beman.off

beman.off

راهنمای خرید سوکت و جغجغه: انواع، کاربردها و ویژگی ها

جغجغه ها و سوکت ها از جمله انواع مختلف آچارهایی هستند که برای کارهای خاص طراحی شده اند. آنها همان عملکردهای آچار معمولی را انجام می دهند - سفت کردن و شل کردن بست ها. با این حال، برخی از کارها وجود دارند که به خوبی با جغجغه و سوکت مناسب هستند. ترکیب جغجغه و سوکت (گاهی اوقات آچار سوکت نامیده می‌شود) به شما امکان می‌دهد مهره یا پیچ را بدون جابجایی ابزار روی بست بچرخانید - مانند کاری که باید با آچار انجام دهید زمانی که فضای کافی برای چرخاندن آن در یک دایره کامل وجود ندارد. این می تواند کار را سریعتر کند. همچنین، از آنجایی که یک سوکت به طور کامل در اطراف یک بست قرار می گیرد، نسبت به برخی از انواع آچارها احتمال لیز خوردن آن کمتر است. برای جزئیات بیشتر در مورد ابزار سوکت و کاربرد آنها، نمودار زیر را ببینید. برای اطلاعات بیشتر در مورد آچار، به راهنمای آچار: انواع آچار، موارد استفاده و ویژگی ها مراجعه کنید. مطمئن شوید که ابزاری که استفاده می کنید برای کار مناسب است.

 

انواع جغجغه، سوکت و لوازم جانبی

در اینجا یک نمای کلی از سوکت ها، جغجغه ها و لوازم جانبی موجود است. آنها اغلب به صورت جداگانه فروخته می شوند، اما شما ممکن است ترجیح دهید یک ست سوکت یا مجموعه آچار جغجغه دار برای کارهای مختلف آماده شود.

جغجغه دار

یک جغجغه و یک جغجغه سر خمیده.

با اندازه های مختلف درایو - 1/4 اینچ، 1/2 اینچ و 3/8 اینچ - برای کار با سوکت های با اندازه های مختلف موجود است.

بیشتر آنها با یک درایو دنده ای کار می کنند. کسانی که تعداد دندان‌های بیشتری دارند به شما امکان می‌دهند ابزار را با حرکت چرخشی کوچک‌تر کار کنید، که زمانی مفید است که فضای کمی برای حرکت دسته وجود داشته باشد.

مدل‌های بدون دنده با یک غلتک کار می‌کنند و برای چرخاندن بست‌ها به حرکات کوچک‌تری نسبت به درایو دنده‌ای نیاز دارند.

بسیاری از آنها قفلی دارند که از افتادن یا چسبیدن سوکت به بست جلوگیری می کند. یک دکمه باز کردن سریع قفل را جدا می کند.

جغجغه های سر متصل یا منعطف (تصویر پایین) به شما امکان می دهد زاویه دسته را برای کار در مناطق تنگ تنظیم کنید.

سوکت

یک سوکت کوبالت 6 نقطه و یک سوکت 12 نقطه.

برای سفت شدن و شل کردن مهره ها و پیچ ها به جغجغه متصل می شود.

همچنین با آچارهای گشتاور و میله های شکن کار می کند.

در اندازه های استاندارد (SAE) و متریک موجود است. برخی از آنها دارای کد رنگی هستند تا به شما کمک کنند تا به سرعت بین این دو نوع تمایز قائل شوید.

مناسب یک جغجغه 1/4 اینچی، 1/2 اینچی یا 3/4 اینچی. اندازه های کوچکتر با اتصال دهنده های کوچکتر مناسب هستند، در حالی که بست های بزرگتر معمولاً به سوکت هایی با اندازه درایو بزرگتر نیاز دارند.

سوکت‌های کم عمق و کم عمق (تصویر سمت چپ) برای فضاهایی مناسب هستند که فضای کمی بالای سر بست وجود دارد.

سوکت‌های عمیق (تصویر سمت راست) می‌توانند به مهره روی یک پیچ رزوه‌دار بلندتر برسند. آنها همچنین به شما امکان می دهند به بست های فرورفته برسید.

سوکت های 6 نقطه ای (تصویر سمت چپ) و سوکت های 12 نقطه ای (تصویر سمت راست) برای جا دادن انواع سر بست ها در دسترس هستند. سوکت های یونیورسال با انواع اتصال دهنده های بیشتری از جمله اسپلاین، ستاره و مربع کار می کنند.

سوکت های فلکس یا فلکسیبل دارای یک مفصل داخلی هستند که به شما امکان می دهد از دسته در زوایای مختلف استفاده کنید که در فضاهای تنگ یک ویژگی مفید است.

خرید آچار بکس و ترکمتر و سایر ابزار مکانیکی از سایت ابزار ماشین ممکن است.

beman.off
beman.off

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋