بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

علائم و راه درمان سندرم چارلز بونت بیماری مربوط به چشم



درمان سندرم چارلزبونت, نشانگان چارلز بونت, نشانه های سندرم چارلز بونت

سندرم چارلز بونت چیست؟

 

چارلز بونت ، سندرومی که شما را متوهم می‌کند!

سندرم چارلزبونت را می توانیم یک سندرم و یا بیماری مربوط به چشم و بینایی معرفی نماییم. البته این بیماری هنوز آنقدر شناخته شده نیست با این حال می تواند یکی از موثرترین بیماری هایی باشد که بر روی بینایی انسان تاثیر می گذارد.

سندرم چارلز بونت چیست؟

حتما شما هم با به حال با انواع بیماری های چشمی آشنا بوده اید و فهمیده اید که بیماری های چشمی تا چه حد می توانند محدودیت های مختلفی را در زندگی روزمره ی انسان ایجاد نمایند. سندرم چارلزبونت نیز یکی از همین بیماری های چشمی می باشد که می تواند کیفیت زندگی انسان را تا حد بسیار زیادی تحت شعاع قرار دهد.

 

خیلی از افراد، از ماهیت این بیماری خبر ندارند و آن را با توهم های ذهنی و مختلف ناشی از بیماری های روانی و یا داروهای مختلف، اشتباه می گیرند. اما حقیقتا این طور نیست، این بیماری یک نوع توهم بینایی است که عموما در افرادی ظاهر می شود که بخش بسیار زیادی از قدرت بینایی خود را به دلیل مشکل آب مروارید و یا آب سیاه، از دست داده اند. 

 

سندرم چارلزبونت، باعث می شود تا شما به لحاظ دیداری، دچار توهمات مختلفی شوید. اما توهمی که فرد مبتلا به این بیماری به آن دچار می شود، بسیار ملموس و قابل تشخیص است، یعنی خود بیمار می داند که مواردی که مشاهده می کند، تنها یک توهم است و همین موضوع باعث می شود تا مرز میان توهمات اسکیزوفرنی و بیماری های روانی و توهمات ناشی از داروهای مختلف، کاملا مشخص باشد.

 

مشکلات بینایی ناشی از سندرم چارلز بونت، عموما از دوران میان سالی، در فرد ظاهر می شود و همین موضوع می تواند یکی از فاکتورهای بیماری نیز به حساب آید. البته عموما پزشکان قبل از اینکه بخواهند بیماری سندرم چارلزبونت را برای یک بیمار تشخیص دهند، ابتدا باید خود بیمار را به لحاظ زوال عقل، اختلالات روانی و مسمومیت مورد بررسی قرار دهند و از عدم وجود هر یک از این ها مطمئن شوند. 

 

انواع بیماری های چشمی, سندرم چارلز بونت, سندرم چارلز بونت چیست

علائم سندرم چارلز بونت

 

سندرم چارلزبونت چگونه خودش را آشکار می کند؟

قبل از هر چیزی، فردی که به این سندرم دچار است، کاملا آگاه است و می داند چیزی که مشاهده می کند یک توهم به تمام معناست و عینیت و واقعیت ندارد. نکته ی جالب درباره  ی توهمات سندرم چارلزبونت این است که این توهمات با واقعیات عینی ترکیب می شوند و این موضوع کار را برای تشخیص واقعیت از توهم کمی سخت می کند.

 

در واقع صحنه ای که شخص دچار این سندرم مشاهده می کند، ترکیبی صحنه ای است که فرد عادی مشاهده می کند اما توهمات مختلف فرد بیمار در جاهای مختلف این صحنه ها نمایان است. این توهمات هیچ الگوی از پیش تعیین شده ای ندارند و به صورت ناگهانی ظاهر می شوند و ممکن است خیلی سریع هم از بین بروند. بنابراین پیدا کردن مبدا و ریشه ی این توهمات با توجه به بدون الگو بودن آن ها، کار بسیار دشواری خواهد شود. 

 

توهماتی که طی سندرم چارلزبونت به وجود می آیند، عموما بسیار واضح هستند و اصلا به توهمات روانی شباهت ندارند. همین موضوع باعث می شود که این توهمات به هیچ وجه نگران کننده نباشند و فرد خیلی راحت بتواند توهم خود را تشخیص دهد و آن را درک نماید.

 

چرا اکثرا زمانی این توهمات سرو کله شان پیدا می شوند که فرد در شرایط استرس زایی قرار گرفته و اضطراب و استرس شدیدی را تجربه می کند. این تداخل احساسی باعث می شود تا فرد نتواند بر روی بینایی اش، کنترل خاصی داشته باشد. 

 

سندرم چارلز بونت چیست, علایم سندرم چارلز بونت, علت بیماری سندرم چارلزبونت

منشا سندرم چارلز بونت

 

علت بیماری سندرم چارلزبونت 

بررسی ها و تحقیقاتی که برای این بیماری انجام شده، هنوز به نتیجه ی خاصی که دلیل اولیه ی پیدایش این بیماری شود را پیدا نکرده اند اما به طور کلی این اعتقاد وجود دارد که این بیماری به دلیل از بین رفتن حسگر محرک های عصبی برای بینایی به وجود می آید.

 

به زبان ساده؛ یعنی عصب های چشم، به حدی می رسند که دیگر نمی توانند محرک هایی که باعث می شود تا سیستم عصبی فرد، درک بینایی از محیط اطراف خود داشته باشد را دریافت نمایند. از این رو به کمترین و ضعیف ترین محرک ها حساس می شوند و همین موضوع باعث می شود که تصاویر توهمی ایجاد نمایند.

 

یا اصلا این سیستم های عصبی خودشان محرک ایجاد می کنند و همین محرک ها باعث می شوند تا تصاویر توهمی پدیدار شوند. در واقع این اتفاقی است که در سندرم چارلزبونت برای چشم ها رخ می دهد. اما اینکه دلیل اصلی این اتفاق چیست و چرا این اتفاق برای سیستم عصبی بینایی فرد رخ می دهد، امری است که هنوز به آن دسترسی پیدا نکرده ایم. 

 

سندرم چارلز بونت چیست, علایم سندرم چارلز بونت, علت بیماری سندرم چارلزبونت

درمان سندرم چارلز بونت 

 

درمان سندرم چارلزبونت

متاسفانه هنوز درمان قطعی برای این سندرم و بیماری پیدا نشده است. بنابراین تنها تلاش و تمرکز پزشکان بر روی کنترل توهماتی است که می تواند بیمار را به شدت آزار دهد. در واقع پزشکان سعی می کنند تا با آموزش راهکارهایی به بیمار بفهمانند که تمامی چیزی که می بیند فقط و فقط یک توهم است.

 

این موضوع و درک آن می تواند در کنترل علائم بیماری کمک بسیار زیادی کند. در واقع بیمار با علم بر اینکه این موضوع تنها یک توهم است، می تواند در برطرف کردن ایت تصاویر و کم کردن علائم، کمک زیادی به خود کند.

 

در ادامه به چند نمونه از مهارت هایی که فرد با کمک آن ها می تواند توهماتی که میبیند را کنترل نماید، اشاره خواهیم کرد : 

اگر دچار توهمات ناشی از سندرم چارلزبونت شدید : 

• تند تند پلک بزنید تا توهمات ایجاد شده زود برطرف شوند.

• خودتان را سریع به کار دیگری مشغول کنید و مسیر دید خود را عوض نمایید. 

• اگر در محیطی هستید که شدت نور در آن جا بسیار زیاد است، نور را کم و اگر در محیطی هستید که نور کمی دارد، نور را زیاد کنید. 

• تغییر وضعیت نورپردازی در محیطی که فرد در آن قرار دارد، می تواند کمک بسیار زیادی در کنترل و از بین بردن توهمات کند. 

• با نگاهی خیره، خط دید خود را از چپ به سمت راست حرکت دهید. 

 

گردآوری : بخش روانشناسی

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋