بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

آیا دستگاه ویبره لاغری تاثیری دارد؟ مزایا و معایب



دستگاه ویبراتور لاغری, دستگاه ویبره ایستاده, معایب دستگاه ویبره لاغری

بهره گیری از دستگاه ویبره لاغری روند چربی سوزی را تسریع می کند

 

استفاده از دستگاه های ویبره برای لاغری

یکی از روش های تسریع کننده چربی سوزی، استفاده از دستگاه ویبره لاغری است. این دستگاه با مرتعش سازی انرژی الکتریکی به اقصی نقاط بدن سبب تشکیل نوعی چالش می گردد. بهره گیری از دستگاه ویبراتور با ترکیبی از ورزش های هوازی اعم از شنا و اسکات روند لاغری را تسریع می بخشد. 

مشخصه های اصلی دستگاه ویبره لاغری

روش های متعددی در خصوص کاهش وزن وجود دارند. یکی از روش های نوین دستگاه ویبره لاغری است. این دستگاه نوعی وسیله ورزشی به شمار می رود که موج گسترده از حرکت در عضلات را به ارمغان می آورد. یکی از قابلیت های مهم دستگاه ویبره لاغری، تداوم فعالیت در موقعیت های گوناگون اعم از نشستن و ایستادن است. 

 

شرکت های سازنده دستگاه ویبره لاغری مدعی هستند دستگاه الکتریکی با تشکیل انقباضات عضلانی مصنوعی به مثابه ورزش کردن، قادر است سبب افزایش متابولیسم بدن، کاهش وزن و کاهش سایز گردد. این ادعا صحت ندارد. 

 

زمانی که یک فرد به ورزش کردن می پردازد، به صورت مستقیم باعث سوزاندن کالری در بدن می شود. در واقع روند سوزاندن انرژی از طریق کم شدن حجم چربی های بدن میسر است. این در حالی است که ویبراتور، انرژی شوک دهنده را به عضلات وارد می سازد و انرژی موجود در بدن منفعل باقی می ماند. لذا چربی سوزی شکل نمی گیرد. 

 

بدین ترتیب یک دستگاه ویبراتور نمی تواند به تنهایی نتیجه ی دلخواه لاغری را ارائه دهد. دستیابی به تناسب اندام مستلزم بهره گیری از دستگاه ویبره در کنار انجام فعالیت های هوازی و ورزشی می باشد. 

 

عوارض دستگاه ویبره ایستاده, دستگاه ویبره لاغری, دستگاه های ویبره برای لاغری

بهره گیری از دستگاه ویبره لاغری به تنهایی و به صورت مستقیم چربی سوزی نمی کند

 

کارکرد دستگاه ویبره برای لاغری

دستگاه ویبره برای لاغری با عنوان دستگاه ویبراتور شناخته می شود. این نوع دستگاه با انتقال ارتعاشات به تمام بدن در کسری از 30 الی 50 ثانیه سبب به چالش افتادن ماهیچه های بدن می گردد. بدن با قرار گیری در حالت ارتعاش برای برقراری ثبات و حفظ تعادل تلاش می کند. در طی این روند عضلات به صورت دقیق به کار می افتند و کاهش وزن صورت می گیرد.  

 

وجه تمایز کمربند لاغری با صفحات لرزاننده

به طور کلی دستگاه های ویبره در دو گروه متمایز اعم از کمربند های لاغری و صفحه های ویبراتور تقسیم می شوند. دستگاه ویبره لاغری وجه شباهت و تفاوت هایی با کمربند لاغری دارد. کمربندهای لاغری به مثابه ی یک ماساژور عمل می کنند و با فشرده سازی بافت چربی زیر پوستی به ظاهر بافت بدن را محکم تر نشان می دهند. با این وجود در چربی های زیر پوستی و کاهش وزن تغییر چشمگیری به وجود نمی آورند. 

 

کمربند های لاغری به وسیله ی دو مکانیسم اعم از ایجاد حرارت و ایجاد ویبره در منطقه ای خاص سبب کاهش سایز می شوند. کمر بند لاغری با القای لرزش نوعی حالت ماساژ را به وجود می آورد. در طی این روند به صورت موقتی چربی های زیر جلدی جا به جا می شوند و کاهش سایز موقتی شکل می گیرد. علت موقتی بودن کاهش وزن به عدم مبدل سازی چربی به انرژی باز می گردد. 

 

علاوه بر این، کمربندهای حرارتی به وسیله ی افزایش دما در داخل بافت های چربی، به میزانی محدود سبب تبخیر شدن آب میان بافتی در ناحیه زیر کمر بند می گردد. پس از کاهش وزن به وسیله کمربند حرارتی حدود 24 ساعت بعد از کاهش وزن، بدن به صورت مجدد آب را جایگزین آب تبخیر شده می کند و سایز کاسته شده، به حالت اولیه باز می گردد. 

این در حالی است که دستگاه ویبره یا صفحات لرزاننده انرژی را به اقصی نقاط بدن مرتعش می سازند. 

 

روش استفاده از دستگاه های ویبره برای لاغری

تمرینات مکملی در خصوص ارتقای پتانسیل دستگاه ویبره وجود دارند. کالیستنیک مجموعه ای از رژیم های تناسب اندام و تمرین های حرکتی است که به صورت ریتمیک شامل شنا، اسکات، دراز و نشست می گردد. 

 

در واقع با ترکیب تمرین های کالیستنیک با دستگاه ویبراتور لاغری به مرور زمان به تناسب اندام دسترسی پیدا می کنید. طبق مطالعات انجمن اروپایی، اشخاصی که در کنار محدود سازی رژیم غذایی به استفاده از دستگاه ویبراتور می پردازند، در حال کالری سوزی به مراتب بیشتری نسبت به افرادی هستند که فقط مشغول انجام تمرین های هوازی می باشند. 

 

حرکت شنا به همراه دستگاه ویبره لاغری

برای انجام تمرین شنا دست های خود را بر روی سکوی دستگاه ویبره قرار دهید و در حالت دراز کشیده، بدن را حالت شنا مبدل کنید. سعی کنید با فشار دادن دست به سکوی ویبراتور، قفسه سینه را به دستگاه نزدیک کنید و پس از چند ثانیه به موقعیت اولیه باز گردید. 

لازم به ذکر است در طول انجام تمرین بر روی قرار گیری در حالت مستقیم شانه، پاشنه پا و باسن تمرکز نمایید. 

 

اسکات ایزومتریک به همراه دستگاه ویبره لاغری

به منظور انجام تمرین اسکات ایزومتریک بر روی دستگاه ویبره لاغری به حالت ایستاده قرار بگیرید. سپس با نگه داشتن میله های دستگاه تعادل بدن را حفظ نمایید. 

پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید و به آرامی بر روی زانو خم شوید تا زانو پا در راستای کف دستگاه قرار بگیرد. بالغ بر 30 الی 60 ثانیه مکث کنید و به موقعیت اولیه باز گردید. 

 

اسکات شکافی به همراه دستگاه ویبره لاغری

برای انجام تمرین اسکات شکافی به توپ پیلاتس نیاز دارید. در ابتدا بر روی دستگاه ویبراتور قرار بگیرید و با نگه داشتن دسته های دستگاه تعادل بدن را حفظ کنید. یکی از پاهای خود را به دلخواه عقب ببرید و پاشنه پا را بر روی توپ قرار دهید. سپس به آرامی زانوی پاها را خم کنید. زین پس دستگاه ویبراتور را روشن نمایید. 

 

لازم به ذکر است زمانی که پاشنه پای چپ بر روی توپ قرار دارد می بایست زاویه زانو 90 درجه باشد و پای راست موازی با کف دستگاه قرار بگیرد. علاوه بر این، بدون توپ پیلاتس نیز می توان به انجام تمرین اسکات شکافی پرداخت. 

 

دستگاه های ویبره برای لاغری, ویبره لاغری, کارکرد دستگاه ویبره برای لاغری, فواید دستگاه ویبره لاغری

مستحکم شدن عضلات از مزایای استفاده از دستگاه ویره لاغری می باشد

 

مزیت های دستگاه ویبره لاغری

با قرار گیری فرد در صفحات لرزاننده تمام نقاط بدن به حالت ویبره مبدل می شود. در طی این روند عضلات و تاندون های بدن نسبت به لرزش واکنش نشان می دهند و به منظور برقراری تعادل نوعی انقباض غیر عادی را ایجاب می کنند. به مرور زمان با تکرار این فرایند، عضلات مستحکم می شوند و سیستم متابولیسم استخوان متحول می گردد. 

 

یکی از مزیت های برجسته صفحات لرزاننده، مختص خانم های یائسه است. استفاده منظم به صورت روزانه از دستگاه صفحات لرزاننده، با جلوگیری از کاهش تراکم استخوانی، خطر پوکی استخوان را به طرز چشمگیری کاهش می دهد. 

 

با این وجود صفحه لرزاننده در تقویت قدرت عضلات اکستانسور زانو کمک شایانی می کند. لذا احتمال می رود استفاده از این دستگاه برای افراد دارای آرتروز خفیف مؤثر واقع شود. 

 

دستگاه های ویبره برای لاغری, ویبره لاغری, کارکرد دستگاه ویبره برای لاغری

میزان لرزش دستگاه های ویبره لاغری 20 الی 50 بار در ثانیه است

 

معایب استفاده از دستگاه ویبره لاغری

محققان دانشگاه ایالتی نیویورک بر این باور هستند که میزان لرزش دستگاه های ویبره لاغری 20 الی 50 بار در ثانیه است. این میزان لرزش در بدن احتمال تاری دید، کمر درد، آسیب مغزی، کاهش قدرت شنوایی و تداخل اسیب به غضروف ها را به ارمغان می آورد. 

 

علاوه بر این شرکت های تولید کننده دستگاه ویبره لاغری همواره توصیه می کنند که در طول روز حداکثر 30 دقیقه از این دستگاه بهره مند شوید. استفاده بیش از حد از دستگاه ویبراتور ایمنی لرزه ها را به مخاطره می اندازد. 

 

نکات حائز اهمیت در خصوص استفاده از دستگاه ویبره لاغری

دستگاه ویبره لاغری به موجب ارتعاش فرکانس در اقصی نقاط بدن برای افراد دارای مشکلات جسمانی اعم از درد عضلانی در کمر مناسب نمی باشد. لذا قبل از استفاده از دستگاه ویبراتور در خصوص کسب اطمینان از ایمنی و سلامت جسمانی، از یک پزشک مشاوره بگیرید. 

 

پس از اطمینان خاطر از پزشک معالج زمینه برای کاهش وزن به وسیله دستگاه ویبره لاغری به همراه تمرینات هوازی مهیا می شود.

شایان توجه است استفاده از دستگاه ویبره لاغری برای بانوان باردار، افراد دارای تومور استخوان، لخته خون و انفصال شبکیه محدودیت دارد. 

 

گردآوری : بخش ورزش  

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋