرد بازیگر بر روی کاراکتر ساخته شده برده شده و سرعت حرکات تنظیم شود.

 

وی با بیان اینکه سامانه ثبت حرکت از دو بخش اصلی سخت افزار و نرم افزار تشکیل شده است، گفت: بر حسب نوع نیاز مشتری تعداد ۵ الی ۱۹ عدد حسگر خمشی در هر دستکش قرار گرفته است.

 

باقری افزود: وظیفه این حسگرها ثبت زاویه مفاصل انگشتان دست و یا هر عضو دیگر بدن است. هر حسگر بر روی یک مفصل قرار گرفته و تغییر زوایه مفصل سبب تغییر در خروجی حسگر می شود و این تغییرات توسط یک مدار الکترونیکی ثبت می شود.

 

وی افزود: اطلاعات جمع آوری شده از حسگرهای خمشی، پس از پردازش اولیه توسط کابل و یا بصورت بی سیم به رایانه منتقل می شود.

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋