بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

ماسک تقلبی: داخل شدن ویروس – خارج شدن سرمایه



ماسک تقلبی,تفاوت ماسک تقلبی با ماسک اصل,ماسک استاندارد بهداشتی

تفاوت ماسک تقلبی با ماسک اصل

 

در فروردین ماه، خبرگزاری ها خبری عجیب منتشر کردند. 2 کارگاه تولید ماسک تقلبی که توسط نیروی انتظامی اصفهان شناسایی شده بود. ماموران نیروی انتظامی به کمک ماموران وزارت بهداشت به سراغ آنها رفته و موفق به شناسایی و کشف ۲۱۰ هزار عدد ماسک تقلبی شدند. همچنین  ۱۳۰ رول پارچه ماسک غیر بهداشتی و مواد اولیه بی کیفیت برای تولید ماسک در آن محل ها پیدا کردند. 

 

اگر قبل از رسیدن نیروی انتظامی این ماسک ها به بازار رسیده باشد و فروشنده و ما به عنوان خریدار فرق ماسک تقلبی و اصل را نمی دانیم چه فاجعه ای رخ داده است.

پس  تفاوت های ماسک استاندارد بهداشتی و تقلبی را بدانیم.

 

برای تشخیص این امر ابتدا باید بررسی یکی از بهترین انواع آن یعنی ماسک جراحییا ماسک سه لایه بپردازیم.

 

ماسک سه لایه چیست؟

همان طور که از نام این گروه از پوشش های محافظتی تنفسی مشخص است، از سه بخش پارچه های مخصوص تولید میشوند که به در حالت کلی شکل آنها مستطیل بوده و دو بند قرار گرفته در سمت راست و چپ آنها پشت گوش حلقه میشود. این ماسک ها که به ماسک پزشکی یا مدیکال نیز شناخته شده هستند از بیشترین کاربرد برخوردار بوده و در دو تولید آنها از دو لایه داخلی و بیرونی اسپان باند استفاده میشود. از مهم ترین ویژگی های این گروه از ماسک ها، استفاده از لایه میانی می باشد که مانند فیلتر عمل نموده و در اغلب مواقع از پارچه های ملت بلون و SMS تولید میشوند. این ماسک ها قادرند تا از ورود 80 درصد از آلودگی های موجود در هوا را جلوگیری شود و به همین دلیل استفاده از آنها به معنای مصون شدن کامل در برابر بیماری های تنفسی نمی باشد.

 

توجه داشته باشید که هر نوع ماسکی که از سه بخش تشکیل شده باشد را نمی توان در گروه ماسک های پرستاری قرار داد. چون بسیاری از ماسک های پارچه ای و فیلتردار نیز دارای چند لایه و بخش می باشند و کاملا متفاوت هستند.

 

ماسک جراحی چه ویژگی ای دارد؟

ماسک جراحی یا Surgical Mask به نوع خاصی از پوشش های محافظتی تنفسی گفته می شود که از سه لایه تشکیل شده و ضد آب بوده و در برابر نفوذ ذرات موجود در هوا مقاوم می باشد. لایه بیرونی این ماسک ها به صورت چین دار بوده و کاملا ضد آب می باشند و گزینه ای مناسب برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلفی از قبیل آنفولانزا، سرماخوردگی و همچنین کووید19 می باشد.

 

در حالت کلی ساختار ماسک های جراحی به صورت ورق مستطیل شکل می باشد و دارای دو بند بوده که در پشت گوش قرار میگیرند. علاوه براین، به منظور جلوگیری از نفوذ هوا و ذرات موجود در آن از قسمت بالایی ماسک و روی بینی، فیکسچر قرار گرفته است تا کاملا روی صورت محکم شود. با توجه به جنس پارچه های استفاده شده در این ماسک ها، لازم است هر دو تا 3 ساعت یک مرتبه نسبت به تعویض آنها اقدام نمایید. همچنین لازم به ذکر است که Surgical Mask ها غیر قابل شستشو می باشند و پس از استفاده باید در سطل زباله درب دار قرار گیرند.

 

آیا می شود ماسک اصل را از تقلبی تشخیص داد؟

یکی از نکات بسیار مهمی که لازم است در زمان انتخاب و خرید ماسک جراحی مورد توجه قرار گیرد، کیفیت آنها می باشد. دقت داشته باشید که در شرایطی می توان استفاده از ماسک را برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های عفونی و تنفسی مفید دانست که از کیفیت خوبی برخوردار بوده و مانع از نفوذ آلودگی های موجود در محیط و ترشحات و قطرات دهان و بینی شود. با توجه به تقاضای زیاد برای ماسک های جراحی، نمونه های تقلبی زیادی از آنها توسط افراد و گروه های فرصت طلب تولید و در بازار عرضه میشوند. به همین دلیل لازم است ابتدا تقلبی یا اصل بودن ماسک را تشخیص داده و سپس نسبت به خرید اقدام کنید. از مهم ترین ویژگی های ماسک های جراحی اصل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

• لایه داخی و بیرونی ماسک های اصل ضد آب می باشند و امکان عبور آب از آنها وجود ندارد.

 

• پس از قرار گرفتن ماسک روی صورت نمی توان با فوت کردن شمع یا شعله آتش را خاموش کرد. به عبارت دیگر، ماسک های اصل مانع از عبور ذرات و هوای خارج شده از دهان در لحظه سرفه و عطسه خواهند شد.

 

• لایه میانی ملت بلون یا SSMMS نرم و انعطاف پذیر بوده و به همین دلیل تنفس با مشکل مواجه نمیشود. این لایه باید در عین مقاومت بالا در برابر عبور ذرات، نور را به خوبی عبور دهد.

 

• لایه میانی ملت بلون موجود در ماسک جراحی غیر قابل اشتعال می باشد و به همین دلیل در برابر تماس آتش نمیگیرد، بلکه مانند پلاستیک ذوب می شود.

 

ماسک تقلبی,تفاوت ماسک تقلبی با ماسک اصل,ماسک 3 لایه

ماسک 3 لایه

 

تفاوت ماسک سه لایه و معمولی

یکی از سوالات رایجی که درباره این ماسک ها وجود دارد این است که چه تفاوتی با ماسک های معمولی داشته و مهم ترین ویژگی در آنها چیست؟ ماسک های معمولی اغلب دو لایه می باشند و بدلیل عدم استفاده از لایه میانی و مقاوم، احتمال نفوذ ویروس و ذرات معلق در آن ها بیشتر است ولی ماسک های سه لایه به خاطر وجود لایه میانی از ورود ویروس و ذرات معلق به ریه ها جلوگیری می کند .

 

قیمت ماسک به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت ماسک جراحی یا همان ماسک های سه لایه بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین میشود که از مهم ترین آنها می توان به جنس پارچه استفاده شده برای آنها اشاره نمود. به عنوان مثال، ماسک های سه لایه پزشکی با پارچه های SSMS کمی گران تر از ماسک های هایژنیک می باشند. از دیگر انواع ماسک های گروه جراحی و پزشکی سه لایه که نرخ ارزان تری دارند می توان به ماسک هایی اشاره نمود که لایه میانی آنها از ملت بلون باشد.

 

 علاوه بر موارد فوق، لازم است بدانید که این ماسک ها برخی وارداتی بوده و به همین دلیل نرخ بیشتری تری دارند. نرخ ماسک سه لایه وارداتی به دلیل نوسانات بازار ارز به شدت تحت تاثیر ارز قرار گرفته و با افزایش نرخ مواجه میشود. هر چند که  دولت برای کنترل قیمت ماسک به منظور تعدیل بازار، ماسک های دولتی در اختیار داروخانه‌ها قرار داد. که البته همه این ماسک‌ها از نوع سه لایه جراحی بودند و با قیمت دولتی هر 1000 تومان به مردم عرضه شد.

 

ماسک تقلبی,تفاوت ماسک تقلبی با ماسک اصل,خرید ماسک بهداشتی و اصل

خرید ماسک بهداشتی و اصل

 

خرید ماسک اصل از ماسک رضوان

مجموعه ی پارس نوگون آفرین در اسفند ماه سال 1398، همزمان با آغاز پاندمی ویروس کرونا، بر آن شد تا با تولید ماسک سه لایه ی پزشکی قدمی هرچند ناچیز در کنترل شیوع این ویروس منحوس بردارد. امروزه این مجموعه در تلاش است با تولید و توزیع مستقیم ماسک سه لایه با نام تجاری "رضوان"، در بالا نگاه داشتن سطح کیفی ماسک های تولید شده در داخل کشور نقش مثبتی ایفا کند. شما نیز می توانید برای کسب اطلاعات در رابطه با انواع ماسک و قیمت و نحوه خرید آن از این مجموعه با شماره 09105348194  تماس حاصل نمایید. 

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋