بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

آنچه باید درباره گیتار فلامنکو بدانید؟



آموزش مقدماتی گیتار فلامنکو, آموزش گیتار فلامنکو

گیتار فلامنکو چیست

 

همه چیز درباره گیتار فلامنکو

گیتار فلامنکو یکی از انواع گیتار است که اهنگ های دلنوازی میزند و طرفداران زیادی دارد. این گیتار شباهت ها و تفاوت هایی با گیتار کلاسیک دارد. موسیقی فلامنکو مربوط به جنوب اسپانیا و منطقه ای به نام آندلس می باشد.

موسیقی فلامنکو چیست؟

موسیقی فلامنکو، یکی از سبک‌های موسیقی است که طرفداران بسیاری دارد. نوازندگی با گیتار فلامنکو برای مبتدیان هم بسیار هیجان‌انگیز است. 

 

دنیای گیتار فلامنکو جذاب ، گاهی گیج کننده و همیشه نشاط آور است. بنابراین اگر شیفته گیتار فلامنکو شده اید ، در اینجا برخی اطلاعات آورده شده است که امیدوارم به شما در درک و لذت بیشتر آن کمک کند.

 

موسیقی فلامنکو در دستگاه ها و آهنگ های خاصی اجرا می شود که ریشه در فرهنگ موسیقی و رقص اسپانیایی دارند. دستگاه ها اصلی فلامنکو شامل دستگاه آلگریاس، رومبا، سویاناس، بولگریاس و... است.

 

آموزش مقدماتی گیتار فلامنکو, آموزش گیتار فلامنکو

 گیتار فلامنکو 

 

تاریخچه گیتار فلامنکو

تاریخچه گیتار فلامنکو کمی پیچیده است. بنابراین بگذارید یک داستان طولانی را خیلی کوتاه کنم. 

اولین اجداد شناخته شده گیتار (چه فلامنکو و چه غیر از این) سازهای زهی بدوی ( چنگهای کاسه ای و  تنبور ) از تمدن مصر ، سومری و بابل ، بیش از 4000 سال پیش است. این سازها با مسافران ، بازرگانان و دریانوردان در سراسر جهان باستان گسترش یافتند و در طول قرن ها تکامل یافتند.

 

پس چگونه آنها به اسپانیا رسیدند؟ chartar، ساز چهار رشته ای ایرانی ، وارد اسپانیا شد و از نظر شکل و ساخت تغییر کرد و به کویترا معروف شد. در دوران رنسانس ، ویهولای اسپانیایی در دربار محبوب شد. این یک ساز زهی با کوک به سبک عود (تحت تأثیر عود عربی که توسط مورها به اسپانیا آورده شد) و بدنی شبیه گیتار بود . در همین حال ، گیتار لاتین که از کویترا گرفته شده بود ، توسط فولکلورهای معمولی نواخته می شد.

 

سیم پنجمی به گیتار لاتین اضافه شد که باعث محبوبیت بیشتر آن از ویهولا شد و در سراسر اروپا پخش شد. در قرن هجدهم ، سازنده گیتار ایتالیایی Gaetano Vinaccia اولین گیتار شش سیمه را در ناپل ساخت و در قرن نوزدهم ، سازنده اسپانیایی آنتونیو دو تورس اولین گیتار کلاسیک مدرن را طراحی کرد. در این مدت ، حرفه ای شدن فلامنکو و محبوبیت کافه های cantantes (مکان های فلامنکو از قرن نوزدهم) به معنای نیاز به گیتارهای بلندتر بود. و در این زمینه ، خانواده Ramírez گیتار فلامنکو فعلی را بر اساس طرح گیتار کلاسیک Torres طراحی کردند.

 

آموزش مقدماتی گیتار فلامنکو, آموزش گیتار فلامنکو

تفاوت بین گیتار کلاسیک و فلامنکو 

 

تفاوت بین گیتارهای کلاسیک و فلامنکو 

تفاوت گیتارهای کلاسیک و فلامنکو در مواد ، ساخت و صدا شایع است.

 

• مواد: گیتارهای کلاسیک معمولاً با استفاده از چوب بالای صنوبر یا سرو و پشت و کناره های چوب بلسان یا چوب ماهون ساخته می شوند تا باعث دوام بیشتری شوند. گیتارهای فلامنکو به طور کلی با تاج های صنوبر و سرو یا چنار برای پشت و کناره ها ساخته می شوند تا حجم را افزایش دهند.

 

 ساخت و ساز: بدنه گیتارهای کلاسیک عموما عمیق تر و چوب ها کمی ضخیم تر هستند.  سیمها روی گیتارهای فلامنکو نیز نزدیکتر به بدنه هستند تا ضربه زدن را راحتتر کنند. گیتارهای فلامنکو اغلب دارای یک "golpeador" هستند ، که یک ورق پلاستیک است که برای محافظت از پایان آن ، روی سطح گیتار نصب می شود.

 

 صدا: گیتار کلاسیک به گونه ای طراحی شده است که ابزارهایی را برای اجرای موسیقی چند ضلعی به تکنواز ارائه می دهد: "ارکستری در یک جعبه". گیتار فلامنکو برای قطع صدای رقصیدن پا روی رقصنده طراحی شده است. صدا کمی ضرب آورتر است ، یک صدای صوتی با صدای بلند و به دنبال آن محوشدگی سریع ایجاد می شود.

 

گردآوری:بخش فرهنگ و هنر  

 

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋