بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

توصیه هایی به والدین در رابطه با استقلال طلبی نوجوانان



ویژگی های استقلال طلبی در نوجوانان, استقلال طلبی در نوجوانان برای والدین, سن مناسب برای استقلال طلبی در نوجوانان

داشتن استقلال یکی از چالش های مهم در زندگی نوجوان است

 

استقلال طلبی در نوجوانان و توصیه هایی به والدین 

موضوع استقلال طلبی در نوجوانان به علت اهمیت ویژه آن تبدیل به یک چالش مسئله مهم برای خانواده ها و روان شناسان شده است. دوران نوجوانی از این جهت دارای اهمیت است که نوجوانان سعی در شناختن و پیدا کردن هویت خود دارند و مایل هستند از خانواده خود فاصله گرفته و به عنوان یک بزرگسال شخصیت خود را تعریف کنند.

 تعامل با نوجوانان و درک چنین تغییراتی در آنان برای بسیاری از والدین ها دشوار است. در این مقاله به بررسی موضوع استقلال طلبی در نوجوانان خواهیم پرداخت.

 

استقلال طلبی در نوجونان

 

ویژگی های استقلال طلبی در نوجوانان, استقلال طلبی در نوجوانان برای والدین, سن مناسب برای استقلال طلبی در نوجوانان

استقلال طلبی در نوجوانان، یکی از تغییرات دوران بلوغ است

 

دوران نوجوانی دوران تغییرات در رفتار و شخصیت فرزندان است و دلیل این تغییر در رفتار ها مربوط به رشد فکری و تمایل بیشتر نوجوانان به شناختن هویت خود و دوری گزینی از والدین به منظور تعریف شخصیت خود به عنوان یک فرد مستقل بزرگسال است.

 

نوجوانان در این دوران تمایل دارند تا محیط اطراف خود را بهتر بشناسند و کشف کنند و از والدین خود فاصله بگیرند. همین امر باعث ایجاد نگرانی در والدین می شود که دلیل آن عدم آگاهی والدین از نحوه تعامل متفاوت با فرزندشان در این دوران است.

 

والدین توقع دارند تا فرزندانشان همانند دوران کودکی به آن ها وابسته و متکی باشد. این در حالی است که نوجوانان در حال سپری کردن یک دوره بسیار حساس هستند و نمی توانند طبق میل والدین رفتار کنند بلکه نیاز دارند از خود درک بهتری پیدا کنند و به یک هویت شخصی خاص دست یابند.

 

نوجوانان در این دوره با فاصله گرفتن از والدین خود در واقع می خواهند به آن ها نشان دهند که دیگر بزرگ شده اند. در این مقطع زمانی آنها بیشتر به پیوستن به گروه های هم و سن و سالان خود علاقه دارند.

احساس تعلق به یک گروه خاص در شکل گیری هویت آن ها نقش مهمی دارد. در واقع گرایش نوجوانان در این مقطع به گذراندن اوقات بیشتر با هم سن و سالان خود یک امر کاملا طبیعی است و والدین بهتر است به جای نگرانی های بی مورد نحوه کنترل غیر مستقیم آنها را آموزش ببینند.

 

نکاتی که والدین باید در ارتباط با استقلال طلبی نوجوانان بدانند

در این بخش به نکاتی می پردازیم که به والدین کمک می کند که چگونه شرایط ناشی از استقلال طلبی را مدیریت کنند.

 

پرهیز از حساسیت ها و واکنش های شدید

 

توصیه هایی به والدین در رابطه با استقلال طلبی نوجوانان, استقلال طلبی در نوجوانان, استقلال طلبی در نوجوان

بروز نگرانی های بی مورد، یکی از دلایل ایجاد استقلال طلبی در نوجوانان است

 

توصیه می شود که در هنگام مواجه شدن با این شرایط واکنش ها و احساسات خود را کنترل و مدیریت کنید و با صبر و  آرامش بیشتر با این قضیه برخورد کنید.

اگر فرزندتان تمایل به بیرون رفتن و گذراندن وقت بیشتر با دوستان خود دارند (که این امر کاملا طبیعی است) نباید مانع آن ها شوید زیرا با این کار شما به فاصله گرفتن و دور کردن بیشتر او از خود اقدام کرده اید.

 

چنین واکنشی اوضاع را دشوار تر کرده و باعث می شود تا نوجوان بیشتر تمایل به بیرون رفتن و فرار از سختگیری های شما و گذراندن اوقات بیشتری با دوستان داشته باشند. در نتیجه برای مدیریت این مسئله بهتر است بیشتر روی رفتار و واکنش های خود کار کنید.

 

برقراری ارتباط دوستانه با دوستان فرزندتان

گذراندن اوقات فراغت با دوستان در این دوران یکی از مهمترین نشانه های تمایل به استقلال طلبی است. وقتی نوجوان بیشتر مایل است با دوستان خود وقت بگذراند این امر ممکن است باعث بروز نگرانی هایی در والدین آن ها شود. والدین از این بابت نگران می شوند که مبادا دوستان فرزندشان ناباب باشند و آن ها را به سمت آسیب های اجتماعی هدایت کنند.

 

برای پیشگیری از چنین مشکلی و رفع نگرانی توصیه می شود با دوستان فرزند خود رابطه دوستانه برقرار کنید و با آنها بیشتر معاشرت کنید و حتی آنها را به همراه خانواده شان به منزل خود دعوت کنید تا بهتر آنها را بشناسید و یک نوع نظارت غیر مستقیم بر آنها داشته باشید.

 

از استقلال طلبی فرزند خود استقبال کنید

 

استقلال طلبی در نوجوانان, استقلال طلبی در نوجوان, استقلال طلبی در دوران بلوغ

سعی کنید با نوجوان خود وقت بیشتری بگذرانید تا استقلال طلبی در نوجوانان کمتر شود

 

با نشان دادن واکنش های شدید و نادرست ممکن است فرزندتان احساس کند که شما مانع رشد شخصیتی او هستید و نمی خواهید او را به عنوان یک فرد بالغ بپذیرید. بهتر است برای کمک به رشد شخصیت آنها به آنها نشان دهید که شما از این رشد و استقلال شخصیتی او خوشحال هستید و از آن استقلال می کنید.

حتی اگر فرزندتان متوجه این رفتار شما نشد بهتر است به طور مستقیم در این مورد با او صحبت کنید.

 

کنار آمدن با خود

در این شرایط ممکن است برای والدین بسیار دشوار باشد که بپذیرند کودک مطیع و سر به راهشان دیگر آن کودک وابسته دیروزی نیست. پذیرفتن و کنار آمدن با این موضوع که کودکشان دیگر بزرگ شده و طرز فکر و گفتار و رفتارش بسیار تغییر کرده و دیگر وابسته و متکی به والدین نیست بسیار دشوار است.

 

بهتر است در این شرایط بیشتر بر روی خودتان کار کنید و با این موضوع کنار بیایید. ممکن است از اینکه شما دیگر نمی توانید مانند قبل بر فرزندتان نظارت داشت باشید و مدام او را تحت کنترل داشته باشید بسیار مضطرب و نگران شوید. برای کنار آمدن با این نگرانی ها و نحوه کنترل و مدیریت بهتر این شرایط بهتر است از یک متخصص روان شناس کمک بگیرید.

 

نظارت های خود را به طور کامل قطع نکنید

در عین حال که باید این تغییرات در رفتار نوجوانان را برای استقلال طلبی آن ها بپذیرید و درک کنید به این موضوع نیز باید توجه داشته باشید که نوجوانان در این مقطع زمانی بسیار آسیب پذیر هستند و هنوز به راهنمایی های شما نیاز دارند.

 

برای این مشکل بهتر است به جای کنترل و نظارت مستقیم به طور غیر مستقیم آن ها را کنترل کنید. رفتار شما در عین حال باید انعطاف پذیر باشد و به گونه ای باشد که فرزندتان با شما احساس راحتی کند به طوری که هر وقت مشکلی برایش پیش آمد خودش به شما مراجعه کند و از شما کمک بگیرد.

 

داشتن چنین رفتار و واکنشی با فرزندتان باعث می شود تا او احساس کند شما برایش یک حامی هستید و نه یک مانع که نتواند در موقع لزوم مشکلش را با شما در میان بگذارد. همین خصلت یعنی حمایتگری و سازش و انعطاف پذیری به او کمک می کند تا گرفتار آسیب های اجتماعی نشود.

 

در چه سنی بهتر است فرزندمان مستقل زندگی کند؟

 

ویژگی های استقلال طلبی در نوجوانان, استقلال طلبی در نوجوانان برای والدین, سن مناسب برای استقلال طلبی در نوجوانان

سن مناسب برای استقلال طلبی در نوجوانان، در اغلب کشور ها 18 سال است

 

در اکثر کشور های جهان و از جمله در ایران متداول است که نوجوانان از یک سنی به بعد به طور مستقل و جدا از والدین زندگی کنند. این سن قانونی در بسیاری از کشور ها 18 سالگی است. تا قبل از این سن نوجوان هنوز به حمایت و نظارت والدین خود نیاز دارد و بهتر  است با آن ها زندگی کند.

 

اما صرف اینکه نوجوان به سن 18 سالگی رسید دلیل بر مجاز بودن او به زندگی مستقل نیست. این امر به عوامل بسیار زیاد دیگری نیز بستگی دارد. عواملی مانند نحوه تربیت و سبک زندگی و اینکه تا چه حد به فرزندتان مهارت های زندگی و کار کردن را آموزش داده اید. بسیاری از افراد به اصطلاح زود بزرگ می شوند اما بسیاری نیز به دلیل عواملی که ذکر شد حتی در سنین بالا نیز قادر به کنترل و مدیریت زندگی به تنهایی نیستند.

 

گردآوری: بخش کودکان

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋