با توجه به استفاده روز افزون افراد از اینترنت، نباید از اهمیت تبلیغات اینترنتی غافل شد. به انواع تبلیغاتی که درفضای اینترنت و وب انجام می شود تبلیغات اینترنتی میگویند. تبلیغات آنلاین شامل تبلیغ در موتور های جست و جو همچون تبلیغ در گوگل، تبلیغات همسان، تبلیغات ویدئویی و شبکه های اجتماعی و غیره می شود. یکی از مهمترین روش های افزایش فروش و بازدید تبلیغات اینترنتی می باشد، بنابراین هر صاحب کسب و کار باید با انواع آن آشنا باشد و با توجه به هدف و نوع کسب و کار خود بهترین روش را انتخاب نماید تا مشتریان بیشتری جذب نماید. در ادامه به توضیح انواع تبلیغات اینترنتی می پردازیم.
1- تبلیغ در موتورهای جست و جو
در این نوع از تبلیغات به ازای کلمات کلیدی مرتبط به کسب و کار شما تبلیغات شما در نتایج جست و جو نمایش داده می شود. بطور مثال وقتی یک کاربر عبارتی را در گوگل جست و جو می کند نتایج برای او نمایش داده می شود و چون احتمال کلیک کاربر بر نتایج اولیه بیشتر است پس حضور سایت شما در این جایگاه دارای اهمیت زیادیست. شما می توانید با تبلیغات گوگل در لینک های اول نتایج گوگل حضور یابید و افزایش بازدید و فروش با گوگل ادوردز را تجربه کنید.
با توجه به اینکه 90% کاربران اینترنت از گوگل استفاده می کننده، حضور موثر در این موتور جست و جو بسیار اهمیت دارد. پرداخت در این نوع از تبلیغات اینترنتی بصورت پرداخت به ازای هر کلیک است و شما هزینه ای برای نمایش تبلیغاتتان نمی پردازید و وقتی کاربر بر روی تبلیغتان کلیک کرد هزینه خیلی کمی از شما کسر می گردد. بازاریابی موتور جست و جو یا SEM (Search Engine Marketing) یکی از بهترین روش های تبلیغات در ایران است.
تبلیغ در موتورهای جست و جو
2- تبلیغ در شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی بخش مهمی از زندگی روزمره ما هستند و تبلیغات در آن برای آگاهی از برند و همچنین دستیابی به مشتریان جدید و بالقوه بسیار موثر است. شما می توانید از طریق پلتفرم تبلیغاتی مختص هر کدام از این شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک، توییتر، لینکدین و حتی اینستاگرام استفاده نمایید.شایان ذکر است که این نوع از تبلیغات در ایران طرفدار کمی دارد. البته تبلیغ در اینستاگرام بصورت اسپانسری، یعنی استفاده از صفحه هایی که دنبال کنندگان زیادی دارند و ممکن است مخاطبن کسب و کار شما در آن حضور داشته باشند بسیار رایج است و به آگاهی از برند شما کمک زیادی می کند.
تبلیغ در شبکه های اجتماعی
3- تبلیغات همسان
این نوع از تبلیغ به علت مشابهت فرمت تبلیغ با محتوای سایت انتشار دهنده، تبلیغات همسان یا Native گفته می شود. در این مدل از تبلیغات اینترنتی تلاش می شود با ارائه راه حل برای مشکل کاربر آنها را جذب نمود. مزیت این تبلیغ آن است که به علت مشابهت آن با سایر مطالب سایت انتشار دهنده مخاطب آنها را نادیده نمی گیرد و امکان کلیک کاربر بر روی تبلیغ بیشتر می شود. شما می توانید با توجه به نوع کسب و کارتان سایت های انتشار دهنده مرتبطی را که ممکن است مشتریانتان به آنها مراجعه کنند انتخاب و تبلیغات همسان خود را اجرا نمایید.
تبلیغات همسان
4- تبلیغات بنری
در تبلیغات بنری شما یک عکس ثابت و یا متحرک با فرمت فلش یا GIF را در سایت منتشر دهنده قرار می دهید و مخاطبان با کلیک بر روی آن به سایت شما وارد می شوند. این بنر ها با اندازه ای استاندارد در بالا، پایین یا کنار صفحه وبسایت نمایش داده می شوند. هزینه آن بصورت هزینه به ازای هر کلیک (CPC) و یا اجاره ماهیانه محلی از یک سایت محاسبه می گردد. در چند سال اخیر با ایجاد روش های جدید تبلیغات اینترنتی، تبلیغات بنری طرفدار کمتری پیدا کرده اما در ایران همچنان افراد زیادی به سراغ آن می روند. گوگل دارای بیشترین مخاطب برای تبلیغات بنری یا Display Ads می باشد و شما می توانید از آن برای دستیابی به مشتریان بیشتر استفاده نمایید.
تبلیغات بنری
5- ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمی ترین روش های تبلیغات اینترنتی می باشد که در حال حاضر پیشرفت و تغییرات زیادی داشته است. یکی از اهدافی که می توان با این روش از تبلیغات به آن دست یافت نگهداری مشتری فعلی و افزایش وفاداری آنهاست. شما می توانید از پلتفرم های موجود که خدمات تبلیغات ایمیلی ارائه می کنند استفاده نمایید و کمپین های خود را اجرا نمایید.
ایمیل مارکتینگ
6- تبلیغات ریتارگتینگ
احتمال اینکه کاربرانی که قبلا به سایت شما مراجعه کردند و چند مرحله از قیف فروش را گذرانده اند، تبدیل به مشتری شوند بسیار بیشتر از کاربرانی است که هیچ اطلاعی از سایت شما ندارند. تبلیغات ریتارگتینگ مدلی است که در آن تبلیغات شما فقط به کسانی که قبلا به سایت شما مراجعه نموده اند نمایش داده می شود. این روش تبلیغاتی، هم برای افزایش فروش و هم برندسازی مفید می باشد. شما در گوگل ادوردز می توانید تنظیمات ریتارگتینگ را بدون هزینه اضافی انجام دهید و به مشتریان هدف خود دست یابید.
تبلیغات ریتارگتینگ
7- تبلیغات ویدئویی
در آینده ای نه چندان دور 80% از محتوای اینترنت بر مبنای ویدئو خواهد بود که این نشان دهنده اهمیت این نوع از تبلیغات که منبعی فوق العاده سرگرم کننده برای کاربران است می باشد. شما می توانید از تبلیغ در ابتدای ویدئو های یوتیوب و یا آپلود کلیپ در سایت هایی همچون آپارات استفاده نمایید و مشتریان بیشتری را به خود جذب کنید. این تبلیغات کمک شایانی به آگاهی از برند شما می کند. شما از طریق گوگل ادوردز می توانید اقدام به تبلیغات در یوتیوب نمایید. به یاد داشته باشید که ساخت کانال یوتیوب به بهبود SEO سایت شما نیز کمک می کند. در ایران تبلیغات یوتیوب خیلی مرسوم نیست ولی آپلود ویدئو های در آپارات می تواند گزینه خوبی باشد.
تبلیغات ویدئویی
بهترین روش تبلیغات آنلاین را انتخاب کنید
شما می توانید با در نظر گرفتن اهداف و مشتریان کسب و کارتان بهترین روش تبلیغات آنلاین که مناسب شرایط شماست انتخاب نمایید. آیا هدفتان از تبلیغات آنلاین افزایش فروش، افزایش بازدید و یا آگاهی از برند شماست. روش های مختلف را امتحان کنید و با تحلیل نتایج کمپین های تبلیغاتی خود را بهبود ببخشید.
از حضور گسترده کاربران در گوگل غافل نشوید. امروزه تمامی افراد برای رسیدن به جواب سوالات خود به سراغ گوگل می روند. شما با تبلیغات در گوگل می توانید با کمترین هزینه در عرض نیم ساعت به لینک های اول نتایج جست و جو تبدیل شوید و مشتریان بیشتری را به خود جذب کنید. در گوگل ادوردز کاربران به ازای عبارت کلیدی ای که سرچ کرده اند تبلیغ شما را می بینند و شما با انجام تنظیمات کمپین تبلیغاتی خود، به مشتریان بالقوه کسب و کارتان دست پیدا می کنید.
فراموش نکنید که برای انجام تبلیغات در گوگل حتما به سراغ حرفه ای ها بروید تا بتوانید با کمترین هزینه بیشترین تعداد بازدید کننده را داشته باشید. شما برای این کار می توانید به شرکت هایی که نماینده رسمی تبلیغات گوگل ادز در ایران با کمترین کارمزد هستند مراجعه نمایید و با پایین ترین قیمت کمپین های تبلیغاتی خود را راه اندازی کنید. همچنین در صورتی که تمایل داشته باشید که خودتان کمپین های تبلیغاتی گوگل ادز را مدیریت نمائید میتوانید از آموزش رایگان گوگل ادزاستفاده فرمائید.
پاسخ ها