بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

نحوه ی درست کردن صابون مایع کاستیا



نحوه ی درست کردن صابون مایع کاستیا, مراحل درست کردن صابون مایع کاستیا

نحوه ی درست کردن صابون مایع کاستیا

 

طرز تهیه صابون مایع کاستیا

صابون کاستیا، صابونی بر پایه ی روغن زیتون است که برای دست مفید است و به صورت مایع و جامد تهیه می شود. در ادامه شما را با روش تهیه ی صابون مایع کاستیا آشنا می کنیم.

چگونه صابون مایع کاستیا درست کنید؟

صابون کاستیا از نظر قیمت گران است، به همین منظور قصد داریم نحوه ی درست کردن آن را برای شما آموزش بدهیم. این صابون به دلیل داشتن روغن زیتون برای پوست های خشک بسیار مناسب است.

 

بعد از دو هفته و 6 دسته صابون مایع، فکر می کنم آن را پایین آورده ام. می خواهید صابون مایع کاستیل خود را بسازید؟ در اینجا نحوه انجام آن وجود دارد.

 

1. وسایل و مواد لازم خود را آماده کنید

مانند هر صابون واقعی، صابون مایع کاستیل از طریق واکنش شیمیایی چربی ها و قلیایی بسیار قوی ساخته می شود. این واکنش صابون سازی نامیده می شود. وقتی چربی کامل شد، چربی کاملاً به چیز جدیدی تبدیل می شود که ما آن را صابون می نامیم.

 

وسایلی که می خواهید صابون مایع کاستیل درست کنید

اگر یک مورد از روند ساخت صابون را داشته باشید، برای ساخت آن ها کاملا راحت هستید :

 

یک قابلمه ی بزرگ.

یک گوشت کوب برقی یا همزن برقی بدون پایه.

یک مقیاس اندازه گیری دیجیتالی قابل اعتماد که می تواند هم اونس و هم گرم را اندازه گیری کند. مانند ترازوی آشپزخانه ی دیجیتالی.

 

هر زمان که با آب قلیایی (قلیاب صابون پزی) کار می کنید فقط از قابلمه ها و کاسه های سنگین یا ضد زنگ استفاده کنید. لطفاً آلومینیوم نداشته باشید، در غیر این صورت صابون و ظرفتان کاملاً خراب می شود.

 

مواد لازم برای ساخت صابون مایع کاستیا :

*روغن زیتون به وزن 24 اونس (680 گرم)

* روغن نارگیل به وزن 16 اونس (454 گرم)

* ورقه های قلیاب صابون ساز هیدروکسید پتاسیم به وزن 9.35 اونس (265 گرم)

* 32 اونس (4 فنجان / 907 گرم) آب مقطر، برای محلول اولیه با هیدروکسید پتاسیم

* 10 تا 12 فنجان آب مقطر، برای رقیق شدن، به اضافه مقدار اضافی در صورت نیاز

 

صابون مایع کاستیا چیست ؟

صابون مایع با نوعی ماده ی قلیایی به نام هیدروکسید پتاسیم ساخته می شود که شما به آن احتیاج دارید. این صابون از روغن های گیاهی تهیه می شود.

 

هیدروکسید پتاسیم با هیدروکسید سدیم یا سود سوزآور، ماده ای برای باز کردن فاضلاب استفاده می شود که برای ساخت صابون جامد استفاده می شود، متفاوت است.

 

این دو ماده شیری متفاوت صابونی می شوند، با نرخ های مختلف که مورد استفاده قرار می گیرند و در نتیجه در صابون ها بافتی متفاوت ایجاد می کنند. بنابراین، حتی اگر به هر دو ماده آب قلیایی (قلیاب صابون پزی) گفته شود، هیدروکسید سدیم و هیدروکسید پتاسیم در دستور العمل های صابون قابل تعویض نیستند.

 

هیدروکسید پتاسیم چربی ها را بدون تشکیل کریستال های سخت و مات صابون می کند، بنابراین صابون حاصل می شود بدون اینکه حالت خمیری داشته باشد، به یک قوام مایع رقیق می شود.

 

هیدروکسید پتاسیم تمایل دارد کف صابونی بیشتری ایجاد کند، که در صابون های مایع بسیار مطلوب است.

 

هیدروکسید پتاسیم در مقایسه با تقریباً 100٪ هیدروکسید سدیم خالص فقط حدود 90٪ خالص است ، و این باید هنگام تهیه فرمول صابون مایع محاسبه شود.

 

درست کردن صابون مایع کاستیا,طرز درست کردن صابون مایع کاستیا

مراحل ساخت صابون مایع کاستیا

 

روغن مخصوص صابون مایع کاستیا

صابون کاستیل منحصراً با روغن های گیاهی تهیه می شود. در صابون کاستیل هیچگونه چربی حیوانات وجود نخواهد داشت. به طور سنتی ، یک صابون کاستیل با 100٪ روغن زیتون ساخته می شود، اما صابون های مدرن به سبک کاستیا، با سایر روغن های گیاهی مانند نارگیل مخلوط می شوند.

 

برای صابون مایع خودم از مخلوط 60/40 روغن زیتون و نارگیل که به راحتی پیدا می شود استفاده کردم. این همان چیزی است که در این آموزش خواهید دید.

 

روغن زیتون بیشتر دارای اسیدهای چرب زنجیره بلند است. صابون های روغن زیتون دارای یک کف نرم و مرطوب کننده هستند که روی پوست لطیف هستند اما به تنهایی می تواند لزج شود.

 

روغن نارگیل پر از اسیدهای چرب متوسط زنجیره ای است که صابونی با توانایی تمیز کنندگی قوی و حباب های بزرگ و ساختاری خوب ایجاد می کنند. صابون های روغن نارگیل می توانند در حال خشک شدن باشند زیرا روغن را به خوبی می گیرند و نگه می دارند.

 

روغن نارگیل و زیتون را کنار هم بگذارید و به نظر من یک صابون مایع همه منظوره با کف های خوب بدست خواهید آورد. در نتیجه پاک کننده ای وجود دارد که به اندازه کافی قوی است و می تواند مواد ناخوشایند چرب در آشپزخانه شما را حل کند در حالی که هنوز پوست ساز است.

 

در نتیجه پاک کننده ای وجود دارد که به اندازه کافی قوی است و می تواند مواد ناخوشایند چربی در آشپزخانه ی شما را حل کند در حالی که هنوز مساعد پوست شما است.

 

2. محلولهای روغن را تهیه کنید

روغن زیتون و روغن نارگیل را با احتیاط در قابلمه ی بزرگ خود بریزید. حرارت را زیاد کنید تا روغن نارگیل آب شود.

در حالی که روغن ها گرم می شوند، آب را به دقت در یک کاسه فولاد ضد زنگ یا پارچ پیرکس اندازه گیری کنید. ظرف آب را در سینک ظرفشویی خود قرار دهید.

 

تجهیزات ایمنی خود را بپوشید: دستکش لاستیکی ضخیم، عینک و غیره. هیدروکسید پتاسیم را در یک ظرف شیشه ای ضد زنگ یا سنگین اندازه گیری کنید. با احتیاط تمام هیدروکسید پتاسیم را درون آب قرار دهید. هرگز آب را به هیدروکسید پتاسیم (قلیاب صابون ساز) اضافه نکنید - همیشه هیدروکسید پتاسیم را به آب اضافه کنید.

 

مخلوط آن شروع به حباب زدن می کند، گاز تولید می کند و به طور کلی وحشتناک به نظر می رسد. این طبیعی است. صورت خود را روی مخلوط نگیرید و مراقب باشید که بخارهای آن را نفس نکشید.

 

آموزش ساخت صابون مایع کاستیا, روش ساخت صابون مایع کاستیا

روغن ها را آب کرده و مخلوط کنید

 

3. صابون خود را مخلوط کنید تا غلیظ شود

شما هنوز دستکش و وسایل خود را بپوشید. وقت آن است که روغن و مخلوط آب و قلیایی را کنار هم قرار دهیم تا صابونی باشکوه درست کنیم.

 

وقتی محلول کاملا حل شد، مخلوط آب را با دقت به روغن های گرم و ذوب شده در قابلمه بریزید.

 

با مخلوط کن یا گوشتکوب برقی با دور متوسط آن را مخلوط کنید تا غلیظ شود و مخلوطی یکدست و کرمی بدست آورید. این کار باید حدود 5 تا 10 دقیقه طول بکشد.

 

آن را حدود نیم ساعت به حال خود رها کنید و پس از نیم ساعت هر 5 دقیقه یکبار آن را با گوشتکوب برقی خوب مخلوط کنید.

 

هر بار که آن را مخلوط کنید، متوجه می شوید که خمیر صابون شما ضخیم تر، رنگ پریده و حباب دارتر می شود.

 

این مخلوط کردن را به صورت دوره ای ادامه دهید تا صابون شما غلیظ شود.

 

راهنمای ساخت صابون مایع کاستیا,شیوه ی درست کردن صابون مایع کاستیا

این مخلوط صابون را هم بنید تا حدی که به غلظت بالا برسد

 

4. خمیر صابون را بپزید

در این مرحله شروع به "پخت" مخلوط صابون خود کنید. در حالی که قابلمه ی خود را هنوز روی حرارت زیاد نگه می دارید، تایمر را روی 3 ساعت تنظیم کنید و درب قابلمه را بگذارید.

 

با پختن، صابون شفافیت بیشتری پیدا می کند و از مخلوط سفید به بافتی پف دار و لطیف تبدیل می شود و در نهایت به یک ژل ضخیم و شفاف زرد تبدیل می شود. این طبیعی است. 

 

برای اینکه ژل به طور یکنواخت پخته شود، به صورت دورانی خمیر صابون خود را روی خود جمع کرده و با یک قاشق چوبی محکم یا کفگیر چوبی هم بزنید.

 

با پختن صابون، با گرم شدن و زیاد شدن حباب های هوای داخل صابون، پف می کند. در نهایت، خمیر شفاف تر به نظر می رسد. شعله ی گاز شما باید به صورت یکنواخت زیر قابلمه روشن باشد وگرنه یک قسمت سفت و قسمتی دیگر شل است.

 

در این صورت چند تکه صابون کاملا ژله دار را مشاهده می کنید. در 30 دقیقه آن را خوب مخلوط کنید و پس از 3 ساعت خمیر صابون خود را بررسی کنید. زمانی صابون شما تمام می شود که کاملا شبیه کهربا، شفاف و طلایی شود.

 

برای رسیدن به این مرحله عجله نکنید - اگر صابون شما در پایان 3 ساعت به زمان بیشتری نیاز دارد، زمان بیشتری را برای پختن اختصاص بدهید - هیچ مشکلی برای خمیر صابون پیش نخواهد آمد.

 

مراحل درست کردن صابون مایع کاستیا, ساخت صابون مایع کاستیا

پس از غلظت آن ها را حرارت بدهید تا صاف و شفاف شود

 

5. وضوح را بررسی کنید

هنگامی که خمیر کاملاً ژله ای و شفاف به نظر می رسد، برای مرحله بعد آماده است.

 

در این مرحله، صابون کاملاً آماده شده و آماده ی رقیق شدن خواهد بود. اما ایمنی بهتر از تأسف است، بنابراین قبل از اینکه متعهد به رقیق سازی شویم، می خواهیم یک آزمایش واضح انجام دهیم.

 

وضوح (در ترکیب با قلیاب صابون ساز که با دقت اندازه گیری شده است) آزمایش بسیار خوبی برای صابون سازی کامل است.

 

اگر خمیر صابون شما باعث صابون رقیق ابری شود، پخت و پز انجام نمی شود.

 

* صابون ابری، می تواند روغن غیر صابونی شده را نشان دهد (این مقدار زیاد باعث می شود صابون شما خراب شود) و می تواند روغن غیر صابونی شده را نشان دهد (قلیاب صابون پزی نامناسب) (که این می تواند باعث سوختگی شیمیایی شود).

 

اگر صابون نهایی رقیق شده شما به اندازه کافی شفاف باشد، خمیر صابون شما پخت را تمام کرده و آماده است.

 

برای تست وضوح صابون

یک اونس خمیر صابون را اندازه بگیرید (حدود یک حباب به اندازه یک توپ گلف).

4 اونس (نصف فنجان) آب جوش به خمیر صابون اضافه کنید. به آرامی هم بزنید تا خمیر صابون کاملاً حل شود.

اجازه دهید صابون رقیق، خنک شود.

اگر صابون مات است، یا اگر کف روغن روی سطح آب شناور است، قبل از آزمایش مجدد، یکی دو ساعت دیگر خمیر صابون را بپزید.

اگر صابون رقیق شفاف یا کمی مرواریدی است (صابون بی رنگ نخواهد بود، فقط شفاف است)، به رقیق سازی ادامه دهید.

 

*روغن نارگیل و زیتون مورد استفاده در فرمولی که در اینجا آورده شده است، باید بسته به درجه حرارت قابلمه، تعداد دفعات هم زدن و غیره ، بین 3 تا 6 ساعت به صورت خمیر صابون کاملاً ژله ای طبخ شود.

 

طرز درست کردن صابون مایع کاستیا,نحوه ی درست کردن صابون مایع کاستیا

واضح بودن آن را تست کنید

 

6. خمیر صابون را رقیق کنید

هنگامی که خمیر صابون کاملاً ژله ای شد، به رقیق کردن ادامه دهید. مانند مرحله پخت و پز، رقیق شدن صابون یک فرآیند ساده است، اما صابون تقریباً از خود مراقبت خواهد کرد.

 

10 فنجان آب مقطر به خمیر صابون درون ظروف اضافه کنید. خمیر صابون را به بهترین شکل در آب به صورت تکه های کوچکتر خرد کنید اما هنوز نگران حل شدن خمیر نباشید.

 

شعله ی زیر قابلمه را روشن کنید تا گرم شود،  درب قابلمه را ببندید و تمام روز یا یک شب به خمیر صابون اجازه بدهید تا حل شود. در صورت امکان، هر ساعت یا تصادفی که به آن فکر می کنید، یکبار هم بزنید تا به صابون کمک کند. (اگر در این مرحله می خوابید، نگران هم زدن نباشید!)

 

اگر بعد از گذشت 8 ساعت ، هنوز تعداد زیادی صابون مشاهده می کنید یا در بالای صابون پوستی ایجاد می شود، یک فنجان آب مقطر دیگر اضافه کرده و اجازه دهید تا صابون حل شود. در صورت نیاز این کار را با فنجان آخر آب مقطر تکرار کنید.

 

وقتی صابون شما کاملا حل شد و تکه ای از خمیر صابون باقی نماند، آماده ی ریختن در بطری است.

 

* آیا آب مقطر ضروری است؟

من به سه دلیل خواهان آب مقطر هستم.

 

من نمی دانم PH و مقدار مواد معدنی آب شما چقدر است. مال من 7.4 است - بسیار خنثی - و مانند قنداق کودک نرم است. ممکن است آب شیر آنقدر پر از مواد معدنی باشد که عملاً ریگ باشد و PH آن 5/9 باشد. این PH مناسب برای تهیه ی صابون نیست.

 

 ناخالصی های موجود در آب - عمدتا آن مواد معدنی فوق الذکر در آب سخت - باعث می شود که صابون شما بد شود و تاثیر درستی نداشته باشد. و سبب تجمع و ذرات معلق در آن شود.

 

 یک احتمال کوچک وجود دارد که آب شیر آلوده می تواند موجودات فساد را در هنگام رقیق کردن به صابون شما وارد کند.

 

بنابراین اگر راهی برای آزمایش PH نهایی صابون خود دارید، مانند قطره pH یا تست فنول فتالئین، لازم است، pH صابون خود را با یک اسید سیتریک یا بافر بوراکس تنظیم کنید. پس صادقانه بگویم شما احتمالاً یا اصلاً به این آموزش صابون نیازی ندارید!

 

بنابراین من ترجیح دادم این دستور را با آب مقطر و بدون مشکل تهیه کنم.

 

طرز ساخت صابون مایع کاستیا, آموزش ساخت صابون مایع کاستیا

خمیر صابون را رقیق کنید و در بطری بریزید

 

7. مایع صابون را داخل بطری بریزید

قبل از بطری کردن، صابون خود را صاف کنید تا هر نوع کف یا خمیر صابون را که کاملا حل نشده است، بگیرید. این اختیاری است، اما زمان زیادی نمی برد.

 

با ملاقه ای تمیز و خشک، صابون رقیق شده ی خود را با احتیاط داخل ظروف شیشه ای یا پلاستیکی کاملا تمیز و خشک بریزید.

 

داخل جامایعی خود از این مایع صابون بریزید.

 

محاسبات روغن و مواد قلیایی برای صابون مایع

شما نمی توانید به راحتی روغنی را جایگزین روغن دیگری کنید و یا میزان آن ها را تغییر بدهید.

 

نکته : شما باید اطمینان حاصل کنید که از صابون سازی ایمن و کامل استفاده می کنید، باید هرگونه تغییر یا اصلاح یک دستور صابون (هر دستور صابونی!) مقدار آن را با ماشین حساب، حساب کنید. این برای ایمنی شماست!

 

گردآوری: بخش خانه داری

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋