بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

لپ تاپ استوک چیست؟ راهنمای خرید لپ تاپ استوک



خرید لپ تاپ استوک, پخش لپ تاپ استوک

لپ تاپ استوک چیست

 

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

استوک (Stock) در زبان انگلیسی به معنی کالای ذخیره و یا موجود در انبار میباشد ولی در زبان فارسی برای انواع کالاهای دست دوم بکار برده میشود.

در اروپا و آمریکا اکثر فروشگاه های زنجیره ای بزرگ برای جذب بیشتر مشتری، به خریداران مهلت تست (چند روزه یا یکی - دوماهه) می دهند. در این مدت، اگر به هر دلیلی مشتری دستگاه را نپسندید، می تواند به فروشگاه مراجعه کرده و دستگاه را عوض کند. دستگاهی که توسط مشتری به فروشگاه بازگردانده شده است، به انبار منتقل شده و به هیچ وجه، به عنوان دستگاه نو فروخته نمی شود.

 

شرکت های بزرگ مانند DELL و HP برای جلوگیری از توقف چرخه ی تولید و عرضه، لپ تاپ هایی که تاریخ گارانتی شان، در حال اتمام باشد را از مشتری خریداری و آن را با لپ تاپ جدید تعویض می کنند، به این ترتیب، هم لپ تاپ های نو را فروخته اند، هم از فروش مجدد لپ تاپ های خریداری شده به کشور های دیگر ، سود خوبی کسب می کنند.

 

بنابراین لپ تاپ هایی که در بازار ایران به عنوان استوک فروخته می شوند معمولا بین چند روز، تا چند سال استفاده شده اند. لپ تاپ استوک، این روزها بهترین پیشنهاد برای افرادیست که نیاز به هزینه کمتر و کیفیت مناسب دارند.

 

لپ تاپ استوک معمولا در چند دسته کیفیتی، دسته بندی می شود، این لپ تاپ ها دارای درجه بندی A , +A , ++A می باشد و قیمت آنها به نسبت این درجه بندی تعیین می شود.

 

لپ تاپ استوک درجه A++: لپ تاپ های این دسته وضعیت ظاهری بسیار خوبی دارند و دارای کمترین خط و خش هستند. مدت زمان کارکرد آنها گاهی به کمتر از 6 ماه می رسد.

 

لپ تاپ استوک درجه A+: این لپ تاپ ها دارای خط و خش جزئی بوده و قابل چشم پوشی هستند. این کالاها سالم بوده و از نظر کارکرد و عملکرد هیچ تفاوتی با رده A++ نداشته و از لحاظ سخت افزاری هیچ ایرادی ندارند.

 

لپ تاپ استوک درجه A+: نسبت به درجه A++ قیمت کمتری دارد و به صرفه تر است. این نوع گرید معمولا ظاهر خوبی نسبت به گرید A++ نداشته و با خط و خش همراه است.

 

خرید لپ تاپ استوک, پخش لپ تاپ استوک

لپ تاپ استوک

 

مزایای خرید لپ تاپ های استوک 

مهم ترین عامل برای انتخاب یک دستگاه استوک اختلاف قیمت بین لپ تاپ استوک و آکبند است. این تفاوت در کم ترین حالت از چند برابر شروع می شود و گاهی اوقات به دهها برابر می رسد. در کشور ما زمانی که حرف از لپ تاپ استوک به میان می آید، ذهن همه به سمت لپ تاپ های دست دوم، معیوب و غیر قابل استفاده کشیده می شود. اما در واقع همیشه این طور نیست! در زبان لاتین استوک به معنای کالای ذخیره شده یا موجود در انبار گفته می شود.

 

معایب خرید لپ تاپ های استوک 

لپ تاپ های استوک معمولا از نظر ظاهری دستگاه های ظریفی نیستند دلیل این نیز در کیفیت ساخت بسیار بالای قطعات ، مادربوردهای ۸ لایه و مقاومت بالای آن در استفاده های سنگین ،طولانی مدت و طول عمر بالاست.

 

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

برای خرید یک لپ تاپ استوک حتما باید سلامت آن را از جهات مختلف پیش از خرید چک کنید. سلامت بدنه لپ تاپ دست دوم و عدم وجود خط و خش بر روی بدنه، صفحه نمایش، کیبورد و موس پد، پورت ها و دی وی دی درایو، اسپیکر، باتری و شارژر آن را بررسی نمایید تا بتوانید انتخاب خوب و مطمئنی داشته باشید و لپ تاپ برای مدت طولانی تری برای شما قابل استفاده باشد.

 

در صورتی که میخواهید خرید حضوری از یک فروشگاه انجام دهید و یا یک خرید آنلاین دارید و تنها یک هفته مهلت برای تست کامل لپ تاپ دارید، پیشنهاد میکنیم، موارد زیر بررسی کنید:

 

تست هارد لپ تاپ:

وجود صدای غیر طبیعی در زمان کار کردن هارد لپ تاپ، دیر لود شدن سیستم، نمایش ناگهانی صفحه آبی و ری استارت شدن لپ تاپ و حذف شدن ناگهانی اطلاعات، نشانه هایی از خراب بودن هارد لپ تاپ کار کرده می باشد. برای تست هارد، نرم افزار Hard Disk Sentinel Pro یکی از بهترین گزینه ها می باشد و گزینه هایی از جمله درصد سلامت هارد و هشدار و خطاهای مربوطه را به شما نمایش می دهد.

 

تست باتری لپ تاپ:

باتری یکی از مهمترین دلایل خرید لپ تاپ به خصوص برای کسانی است که نیاز به کامپیوتر قابل حمل دارند. با کارکردن چندساعته با لپ تاپ به آسانی متوجه سالم بودن باتری آن خواهید شد. اگر هنگام استفاده از سیستم خود ، متوجه شدید که باتری سریع شارژ خالی می کند ، به اطلاع فروشنده برسانید و از او بخواهید که یک باتری نو به شما تحویل دهد.

 

تست صفحه نمایش لپ تاپ:

تغییر رنگ مانیتور نکته ی مهمی است که در هنگام خرید باید به آن دقت داشته باشید . چرا که از گران ترین بخش های لپ تاپ مانیتور است که در صورت خراب بودن، هزینه زیادی را بر کاربر تحمیل خواهد کرد.

وجود خط و خش بر روی ال سی دی لپ تاپ، پیکسل سوخته، چشمک زدن، افتادن خط روی تصویر در هنگام باز و بسته کردن درب لپ تاپ و پرش صفحه پس از روشن کردن لپ تاپ و بی رنگ شدن تصویر از عوامل نشان دهنده مشکل در صفحه نمایش لپ تاپ کارکرده مورد نظر شما است.

 

تست رم و گرافیک لپ تاپ:

برای تست این دو بخش سخت افزاری، استفاده از نرم افزار PassMark BurnInTest مفید است. این برنامه علاوه بر رم و گرافیک، سایر بخش های لپ تاپ را نیز به طور همزمان تست کرده و سیستم را زیر فشار می گذارد تا کارایی آن را سنجش کند.

 

تست پورت‎های لپ تاپ:

به طور قطع می توان گفت که یکی از محبوب ترین و پراستفاده ‎ترین پورت‎ ها، USB ها هستند. برای تست سلامت این پورت‎ها کافی است یک فلش را به آن‎ها وصل کنید در صورتی که سیستم فلش را بشناسد و اطلاعات آن را بخواند، USB سالم است. 

 

یکی از پورت های خروجی در لپ تاپ پورت VGA می‎باشد. برای تست سلامت این پورت در لپ تاپ شما باید یک کابل VGA و یک نمایشگر در اختیار داشته باشید، کابل VGA را به لپ تاپ وصل کنید در صورت سلامت این پورت تصویر لپ تاپ به نمایشگر منتقل می گردد.

 

پورت HDMI یک پورت خروجی صدا و تصویر به صورت همزمان می باشد. برای تست این پورت شما باید با استفاده از کابل HDMI لپ تاپ را به یک تلویزیون که ورودی HDMI دارد وصل کنید. 

 

برای تست پورت LAN ، به یک کابل LAN و یک مودم نیاز دارید. با استفاده از کابل LAN مودم را به لپ تاپ وصل کنید و آن را تست کنید.

 

خرید لپ تاپ استوک, پخش لپ تاپ استوک

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

 

تست کیبورد لپ تاپ:

برای تست کیبورد می توان از فایل تکست استفاده نمود بدین صورت که یک فایل تکست را باز کرده و عملکرد تمام دکمه های کیبورد را در فایل تکست بررسی نمایید. 

 

تست وبکم لپ تاپ:

یکی دیگر از قسمت ‎هایی که هنگام خرید لپ‎ تاپ باید تست کرد، وبکم لپ ‎تاپ می ‎باشد. برای تست وبکم در قسمت منوی استارت کلیک کنید و عبارت Camera را تایپ کنید و دوربین را پیدا کنید. دوربین را باز کرده و تست کنید که آیا دوربین کار می کند یا خیر.

 

تست بلندگو:

برای تست بلندگو یک کلیپ تصویری یا صوتی را باز کنید و به صدای آن گوش دهید، صدای لپ تاپ را در حالت حد‎اکثر قرار دهید، اگر صدای لپ تاپ واضح و بدون نویز اضافی باشد بلندگوی لپ تاپ سالم است.

 

انواع لپ تاپ های استوک

لپ تاپ استوک گیمینگ:

 لپ تاپ هایی با سخت افزار بسیار قوی و بالا که با کارت گرافیک های NVIDIA و AMD  مورد توجه گیمرها و حتی افرادی با نیازهای مهندسی هستند. از بزرگترین تولیدکنندگان این محصولات اچ پی، ایسوس، ریزر، MSI و حتی ایسر هستند.

 

لپ تاپ استوک اروپایی : 

کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله دبی، از مهمترین مراکز واردات لپ تاپ استوک اروپایی (مخصوصا نوع ۱) به خاورمیانه هستند.

 

لپ تاپ استوک لنوو : 

شرکت لنوو لپ تاپ هایی با تنوع بالا در ویژگی و سخت افزار تولید می نماید. 

 

لپ تاپ استوک HP :

 تولیدات این شرکت مشهور امریکایی با محصولاتی قوی در حوزه لپ تاپ های صنعتی،  شامل سری های: EliteBook ، ProBook، Pavilion ، Envvy … می باشد. لپ تاپ گیمینگ اچ پی، با نام Omen با سخت افزاری قوی در بازار موجود است. 

 

لپ تاپ استوک ایسوس:

 یکی از مشهورترین تولید کنندگان تجهیزات رایانه ای در جهان ایسوس است. از محبوب ترین نمونه های این شرکت  در بین گیمرها و طرفداران بازی های ویدئویی، لپ تاپ گیمینگ ایسوس است. 

 

خط پایان : 

با توجه به رشد چشمگیر معاملات کالاهای استوک به ویژه لپ تاپ استوک متاسفانه انواع لپ تاپ های کارکرده دست دوم به نام استوک فروخته میشود. بهتر است برای خرید حتما از فروشگاه معتبر خریداری کنید. خدمات پس از فروش را بررسی نمایید. در صورت امکان لپ تاپ را تست کنید. این موارد کمک میکند که خرید مطمئن و خوبی انجام دهید.

 

گردآوری:بخش کامپیوتر و اینترنت  

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
Ali Bigdell
لپ تاپ های استوک واقا خوبن
https://jahanbazar.com/c/lap/laptop-stock
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋