بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

با داروهای تاریخ گذشته چه کار کنیم؟



داروهای تاریخ‌ گذشته,با داروهای تاریخ‌ گذشته چه کنیم,مصرف داروي تاريخ گذشته چه عوارضي دارد

داروهای تاریخ‌ گذشته

 

 

با داروهای تاریخ گذشته در منزل چه کنیم؟

چیزهای زیادی بر تاریخ مصرف دارو اثر می گذارند از جمله نوع دارو، این که چه مدت از تاریخ انقضا گذشته است، و این که دارو در چه شرایطی نگهداری شده است. با توجه به اینکه مصرف داروهای تاریخ گذشته می تواند صدمات جبران ناپذیری را بعضی اوقات به همراه داشته باشد بنابراین لازم است که با شیوه از بین بردن آنها آشنا باشیم.

اکثر داروها با بازکردنشان، به تدریج کیفیت شان کاهش پیدا می کند

بیشتر داروها تفاوتی که به وسیله متخصص تجویز شده باشد یا خودتان آن را خریداری نموده اید، به طور کامل پرس شده هستند. پس از گذشت زمان هنگامی که در معرض هوای آزاد قرار می گیرند ، به تدریج تاثیر آن ها تنزل پیدا می کند. این مسئله به این معناست که جعبه قرص ها یا تیوب کرم پس از چند سال از نخستین باز کردن ، کم کم بی مصرف می شود.

 

داروهای تاریخ‌ گذشته,با داروهای تاریخ‌ گذشته چه کنیم,مصرف داروي تاريخ گذشته چه عوارضي دارد

مصرف داروي تاريخ گذشته چه عوارضي دارد

 

شرایط مناسب نگهداری دارو را بدانید

- شرایط استاندارد نگهداری هر دارو روی آن نوشته شده است.

- داروها را در محیط مساعد و هوای خشک و خنک نگهداری کنید .

- از یخ زدگی دارو خودداری گردد.

- داروها را در حمام نگهداری نکنید.

- دارو هایی که در زیر نور خورشید مانده، در مکان مرطوب بوده ، یخ زده یا بیش از اندازه داغ شده ، را دور بریزید .

 

داروهای تاریخ‌ گذشته,با داروهای تاریخ‌ گذشته چه کنیم,مصرف داروي تاريخ گذشته چه عوارضي دارد

با داروهای تاریخ‌گذشته و بلااستفاده چه کنیم 

 

با داروهای تاریخ گذشته چه کنیم؟

شیوه دورریختن شربت یا داروی مایع تاریخ‌گذشته

چنانچه داروی تاریخ‌گذشتۀ شما شربت یا مایع است، کافی است آن را در فاضلاب بریزید. دستور استفاده دارو را نیز که روی بطری یا قوطی آن نوشته شده است (چنانچه چنین چیزی نوشته شده باشد) مخدوش کنید و بطری یا قوطی را در سطل زباله بیندازید. به‌گفته محققان، بودن داروی مایع در فاضلاب خطری برای محیط زیست ندارد.

 

برای دورریختن کپسول یا قرص تاریخ‌گذشته مراحل زیر را انجام دهید:

- قرص‌ها یا کپسول‌ها را از بسته‌بندی اصلی بیرون آورده و بدون آنکه خردشان کنید، با ماده‌ای ناخوشایند و بدطعم، مانند تفاله چای یا قهوه، مخلوط‌شان کنید؛ مخلوط را در کیسه‌فریزر بریزید و درِ آن را محکم ببندید. آن را در سطل زباله بیندازید.

 

- دستورالعمل استفاده از داروها را که روی قوطی یا جعبه آن نوشته شده است  را مخدوش کنید و آن را نیز در سطل زباله بیندازید.

 

- داروی تاریخ‌گذشته، به غیر از سلامت مصرف‌کننده، برای سلامت دیگران هم خطرناک است. چنین دارویی، چنانچه در محیط نامناسب نگهداری شود، سلامتی بچه های کوچک یا حتی حیوانات را نیز به خطر می اندازد (چناچه اشتباهی دارو را بخورند) و امکان دارد عوارض جبران‌ناپذیری برایشان داشته باشد. بهتر است دورریختن اصولی داروی تاریخ گذشته را بیشتر جدی بگیریم.

 

داروهای تاریخ‌ گذشته,با داروهای تاریخ‌ گذشته چه کنیم,مصرف داروي تاريخ گذشته چه عوارضي دارد

با داروهای تاریخ‌ گذشته چه کنیم

 

- آمپول‌ها و سرنگ‌های تاریخ گذشته را در کیسه زباله بریزید و از بین ببرید.

 

-  تعداد کمی از داروها هستند که امکان دارد خیلی خطرناک باشند یا تنها با یک بار استفاده در شخصی که دارو به او تعلق ندارد، کشنده باشند.

 

برای پیشگیری از استفاده این مواد به وسیله بچه ها، حیوانات خانگی یا دیگر اشخاص، از وقتی که دیگر مورد احتیاج نباشند باید به سرعت از طریق فاضلاب دور ریخته شوند. مثل چسب پوستی فنتانیل که برای تسکین درد استفاده می‌شوند و باید به محض پایان یافتن مدت استفاده، آن را داخل فاضلاب انداخت تا از استفاده اتفاقی آن پیشگیری شود.

 

- در داخل اسپری داروهای استنشاقی که برای درمان بیماری‌هایی مثل آسم و بیماری انسدادی ریوی موجوداند، موادی به نام پروپلانت وجود دارد. این مواد گازهای بی‌اثری مثل کلرو فلوروکربن هستند که به عنوان حمل کننده دارو به حساب می آیند و آزاد سازی آنها باعث به صدمه لایه ازون خواهد شد.

 

از سال 2013 تعیین شده است که این ماده با ترکیبات دوست‌دار محیط جایگزین شود. پوکه این اسپری‌ها اگر سوراخ شوند یا داخل آتش یا کوه زباله‌سوز قرار بگیرند، می‌تواند خطرناک باشد. شیوه درست از بین بردن این پوکه‌ها را از سیستم بازیافت زباله می‌توان بپرسید.

 

داروهای تاریخ‌ گذشته,با داروهای تاریخ‌ گذشته چه کنیم,مصرف داروي تاريخ گذشته چه عوارضي دارد

عوارض مصرف داروی تاریخ گذشته

 

- اگر شرکت سازنده دارو، شیوه ای را برای از بین بردن دارو روی بسته‌بندی آن نوشته است، باید طبق آن اجرا کنید.

 

- داروها را به دوستان خود ندهید؛ چرا که پزشک طبق سابقه بیماری شما دارو را برای خود شما تجویز کرده است و دارویی که برای شما اثر گذار بوده است، ممکن است برای دیگری خطرناک باشد.

 

-  چنانچه راه درست دور ریختن دارو را نمی‌دانید، از یک داروساز بپرسید.

 

گردآوری: بخش خانه داری

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋