بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

بهترین و مناسب ترین آب آشامیدنی برای کودکان و نوزادان



ویژگی های آب آشامیدنی سالم برای کودکان, فواید آب آشامیدنی برای بچه ها, آب لوله کشی شده برای نوزادان

آب قلیایی گزینه مناسبی برای مصرف کودکان به شمار می رود

 

چه آبی برای نوزادان و کودکان مناسب است؟ 

اصولا بسیاری از والدین به ویژه ان هایی که به تازگی صاحب فرزند شده اند به شدت نگران آب آشامیدنی و آب مصرفی مناسب برای فرزندان خود می باشند. باید گفت از میان تمام آب ها, آب های قلیایی معمولا گزینه مناسبی برای نوزادان و کودکان به حسآب می ایند چرا که این نوع آب ها چندان سخت نبوده و املاح و مواد معدنی فراوانی ندارند.

همان طور که می دانید آب یکی از خوراکی های بسیار مهم و ضروری برای افراد است که در طول روز به مقدار فراوانی به ان نیاز داریم. آب بر روی سلامت انسان بسیار تاثیر گذار است. به همین علت همواره باید از آب های سالم و مفید برای آشامیدن و مصارف خوراکی استفاده کنیم. 

 

کودکان و نوزادان با توجه به حساسیت بالایی که دارند نیازمند مصرف آب مناسب می باشند. از این رو در تهیه آب برای آن ها باید کارهای لازم را انجام دهید چرا که آب می تواند روی قسمت های مختلف بدن از جمله گوارش و هضم آن ها تاثیر گذار باشد. برخی از آب های لوله کشی به ویژه در شهرهای بزرگ ممکن است چندان تصفیه شده و پاکیزه نباشند. به همین علت این موضوع نگرانی های فراوانی را برای خانواده ها ایجاد کرده است. 

 

در این حالت برخی از خانواده ها از دستگاه تصفیه آب استفاده کرده و برخی دیگر به خریدن آب معدنی روی می اورند. ما در این مقاله تلاش داریم تا شما در این خصوص راهنمایی کرده و نگرانی های تان را برطرف نماییم.

 

مناسب ترین اب برای نوزادان کدام, آب قلیایی برای مصرف کودکان, آب تصفیه شده برای نوزاد

وجود حساسیت در کودکان و نوزادان سبب اهمیت نوع آب مصرفی می شود

 

مناسب ترین آب برای نوزادان کدام آب است؟

بهترین و مناسب ترین آب برای کودکان آبی سالم و تمیز است. این آب باید عاری از هرگونه مواد مضر مانند سرب و مس باشد. توصیه می شود که از آب های سخت برای مصارف خوراکی نوزادان استفاده ننمایید. شما باید از آبی استفاده کنید که میزان مواد معدنی ان مانند کلسیم, منیزیم, پتاسیم, سدیم و سایر نمک ها در ان به مقدار کافی وجود داشته باشند.

 

 یعنی نه ان قدر زیاد که آب سخت بوده و باعث ایجاد مشکل شود و نه ان قدر کم که میزان مورد نیاز این مواد برای نوزاد نتواند فراهم شود.از بهترین آب هایی که می توانید از ان برای دادن به نوزاد تان استفاده کنید آب جوشیده شده است. این آب دارای غلظت مواد معدنی متعادلی بوده و در حین جوشیدن میکروب ها و عوامل بیماری زای ان از بین رفته اند.

 

اگر شما قصد دادن شیر خشک به نوزاد تان را دارید باید بدانید که حتما لازم است تا از آب جوشیده شده سرد شده برای این منظور استفاده کنید. بسیاری از افراد گمان می کنند که برای درست کردن شیر خشک تنها باید آب لوله کشی شده شهری را جوشاند اما این تصور کاملا اشتباه است.

 

در واقع برای تهیه شیر خشک نوزادان شما باید هر نوع آب از جمله آب لوله کشی شده, آب معدنی, آب چشمه, آب های بسته بندی شده و به طور کلی هر نوع آبی را بجوشانید و اجازه دهید که ان آب با محیط هم دما شود و بعد از ان آب برای تهیه شیر خشک استفاده کنید. 

 

مناسب ترین اب برای نوزادان کدام, آب قلیایی برای مصرف کودکان, آب تصفیه شده برای نوزاد

برای تهیه شیرخشک، آب را به نقطه جوش برسانید

 

چرا برای نوزادان باید از آب جوشیده شده استفاده کرد؟

دلایل زیادی برای دادن آب جوشیده شده به نوزاد وجود دارد. یکی از این دلایل به خاطر نوع عملکرد بدن خود نوزاد می باشد. در واقع آب جوشیده نشده می توان هضم و گوارش نوزاد را با مشکل مواجه کند و گاهی آب نجوشیده ممکن است دارای مقادیری مواد مضر از جمله میکروب باشد که در صورت مصرف نوزاد منجر به بیماری او می شود. 

 

به همین علت توصیه می شود که تا 6 ماهگی برای نوزادان حتما از آب جوشیده شده استفاده شود. همچنین تا یک سال بعد از شروع شدن تغذیه کودک بعد از هر وعده غذایی باید کمی آب جوشیده شده سرد شده به ان ها بدهیم. 

 

برای نگهداری آب جوشیده شده می توانید ان را به مقدار کم در یک ظرف استیل در بسته نگه داری کنید. همچنین این آب به مدت سه روز در یخچال و یک روز در دمای محیط قآبل استفاده می باشد. دقت کنید که جوشاندن آب باعث حذف و از بین رفتن مواد شیمیایی و مواد معدنی آب نخواهد شد. 

 

آیا آب لوله کشی شده برای نوزادان و کودکان مناسب است؟

در مکان ها و شهرهای مختلف به علت عواملی از جمله میزان آلاینده های هوا, نوع تصفیه آب و غیره کیفیت آب های لوله کشی شده متفاوت است. به عنوان مثال معمولا در مناطق غربی و شمال که منطقی کوهستانی و پر بارش هستند کیفیت آب تا حدی خوب و قآبل قبول است. 

 

در برخی از شهرها متاسفانه آب اشامیدنی از سلامت بالایی برخوردار نیست. در این صورت توصیه می شود که از آب های معدنی جوشیده شده برای کودکان به خصوص نوزادان خود کمک بگیرید تا از سلامت آبی که می نوشند مطمعن باشید. 

 

آب قلیایی برای مصرف کودکان, آب تصفیه شده برای نوزاد, آب آشامیدنی برای کودکان و نوزادان

کیفیت آب لوله کشی تحت تاثیر آلاینده های هوا و نوع تصفیه آب قرار دارد

 

ایا آب مصرفی برای نوزاد باید فاقد هرگونه مواد معدنی باشد؟

متاسفانه برخی افراد گمان می کنند که به خاطر توصیه جوشاندن هر آبی, آب مصرفی نوزاد باید دارای مقادیر بسیار کم و یا حتی فاقد مواد معدنی باشد. در واقع وجود مواد معدنی برای هر انسانی از جمله نوزادان جزو مواد مفید و ضروری به حسآب می اید به شرطی که میزان این مواد در آب مصرفی با مقدار مناسبی وجود داشته باشد. 

 

مواد معدنی دارای خواص بسیار فراوانی هستند که در ادامه به برخی از ان ها اشاره می کنیم. 

1-  کلسیم: تشکیل استخوان و دندان 

2- سدیم و پتاسیم: رشد و تقویت عضلات

3- منیزیم: استخوان سازی, استحکام دندان و عملکرد صحیح عضلات

 

آب آشامیدنی برای کودکان و نوزادان, بهترین آب آشامیدنی برای کودکان, آب آشامیدنی

مواد معنی موجود در آب شامل کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم می شود

 

تهیه شیر خشک با آب معدنی

طبق توصیه هایی که اخیرا شده میزان مواد معدنی موجود در آبی که برای شیر خشک از ان استفاده می کنیم باید کمتر از 100 میلی گرم باشد. آب های معدنی سبک دارای 120 میلی گرم مواد معدنی درون خود می باشند. پس متوجه خواهید شده که نه تنها از آب معدنی سخت برای تهیه شیر خشک نباید استفاده کنید بلکه میزان مواد معدنی آب معدنی سبک نیز بیش از حد نیاز می باشد. 

 

بنآبراین توصیه می شود که برای تهیه شیر خشک از هیچ گونه آب معدنی استفاده نکنید مگر این که خود پزشک نوزاد تشخیص دهد که مصرف این نوع آب برای کودک شما مضر نخواهد بود. 

 

درست است که برای تهیه شیر خشک توصیه می شود تا آب را بجوشانید اما باید بدانید که جوشاندن آب معدنی می تواند عملی خطر افرین باشد. چرا که جوشاندن آب معدنی می تواند باعث ازاد شدن نیترات در آب شده و خطراتی جدی را به نوزاد شما وارد نماید. 

 

البته در شرایط اضطراری و در صورت عدم دسترسی به آب تصفیه شده لوله کشی می توانید آب معدنی را تنها مقداری حرارت دهید ولی دقت کنید که دمای ان نباید به دمای جوش برسد. 

 

فواید آب آشامیدنی برای بچه ها, آب لوله کشی شده برای نوزادان و کودکان, مناسب ترین اب برای نوزادان کدام

جوشاندن آب معدنی به موجب آزاد شدن نیترات در آب، خطر آفرین است

 

سخن پایانی:

همان طور که در این مقاله به ان اشاره شد آب به عنوان مایه حیات جزو مواد بسیار مهم و ضروری به حسآب می اید. بسیاری از عملکرد های بدن و همچنین میزان رشد کودکان به آب بستگی دارد و در صورت کمبود و یا الوده بودن آب می تواند اسیب هایی جدی به کودکان تان وارد شود. 

همیشه سعی کنید که میزان آب فراوانی را در طول روز در برنامه غذایی خانوادگی تان بگنجانید. همچنین توجه کنید که چه آبی را مصرف می کنید.

 

گردآوری: بخش سلامت   

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋