بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

دویدن زیاد برای بدن چه عوارض و خطراتی دارد؟



فواید و مضرات دویدن, عوارض دویدن زیاد برای زنان, عوارض دویدن زیاد برای قلب

دویدن ورزش بسیار خوبی است اما عوارض دویدن طولانی مدت هم بسیار زیاد است

 

عوارض دویدن زیاد برای بدن 

دویدن زیاد نیز مانند هر عمل دیگر می تواند مضر واقع شود. حتی ورزش که فواید بی شماری برای بدن دارد در صورتی که از حد تعادل خود بیشتر شود عوارضی برای بدن در پی خواهد داشت. بنابراین اگر می خواهید عوارض دویدن بیش از حد را بدانید ، همراه ما باشید.

دویدن بیش از حد بر اساس تحقیقات پزشکی عوارضی بر بدن ورزشکار وارد می کند که تأثیر به سزایی در کاهش طول عمر او خواهد داشت. بر اساس نتایج به دست آمده از این تحقیقات ، افرادی که در هفته بیش از 300 دقیقه را به دویدن می پردازند ، مشکلاتی را تجربه خواهند کرد. 

برای اینکه کمترین عوارض و مشکلات را داشته باشید بهتر است دویدن را به ورزش هایی که استقامتی نیستند ترکیب کنید تا بدن به حالت تعادل برسد.

 

عوارض دویدن زیاد چیست؟

عوارض قلبی 

یکی از عوارض زیاد دویدن ، مشکلات قلبی مانند حمله قلبی است. این بیماری به دلیل وجود پلاک های قلبی به وجود می آید. پلاک ها موادی هستند که از چربی ها ، کلسترول ، کلسیم و سایر مواد تشکیل می شوند و با چسبیدن به دیواره داخلی رگ های خونی قلب ، باعث سخت شدن دیواره یا در اصطلاح تصلیب شراین می شوند.

 

تصلیب شراین نه تنها جریان خون در رگ را کاهش می دهد ، بلکه باعث لخته شدن خون و در نتیجه نرسیدن اکسیژن و مواد غذایی به سلول های بافت ماهیچه قلب می شود. در ادامه این مشکلات ، حمله قلبی رخ خواهد داد.

یکی از عوارض دویدن بیش از حد ، افزایش این پلاک های قلبی است.

 

کاهش تمایلات جنسی 

 

خطرات دویدن زیاد, عوارض دویدن زیاد, عوارض زیاد دویدن

کاهش تمایل جنسی از عوارض دویدن زیاد است

 

با اینکه پزشکان و دانشمندان اثبات می کنند که ورزش می تواند غریزه جنسی را افزایش دهد ، اما بهتر است بدانید ورزش های سخت و شدید مانند دو ماراتن این غریزه را به شدت کاهش می دهند. 

درواقع با ورزش های شدید مانند دویدن زیاد ، تستوسترون کمتری در مردان ترشح می کند و همین مورد باعث خستگی جسمی و حتی روحی می شود. به همین دلیل تمایل به روابط جنسی در این ورزشکاران به شدت کاهش می یابد.

 

احساس خارش در نقاط مختلف بدن

یکی دیگر از عوارض دویدن زیاد ، احساس خارش های پوستی است که در نقاط مختلف بدن آن را احساس خواهید کرد. کمبود رطوبت و خشکی پوست عامل اصلی این عارضه است. به طوری که در دوندگان بیابانی و کسانی که در مناطق گرم و خشک زیاد می دوند این خارش ها بیشتر نیز می باشد.

 

به همین دلیل هیدراته کردن بدن در این ورزشکاران اهمیت زیادی دارد.

از طرفی دیگر تحقیقات نشان داده است که هنگام دویدن شدید به دلیل اینکه جریان خون در مویرگ های کوچک پوستی نیز افزایش می یابد ، عصب ها و گیرنده های موجود در پوست تحریک شده و در نتیجه منجر به خارش پوستی خواهند شد.

 

گلو درد در کنار طعم ناپسند غذا 

 

عوارض دویدن زیاد, عوارض زیاد دویدن, عوارض دویدن طولانی مدت

خشکی گلو یکی از متداول ترین عوارض دویدن زیاد است

 

اگر شما هم دویدن زیاد را تجربه کرده باشید ، حتما خشکی گلو را نیز پیش رو داشته اید. هنگامی که در دویدن زیاد آب بدن کم می شود ، خشکی گلو نیز به وجود می آید. از طرفی تنفس با دهان و ارتباط هوا با گلو باعث تشدید خشکی گلو می شود.

در ادامه این خشکی ، تحریک گلو می تواند باعث گلو درد شخص ورزشکار شود. البته این گلو درد موقتی است و بعد از چند ساعت رفع خواهد شد. به یاد داشته باشید نوشیدن مایعات به تسکین درد گلو کمک خواهد کرد.

 

انقباض برونش دستگاه تنفسی

برونش مجاری یا مسیری است که هوا از آن عبور می کند تا به شش ها برسد. اگر بر اثر عواملی ، انقباضی در ماهیچه های این عضله اتفاق بیفتد ، باعث عارضه ای به نام انقباض برونش می شود که در آن شاهد تنگ تر شدن این مجاری خواهیم بود.

با انقباض برونش ، هوای وارد شده به ریه ها کاهش می یابد و احساس تنگی نفس خواهید کرد. همچنین به دلیل اسپاسم شدن و یا سفت شدن ریه ها باعث ایجاد سرفه نیز می شود

انقباض برونش دلایل زیادی دارد که یکی از آن ها ورزش شدید می باشد. از ورزش های شدیدی که در انقباض برونش نقش دارند ، می توان به دویدن زیاد ، شنا زیاد و دوچرخه سواری با مسافت طولانی اشاره کرد.

 

تعریق در خواب 

 

مضرات دویدن, عوارض دویدن زیاد برای زنان, عوارض دویدن زیاد برای قلب

از عوارض دویدن زیاد قبل از خواب افزایش تعریق است

 

یکی از عوارض دویدن زیاد تعریق هایی است که به هنگام شب تجربه خواهید کرد. اگر ورزش را آخر شب انجام دهید احتمالا این تعرق ها بیشتر ظاهر خواهد شد. درحقیقت هنگامی که ورزش می کنید ، متابولیسم یا سوخت و ساز بدن افزایش می یابد. هرچقدر ورزش شما شدید تر باشد ، میزان سوخت و ساز نیز افزایش می شود.

 

در ادامه متابولیسم ، شاهد سوختن کالری ها خواهیم بود ، به همین دلیل حتی چند ساعت بعد از ورزش نیز ممکن است دچار تعریق شوید. 

بهترین راه کار برای جلوگیری از تعریق شبانه هنگام خواب ، ورزش کردن در ابتدای روز است. هنگامی که صبح ورزش می کنید ، بدن زمان لازم برای تنظیم و ریکاوری را تا قبل از خواب خواهد داشت.

 

سیاهی انگشتان و کبودی های احتمالی 

 

عوارض دویدن طولانی مدت, عوارض دویدن, خطرات زیاد دویدن

پوشیدن کفش نامناسب به همراه دویدن زیاد موجب سیاهی ناخن ها می شود

 

یکی از عوارض دویدن زیاد که نمی توان آن را خطرناک دانست ، سیاهی هایی است که در ناخن انگشتان پا مشاهده می شود. عمده ترین دلیل این عارضه ، پوشیدن کفش های نامناسب است. درواقع هنگامی که کفش شما به اندازه کافی اندازه نداشته باشد ، هنگام دویدن بیش از حد پا دچار تورم می شود و اگر کفش فضای کافی نداشته باشد ، منجر به سیاهی ناخن ها خواهد شد. 

علت سیاه شدن ناخن نیز خون ریزی های زیر ناخن است که بر اثر فشار به وجود امده است. اگر تاول در زیر ناخن ها شکل گیرد ، درد ناخن بیشتر خواهد شد که در ادامه آن باعث افتادن ناخن انگشت خواهد شد.

 

سخن پایانی 

علاوه بر مواردی که ذکر کردیم ، یکی دیگر از عوارض دویدن زیاد ، تغیرات رنگ و نقاط روشنی است که در دیدتان تجربه خواهید کرد. علت به وجود آمدن این عارضه نیز کم شدن گلوکز بدن می باشد. برای آنکه این ماده را در بدن جبران کنید ، می توانید از نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا ها استفاده کنید.

 

گردآوری: بخش ورزش

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋