beman.off

beman.off

5 دلیل برای اینکه چرا باید از ابزارهای بادی به جای ابزارهای برقی استفاده کنید

تفاوت ابزار بادی با سایر ابزارها چیست؟

ابزار بادی که به عنوان ابزارهای بادی نیز شناخته می شوند، ابزارهایی هستند که با استفاده از هوای فشرده کار می کنند. بر خلاف ابزارهای برقی معمولی که با باتری یا منبع برق تغذیه می شوند، انرژی آنها از یک کمپرسور هوا تامین می شود. این ابزارها دارای یک موتور پنوماتیکی هستند که مکانیزم پمپ نیرومند، هوا را به طور مداوم به مخزن وارد می کند تا اطمینان حاصل شود که سطح فشار ثابتی تامین می شود. این به تبدیل هوای فشرده کمک می کند. برخی از ابزارهای رایج هوا عبارتند از آچار، تفنگ پرچ، چکش، مته و آسیاب.

 

مزایای ابزار هوا

ابزارهای پنوماتیک در مقایسه با همتایان برقی خود دارای مزایای متعددی هستند که آنها را به ابزاری ایده آل برای استفاده در محیط های صنعتی تبدیل می کند. آنها کوچکتر، ارزانتر و سبکتر از ابزارهای برقی سنتی هستند. در زیر به طور مفصل به مزایای برتر استفاده از ابزارهای هوای فشرده خواهیم پرداخت.

 

سبک وزن

همانطور که در بالا ذکر شد، کمپرسورهای هوا بر خلاف ابزارهای الکتریکی که از موتور برای عملکرد استفاده می کنند، از کمپرسورهای هوا استفاده می کنند. در نتیجه، ابزارهای هوا به طور قابل توجهی سبک تر می شوند بدون اینکه موتور حجیمی به آن متصل باشد. این امر به ویژه هنگامی که از ابزار برای مدت طولانی استفاده می کنید بسیار مهم است. نگه داشتن ابزار سنگین در حین کار می تواند برای کاربر سخت و طاقت فرسا باشد. از آنجایی که ابزارهای بادی نسبتاً سبک‌تر هستند، کاربر می‌تواند کنترل بهتری بر ابزار داشته باشد و در نتیجه خستگی و فشار عضلانی کمتری را تجربه کند. طراحی ارگونومیک و اندازه کوچک ابزارهای بادی همچنین به کاربر اجازه می دهد تا ابزار را بهتر در دست داشته باشد و کارآمدتر کار کند.

 

کم هزینه

ابزارهای هوا به دلیل تعداد کمتر قطعات متحرک راه حل های مقرون به صرفه ای هستند. در نتیجه، تعمیر و نگهداری کمی برای ابزار هوا مورد نیاز است. تعمیر و نگهداری کمتر نیز به معنای زمان خرابی کمتر است. این مساوی است با انجام سریعتر کار، بهره وری بیشتر و در نهایت کاهش هزینه ها. همچنین مصرف انرژی این ابزارها قابل کنترل است که به شما امکان می دهد در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. علاوه بر مصرف کم انرژی، سرمایه گذاری اولیه برای خرید این ابزارها به طور کلی کمتر از همتایان برقی آنها است. اگر قصد دارید به طور مداوم از ابزار استفاده کنید، ابزار هوا بهترین گزینه برای صرفه جویی در انرژی و هزینه های نگهداری است.

 

ایمنی

ابزارهای بادی ایمن تر از ابزارهای الکتریکی هستند زیرا می توانید از آنها در محیط هایی با رطوبت، مواد رسانا و حتی مواد منفجره و قابل اشتعال استفاده کنید. چنین محیط‌هایی برای کار ابزارهای الکتریکی خطرناک بوده یا خطر بالایی دارند. از آنجایی که ابزارهای هوا از برق برای کار کردن استفاده نمی کنند، حتی اگر سیم ها آسیب ببینند یا در معرض خطر قرار گیرند، خطر آتش سوزی یا خطرات الکتریکی کمی وجود دارد. این امر استفاده از آن را برای اپراتور ایمن می کند.

 

ابزارهای بادی بهتر از ابزارهای برقی قادر به مقاومت در برابر عناصر مختلف مانند گرد و غبار، گرما و آب هستند. این عناصر می توانند باعث خراب شدن ابزارهای الکتریکی و در نهایت باعث خرابی زودرس ابزار پس از استفاده زیاد شوند. علاوه بر این، ابزارهای بادی بر خلاف ابزارهای الکتریکی، به دلیل گرم شدن بیش از حد، اتصال کوتاه یا برق گرفتگی خطر کمی برای خراب شدن دارند.

 

تطبیق پذیری

می توانید از ابزارهای بادی در هر محیطی استفاده کنید و به راحتی آنها را به هر جایی که نیاز دارید بیاورید. هوای فشرده یک منبع انرژی همه کاره است، زیرا می توان آن را در سیلندرها ذخیره کرد و به هر محل کاری منتقل کرد. بنابراین، این ابزار هوا را می توان در مکان های دور استفاده کرد، حتی اگر دسترسی به برق یا پریز برق مناسب وجود نداشته باشد.همچنین می توانید فشار ابزارهای هوای خود را از انفجارهای پرفشار به سرعت کم توان تنظیم کنید. این باعث می شود ابزارهای پنوماتیک برای طیف گسترده ای از کاربردها و مصارف همه کاره باشند.

 

بهره وری و قدرت

به دلیل نسبت قدرت به وزن زیاد، ابزارهای بادی قادرند اسب بخار بیشتری تولید کنند و در عین حال سبک و فشرده هستند. برای ابزارهای الکتریکی، تنها 50 تا 60 درصد نیرویی که به موتورها وارد می شود، به توان خروجی تبدیل می شود. این باعث می شود ابزارهای الکتریکی بازده و قدرت کمتری داشته باشند. با این حال، برای ابزارهای پنوماتیک، توان ورودی 100٪ قابل تبدیل به توان خروجی است. بنابراین، ابزارهای هوا گشتاور بیشتر و RPM (دور در دقیقه) بالاتر را ارائه می دهند و به کاربران اجازه می دهند وظایف خود را به طور موثر انجام دهند. خرید انواع آچار ترکمتر و ابزار اندازه گیری از سایت ابزار ماشین ممکن است.

 

منبع: https://eezee.sg/

beman.off
beman.off

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋