راه اندازی مجدد روتر و مودم
راه اندازی مجدد روتر و مودم
بازنشانی روتر و مودم یکی از اولین مواردی است که در صورت خراب شدن اینترنت باید امتحان کنید. به هر حال ممکن است ، راه اندازی مجدد روتر به آن زمان می دهد تا خنک شود و حافظه خود را پاک کند.
اگر مشکوک هستید شبکه شما آنطور که باید کار نمی کند ، صفحات وب بارگیری نشوند ، موقع تماشای آنلاین فیلم توقف می کند و .... روتر و مودم خود را دوباره راه اندازی کنید.
راه اندازی مجدد یکی از ساده ترین مراحل عیب یابی است که می توانید برای رفع مشکلاتی که به درستی کار نمی کنند ، انجام دهید. آیا ویندوز امروز خطا می دهد؟ رایانه را دوباره راه اندازی کنید. آیا iPhone شما دیگر به Wi-Fi متصل نمی شود؟ تلفن را دوباره راه اندازی کنید و دوباره امتحان کنید.
ممکن است هنگام توصیف مشکلی برای بخش فناوری اطلاعات یا نمایندگی پشتیبانی فناوری آزاردهنده باشد و آنها فوراً راه اندازی مجدد یا ریستارت را پیشنهاد کنند ، اما واقعیت این است که راه اندازی مجدد بسیاری از مشکلات را برطرف می کند.
راه اندازی مجدد روتر و مودم
راه اندازی مجدد نیز می تواند مشکلات شبکه را اصلاح کند
همچنین با راه اندازی مجدد مشکلات سخت افزار شبکه مانند مودم دیجیتال (کابل ، DSL ، فیبر) و روتر رفع می شود. آیا اتصال تلفن هوشمند و لپ تاپ شما هر دو به اینترنت قطع شدند؟ آیا NAS یا Network Attached Storage شما دیگر روی دسک تاپ شما ظاهر نمی شود؟ آیا هنگام پخش جریانی و مرور آنلاین ، دستگاه های متصل شما ضعیف هستند؟ در این صورت ، روتر و مودم را دوباره راه اندازی کنید. راه اندازی مجدد سخت افزار شبکه ، مشکلات شبکه و اینترنت را 75 درصد یا بیشتر تصحیح می کند.
روتر و مودم باید به ترتیب صحیح مجدد راه اندازی شود تا با راه اندازی مجدد مشکل برطرف شود. اگر دستگاه ها به ترتیب صحیح راه اندازی مجدد نشوند ، می توانید اتصال اینترنت را به طور کامل قطع کنید.
طریقه راه اندازی مودم وایرلس
مراحل راه اندازی مجدد روتر و مودم
برای داشتن بهترین شانس در جهت بهبود شرایط ، فرایند کوتاه زیر را دنبال کنید. راه اندازی مجدد این روش با اکثر مدل ها و روترها و مودم ها کار می کند.
1. روتر و مودم را از برق بکشید. اگر سخت افزار شبکه مدیریت شده دیگری مانند سوئیچ های شبکه دارید ، آن سخت افزار را از پریز برق جدا کنید. دستگاه های کنترل نشده را می توان روشن کرد ، اما اگر فکر می کنید این ممکن است بخشی از مشکل باشد ، از قضاوت خود استفاده کنید.
هشدار:از دکمه ای با عنوان تنظیم مجدد یا راه اندازی مجدد استفاده نکنید ، زیرا این کارها احتمالاً فرآیند بازنشانی یا بازیابی کارخانه را شروع می کنند. استفاده از دکمه پاور ، احتمالاً خوب است ، اما جدا کردن از پریز برق هر گونه تردید را برطرف می کند.
2. حداقل 30 ثانیه صبر کنید. این زمان باعث می شود دستگاه ها خنک شوند و به ISP ، رایانه ها و سایر دستگاه های شما نشان می دهد که روتر و مودم آفلاین هستند.
اگر بدانید مشکل اتصال چیست ، ممکن است این مرحله لازم نباشد. وقتی نمی دانید چه مشکلی دارد ، روتر و مودم را دوباره راه اندازی کنید.
3. مودم را به برق وصل کنید. اگر در چند ثانیه اول روشن نشد ، دکمه روشن / خاموش را فشار دهید. مودم دستگاهی است که ابزار شما با آن به اینترنت متصل می شود.
4. حداقل 60 ثانیه صبر کنید. در این مدت ، مودم با ISP شما احراز هویت می شود و یک آدرس IP عمومی به آن اختصاص می یابد.
5. روتر را به برق وصل کنید. ممکن است برخی از روترها نیاز به فشار دادن دکمه روشن / خاموش داشته باشند.
روتر از نظر سخت افزاری به مودم متصل است ، بنابراین دستگاه کنار مودم احتمالاً روتر است. همه روترها آنتن ندارند ، اما بسیاری از آنها آنتن دارند ، بنابراین اگر یک یا چند مورد از آنها را ببینید ، احتمالاً همان روتر است.
6. حداقل 2 دقیقه صبر کنید. این به روتر زمان می دهد تا راه اندازی شود. همچنین به رایانه ها ، تلفن های هوشمند و سایر دستگاههایی که از زمان شبکه برای دریافت آدرسهای IP خصوصی جدید اختصاص داده شده توسط سرویس DHCP در روتر استفاده می کنند ، می پردازد.
7. اگر برق سوئیچ ها یا سایر سخت افزارهای شبکه را خاموش کرده اید ، آنها را دوباره روشن کنید. سپس ، یک دقیقه صبر کنید. اگر چندین دستگاه دارید ، براساس نقشه شبکه خود آنها را از بیرون روشن کنید.
8. هنگامی که روتر و مودم راه اندازی مجدد شدند ، بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است.
نکته: راه اندازی مجدد رایانه ها و سایر دستگاه های بی سیم ضروری نیست ، اما اگر بعضی از دستگاه ها آنلاین هستند و برخی دیگر نه ممکن است لازم باشد. کامپیوتر را به روش صحیح راه اندازی مجدد کنید.
اگر راه اندازی مجدد مودم کار نمی کند
اگر راه اندازی مجدد روتر و مودم مشکلی را برطرف نکرد ، روش های خاص عیب یابی شبکه یا مسئله اینترنت را دنبال کنید. اگر مودم در دریافت سیگنال مشکلی دارد (سه چراغ اول ثابت نیستند) ، برای کمک با شرکتی که اینترنت خود را دریافت کردید تماس بگیرید. در غیر این صورت ، از نزدیک به تنظیمات شبکه داخل خانه خود نگاه کنید.
آموزش تصویری راه اندازی مجدد مودم
راه اندازی مجدد تنظیمات شما را تغییر نمی دهد
تفاوت اساسی بین راه اندازی مجدد روتر یا مودم و ریست آن وجود دارد. یکی موقتی تر از دیگری است و هر دو برای اهداف منحصر به فرد استفاده می شوند.
تفاوت ریستارت یا ریبوت (راه اندازی مجدد) چیست؟
دستورالعمل های این صفحه مربوط به راه اندازی مجدد (ریبوت) یک مودم یا روتر است تا آنها را خاموش کرده و مجدداً آنها را پشتیبان گیری کنید بدون اینکه هیچ تنظیماتی را حذف کنید یا تغییری در نرم افزار ایجاد کنید.
ریست کردن به تنظیمات کارخانه برگردانده می شود
برای تنظیم مجدد روتر یا مودم ، نسخه کوتاه تنظیم مجدد کارخانه دستگاه است که به معنی حذف تنظیمات بی سیم و سایر تنظیمات است. با ریستارت ، روتر یا مودم قبل از ایجاد هرگونه تغییر در حالت پیش فرض اصلی قرار می گیرد که شامل بازگرداندن رمز عبور پیش فرض روتر ، پاک کردن رمز عبور Wi-Fi ، حذف سرورهای DNS سفارشی و موارد دیگر است.
با استفاده از دکمه Reset که معمولاً در پشت یا کناره دستگاه قرار دارد ، مودم یا روتر را بازنشانی کنید. اگر نمی توانید با گذرواژه پیش فرض وارد شوید یا مشکل بزرگتری در سخت افزار شبکه وجود دارد که راه اندازی مجدد آن برطرف نمی شود ، ریستارت مودم مشکل را حل می کند.
گردآوری:بخش کامپیوتر و اینترنت
پاسخ ها