بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

فاکتورهای مهم در دکوراسیون منزل



دکوراسیون داخلی,دکوراسیون داخلی منزل,طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی منزل

 

دکوراسیون منزل میتواند با سبک ها و روش های مختلف انجام شود. گاهی اوقات انتخاب سبک مورد نظر برای تغییر دکوراسیون منزل کاری با توجه به طرح های فراوان، کار سختی به نظر میرسد. امروز میخواهیم با بررسی چند سبک رایج دکوراسیون داخلی به شما برای حل این مشکل کمک کنیم.

 

طراحی دکوراسیون داخلی منزل به معنی هماهنگ سازی اجزای داخل خانه است که این کار باهدف زیباترشدن و کاربردی شدن فضای داخل خانه انجام میشود.

 

در آپارتمان های نقلی و کوچک میتوان با استفاده از طراحی دکوراسیون منزل فضا را بهینه سازی کرد و با ایجاد هماهنگی بین اجزا، رنگ ها و وسایل، جلوه گری آنها را بیشتر کرد.

 

چند فاکتور مهم در دکوراسیون منزل که باید مورد توجه قرار بگیرد

برخی از افراد با صرف هزینه های بالا، بدون درنظر گرفتن هیچ اصولی شروع به تغییر دکوراسیون خانهو بازسازی منزل خود می کنند و در نهایت با یک محیط آشفته و نچندان دلنشین مواجه میشوند.

 

اما در این مقاله نکاتی آسان و تاثیرگذار خواهید آموخت که نتیجه آن در آخر زیبایی منزل و بخش هایی از آن که ممکن است تا به امروز غیر قابل استفاده بوده اند.

 

تعیین استایل کلی خانه 

تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید زندگی کنید. تصمیم‌گیری این بخش عامل تعیین‌کننده‌ای برای قدم‌های بعدی شماست و هیچ جواب درست یا غلطی وجود ندارد. بعدازاین تصمیم می‌توانید چیدمان اصولی منزل خود را انجام دهید.

 

همه‌چیز به سلیقه شما وابسته است، اتاق‌ها می‌توانند سنتی، مدرن، رسمی یا آرام باشند و ازلحاظ بصری طبع رنگی که در طراحی آن‌ها به کار می‌رود، گرم یا سرد باشد.برای این کار بهتر است خانه رؤیایی‌تان، همان‌که همیشه در ذهن تصور می‌کردید و موردپسندتان بوده است را در نظر بگیرید.ضمن اینکه باید به تعداد افراد خانواده که قرار است با شما زندگی کنند و کودکان نیز توجه داشته باشید.

 

دکوراسیون داخلی,دکوراسیون داخلی منزل,طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

 

برای مثال کسی که همیشه خانه‌اش میزبان مهمانی‌ها و جشن‌هاست باید خانه‌اش باکسی که در خانه کار می‌کند و نیاز به آرامش بیشتری دارد متفاوت باشد؛ بنابراین در نظر گرفتن سالن بزرگ و مبلمان بیشتر برای مورد اول و اختصاص دادن یکی از اتاق‌ها به دفتر کار برای دومی امری است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

 

دکوراسیون داخلی,دکوراسیون داخلی منزل,طراحی دکوراسیون داخلی

مبلمان در دکوراسیون داخلی

 

مبلمان در دکوراسیون منزل

مبلمان قادر است در دکوراسیون داخلی منزل نقل پررنگی را ایفا کند.مبلمان به تمام اجزایی که برای نشستن استفاده میشود. به این معنی که میز ناهارخوری، مبل پاف، چهارپایه‌ها، صندلی بار و صندلی‌های میزبان نیز جزئی از مبلمان محسوب می‌شوند. نقش هر یک از آن‌ها در زیبایی دکوراسیون منزل غیر قابل انکار است.

 

رنگ مبلملن حدود 30 درصد از فضای داخلی خانه را تشکیل می دهد که باید در انتخاب آن دقت زیادی شود تا همخوانی آن با رنگ دیوارها، پرده، و فرش ها رعایت شود.

 

دکوراسیون داخلی,دکوراسیون داخلی منزل,طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی

 

استفاده از قاب ها در دکوراسیون منزل

وجود قاب با تصاویر هماهنگ با دکوراسیون منزل و سلیقه افراد میتواند هر محیطی را جذاب تر کند. آما فراموش نکنید که نباید بی گدار به آب بزنید و میخ هارا بدون دقت بر دل دیوار تمیز  بکوبید. چون ترمیم جای میخ روی دیوار به شدت سخت است و نمای دیوار را به شدت مخدوش می کند.

 

دکوراسیون داخلی,دکوراسیون داخلی منزل,طراحی دکوراسیون داخلی

چیدمان و دکوراسیون داخلی

 

+ در هنگام نصب قاب ها روی دیوار شیوه چیمان و محل نصب قاب یا قاب هارا روی دیوار از قبل مشخص کنید

+ سعی کنید از قاب مناسب استفاده کنید

+ به صورت حدودی جای قاب را روی دیوار تنظیم کنید.

+ میخ را به دیوار بکوبید و کار را تمام کنید

 

نور و روشنایی در دکوراسیون خانه

نور و روشنایی از فاکتورهای مهم دکوراسیون داخلی به شمار می روند. شاخه های نوری می توانند نور طبیعی یا لوستر باشد.

 

نکاتی که باید برای نورپردازی به آنها توجه داشت می تواند شامل یک یا تمامی موارد زیر باشد:

 

قرارگیری شاخه های نوری

+ تناسب سبک شاخه های نوری با سبک کلی دکوراسیون داخلی خانه

+ شدت و میزان نور در هر مکان

+ رنگ نوری که به کار برده شده

نکته: تمامی مواردی که در بالا به آن از شاخه های نوری به آن اشاره شد، همگی در ایجاد یک فضای زیبا، دلفریب و منحصر به فرد نقش به سزایی دارند.

 

دکوراسیون داخلی,دکوراسیون داخلی منزل,طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی خانه

 

این نکته بسیار مهم را باید به یاد داشته باشید که نقطه‌های متمرکز روشنایی در کنار تاریکی، زیبایی چشم نوازی را ایجاد می‌کند. اما نکته دیگری که بهتر است رعایت شود این است که در استفاده از المان‌های نوری اعتدال را رعایت کنیم. در واقع یعنی اجازه دهیم تا نورهای نقطه‌‌ای، از بین تاریکی به چشم آمده و در عین حال چشم را نزنند. در واقع باید در به کارگیری این فاکتور زیاده روی نکرد.

 

پارتیشن بندی فضا در دکوراسیون خانه

یکی از کارهای سختی که برای خانه های بزرگ باید انجام داد پرکردن فضای خانه است. اما یک روشی وجود دارد که با استفاده از آن علاوه بر پرکردن فضای خالی خانه میتوان از آنها بطور بهینه استفاده کرد.

 

دکوراسیون داخلی,دکوراسیون داخلی منزل,طراحی دکوراسیون داخلی

پارتیشن بندی فضا در دکوراسیون خانه

 

با استفاده از این روش به طور موثر میتوان فضاهای بزرگتر را به فضای کوچک تقسیم کرد.پارتیشن بندی یکی از راه های تقسیم بندی فضا به شمار می رود. انواع پارتیشن های ثابت و متحرک در بازار موجود است.

 

موارد کاربرد پارتیشن ها عبارتند از : 

+ جدا کردن فضای ورودی از پذیرایی

+ جداکردن آشپزخانه از نهارخوری

+ جدا کردن راه رو ها و اتاق ها از پذیرایی

 

رنگ آمیزی در دکوراسیون خانه

در ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی، باید جنبه های مختلفی را در نظر بگیرید. باید رنگ (hue) و سایه (shade) درست را انتخاب کنید. یادتان باشد که اشباع رنگ می‌ تواند سایۀ رنگ ها را تغییر دهد و این نکته در طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد؛ به ‌طور کلی، رنگ‌ ها به سه دسته تقسیم می ‌شوند و این دسته ‌بندی در انتخابِ تم (hue) مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی به شما کمک می‌ کند. سیاه، سفید، طوسی، نقره ای، بژ، کرمی ، شیری و در این طیف، جزء دایره رنگ ‌های خنثی هستند. استفاده‌ از این رنگ‌ ها در کنار رنگ‌ های فعال و غیر فعال، تعادل را در رنگ ‌بندی خانه ‌تان برقرار می‌ کند.

 

دکوراسیون داخلی,دکوراسیون داخلی منزل,طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون خانه

 

رنگ‌ های فعال، براق هستند و خلاقیت و هیجان را در ذهن افزایش می ‌دهند. رنگ‌ های غیر فعال، رنگ‌ های سرد هستند. این رنگ ‌ها، ذهنتان را آرام می‌ کنند و تمرکزتان را افزایش می ‌دهند.

 

کف سازی در دکوراسیون داخلی

کف فضای داخلی یا بهتر است بگویم قسمت مهم خانه، بخشی است که ما هر لحظه با آن در تماس و ارتباط هستیم. این را باید به یاد داشته باشیم انتخاب متناسب آن با سبک دکوراسیون داخلی بسیار مهم است. با توجه به عکس بالا متوجه آن خواهیم شد که تغییر یک کفپوش تا چه اندازه قادر است، بر منزل ما تاثیر گذار باشد.

 

دکوراسیون داخلی,دکوراسیون داخلی منزل,طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی منزل

 

استفاده از کفپوش مناسب این قدرت را دارد که ارتباطی که ما به دنبال آن هستیم را ایجاد کند. اگر مهمان نواز و گرم هستید از چوب پارکت و اگر برخورد محیطی رسمی تر را می پسندید از سنگ و سرامیک روشن استفاده کنید. رنگ‌های متنوعی برای کفپوش وجود دارد که بسته به هماهنگی آن با سایر لوازم منزل بهتر است انتخاب شود.

 

معمولا کفپوش‌های قدیمی، نیاز به بازسازی و زیباسازی دارند. گاهی لازم است هزینه اصلی برای بهینه کردن زیرسازی در نظر گرفته شوند. کف منزل یکی از قسمت‌های مهم است که بهتر است برای شروع به بازسازی، مقاله 3 گام برای شروع بازسازی کف خانه با کفپوش مناسب را مطالعه کنید.

 

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋