بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

دوربین قدرتمندی که ورای همه چیز را می بیند!



دوربین هولوگرافیک،اخبار علمی،خبرهای علمی

محققان یک دوربین هولوگرافیک قدرتمند ابداع کرده‌اند که قادر به دیدن ورای هر چیزی از جمله گوشه‌ها، مه و حتی بدن انسان است.

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه نورث وسترن در اوان استون واقع در ایالت ایلینوی با کمک تکنیکی به نام «هولوگرافی با طول موج مصنوعی» (synthetic wavelength holography) دوربین مذکور را ساخته‌اند.

 

آنها ادعا می‌کنند این دوربین یک دهه دیگر به طور تجاری عرضه می‌شود و می‌توان این فناوری را در خودروها، دوربین‌های مدار بسته و حتی اسکنرهای پزشکی استفاده کرد.

 

توسعه این دوربین مربوط به حوزه تحقیقاتی تازه ای به نام تصویربرداری غیر خطی میدان دید (NLoS) است که وضوح بسیار بالایی دارد.

 

می‌توان از این تکنیک برای ثبت سریع تصاویری از مناطق وسیع استفاده کرد. همچنین روش مذکور دقت بسیار بالایی دارد که به یک دوربین مجهز به هوش مصنوعی کمک می‌کند ورای پوست و حتی کوچک‌ترین مویرگ‌ها را ببیند.

 

در این روش همزمان با منتشر شدن نور روی اشیای مخفی و انتشار دوباره آن به دوربین، یک الگوریتم سیگنال نورهای پراکنده را بازسازی می‌کند. این روش به دلیل دقت بالا قابلیت تصویربرداری از اشیایی که با سرعت حرکت می‌کنند مانند ضربان قلب در سینه یا خودروهای پرسرعت در گوشه خیابان را دارد.

 

همچنین می‌توان با کمک این روش سیستم‌های هشدار ناوبری برای خودروها و بازرسی‌های صنعتی در فضاهای بسته ایجاد کرد.

 

فلوریدان ویلومیتزر مؤلف ارشد این پژوهش می‌گوید: فناوری ما موج جدیدی از قابلیت‌های تصویربرداری را به وجود می‌آورد. نمونه‌های اولیه حسگرهای ما از نور مادون قرمز استفاده می‌کنند اما می‌توان آنها را طوری تغییر داد تا طول موج‌های دیگر نور را نیز در برگیرد.

 

به عنوان مثال می‌توان همین روش را درباره امواج رادیویی برای اکتشافات فضایی یا تصویربرداری آکوستیک زیر آب به کار برد.

 

دارای وضوح بسیار بالایی است که حتی می‌تواند تصویر کوچک‌ترین مویرگ‌ها را نیز در حین کار ضبط کند.

 

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋