beman.off

beman.off

7 راه مطمئن برای از بین بردن فرورفتگی از ماشین شما

پس از گذراندن روز برای خرید و معاشرت با دوستان، وارد گاراژ می شوید و آن را می بینید - فرورفتگی وحشتناک! اولین فکر شما این است - چگونه این موضوع را از دیگری پنهان کنم؟ سپس متوجه می شوید، مهم نیست که چه اتفاقی می افتد، حدود 30 ثانیه طول می کشد تا متوجه شود. بنابراین، به خودتان لطف کنید و نکات و ترفندهای ما را برای از بین بردن فرورفتگی از ماشین خود بخوانید.

 

روش ساکشن کاپ

تقریباً همه افراد یک پیستون حمام را برای آن گرفتگی های غیرمنتظره در خانه نگه می دارند. خوشبختانه برای شما، یک پیستون همچنین می تواند ابزاری عالی برای از بین بردن فرورفتگی از ماشین شما باشد. اگر فرورفتگی روی پانل جانبی، در، کاپوت یا صندوق عقب باشد، این ممکن است کارساز باشد. ابتدا بررسی کنید و مطمئن شوید که پیستون شما از نوع فنجانی است و نه فلنجی. سپس پیستون را روی فرورفتگی قرار دهید و فشار دهید. پیستون را بالا بیاورید و ببینید که آیا فرورفتگی از بین رفته است یا خیر. اگر بار اول کار نکرد - دوباره امتحان کنید. همچنین ممکن است بخواهید پیستون را خیس کنید یا مقدار کمی ژله نفتی را در اطراف لبه پیستون بمالید تا مهر و موم بهتری ایجاد کنید.

 

آب جوش

در بیشتر مواقع، فرورفتگی روی سپر خودروی شما ظاهر می‌شود یا به دلیل عقب‌نشینی به چیزی یا برخورد گاری فراری که به وسیله نقلیه شما برخورد می‌کند. اگر ضربه گیر پلاستیکی دارید، جوشاندن آب می تواند بهترین راه حل باشد. ابتدا باید یک قابلمه آب را روی اجاق گاز گرم کنید. سپس آن را با احتیاط به ماشین خود ببرید و به آرامی روی فرورفتگی بریزید. در مرحله بعد، در حالی که دستکش پوشیده اید، دست خود را به پشت فرورفتگی ببرید و سعی کنید آن را بیرون بیاورید. گرمای آب باعث می شود پلاستیک انعطاف پذیرتر شود و فرورفتگی از بین برود. اگر قدرت فشار دادن سپر را ندارید، سعی کنید از یک جسم گرد سخت برای فشار دادن به پلاستیک استفاده کنید و سپر را به شکل صحیح بازگردانید.

 

روش سشوار و هوای فشرده

در حالی که در کلاس درس شیمی در مدرسه می نشستید، احتمالاً فکر می کردید که هرگز نیازی به دانستن علم پشت انبساط و انقباض سرد و گرم ندارید. خوشبختانه، این یک روش عالی برای از بین بردن فرورفتگی ها از ماشین شما است. ابتدا باید سشوار و مقداری هوای فشرده پیدا کنید، مانند هوای کنسرو شده ای که برای تمیز کردن صفحه کلید کامپیوتر خود استفاده می کنید. در مرحله بعد، از سشوار استفاده کنید و محل فرورفتگی را برای حدود 30 ثانیه گرم کنید. سپس به سرعت قوطی هوای فشرده را وارونه کرده و با هوای فشرده خود محل را اسپری کنید. گرما باعث می شود که فرورفتگی منبسط شود و هوای سرد باعث انقباض آن و بیرون آمدن فرورفتگی می شود. همچنین اگر سشوار ندارید، می توانید از تفنگ حرارتی استفاده کنید و مطمئن شوید که هوای فشرده را در نزدیکی خود دارید تا بتوانید سریع آن را بگیرید. کلید این روش ضربه زدن به مواد با تغییر سریع از گرم به سرد است.

 

یخ خشک

مانند روش سشوار و هوای فشرده، یخ خشک نیز می تواند برای از بین بردن فرورفتگی های کوچک از ماشین شما استفاده شود. این ترفند مخصوصاً در صورتی مفید است که خودروی شما اخیراً با تگرگ برخورد کرده باشد و بر روی کاپوت یا صندوق عقب خود فرورفتگی‌های کوچکی داشته باشید. قبل از دست زدن به یخ خشک ابتدا چند دستکش محافظ بپوشید. سپس یک تکه یخ بردارید و اطراف آن را روی فرورفتگی بمالید. در نهایت، سرمای شدید یخ و دمای گرمتر هوا باعث بیرون آمدن فرورفتگی می شود.معمولاً می‌توانید یخ خشک را در فروشگاه‌های بزرگ پیدا کنید یا بستنی‌فروشی محلی‌تان حتی ممکن است یک تکه کوچک را به صورت رایگان به شما بدهد. اگر یخ به خودی خود کار نمی کند، سعی کنید آن را با سشوار گرم کنید و سپس یخ خشک را بمالید.

 

فروشگاه Vac and Pot

یکی دیگر از ترفندهای سریع DIY برای از بین بردن فرورفتگی های بزرگتر از ماشین شما، جاروبرقی و قابلمه مغازه است. احتمالاً همه چیزهایی را که نیاز دارید در خانه دارید و اگر هیچ چیز دیگری جواب نداد - این را امتحان کنید.

ابتدا جاروبرقی مغازه را از گاراژ بگیرید و یک گلدان یا سطل پلاستیکی گل پیدا کنید که بدتان نمی‌آید سوراخ کوچکی در آن بگذارید. سپس با میخ یا پیچ یک سوراخ کوچک در کف گلدان یا سطل ایجاد کنید. سپس گلدان را طوری قرار دهید که اطراف فرورفتگی را احاطه کند و یک نوار چسب به راحتی در اطراف لبه آن بمالید تا مهر و موم ایجاد شود. در نهایت، انتهای شلنگ واک مغازه را بردارید و روی سوراخ میخ روی گلدان قرار دهید و مکش را روشن کنید. امیدوارم اگر مهر و موم خوبی باشد، فرورفتگی بیرون بیاید. فقط مراقب باشید که رنگ خود را با لبه گلدان خراش ندهید.

اگر جاروبرقی مغازه ندارید، می توانید از جاروبرقی خود استفاده کنید. همچنین، اگر گلدان یا سطل گل ندارید، به جای آن از یک کاسه پلاستیکی قدیمی استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید - باید یک سوراخ در آن ایجاد کنید - بنابراین برای نگهداری مایعات مفید نخواهد بود. اگر نگران خراشیدن رنگ خود هستید، مقداری نوار نقاش را در اطراف لبه گلدان یا سطل قرار دهید.

 

چسب حرارتی، رولپلاک چوبی و پیچ

اگر حیله گر هستید و یک تفنگ چسب حرارتی و چند رولپلاک چوبی دارید، این روش از بین بردن فرورفتگی کمی بیشتر آماده می شود، اما می تواند بسیار موفق باشد به خصوص اگر نگران خراشیدن رنگ روی ماشین خود هستید.

ابتدا چند رولپلاک چوبی به عرض یک اینچ و طول دو یا سه اینچ پیدا کنید. در مرحله بعد، از تفنگ پیچ خود استفاده کنید و یک پیچ دو یا سه اینچی را در هر طرف رولپلاک قرار دهید. مطمئن شوید که فقط پیچ را به اندازه کافی داخل آن قرار دهید تا محکم بچسبد - باید بتوانید روی پیچ را نگه دارید. سپس یک لکه چسب حرارتی کف رولپلاک قرار دهید و در حالی که چسب هنوز داغ است آن را روی فرورفتگی قرار دهید و نگه دارید تا بماند. ممکن است لازم باشد از چند تا از این رولپلاک ها برای پوشاندن کل فرورفتگی استفاده کنید. در نهایت هنگام پوشیدن دستکش کار، رولپلاک را بیرون بکشید و فرورفتگی نیز به همراه آن بیاید.

چسب حرارتی به رنگ ماشین شما آسیبی نمی رساند - فقط کافی است مقداری الکل یا حرارت بمالید تا چسب به سرعت و به راحتی کنده می شود. منطقه را خوشبو کنید و کاملاً جدید هستید. فقط صبور باشید و بگذارید چسب قبل از بیرون کشیدن فرورفتگی خشک شود.

 

کیت های صافکاری PDR

اگر همه چیزهایی را که در اطراف خانه دارید امتحان کرده اید و فرورفتگی سرسخت هنوز به وضوح آشکار است، سعی کنید یک کیت تعمیر فرورفتگی بخرید. خرید کیت و ابزار صافکاری از سایت ابزار ماشین و همینطور شما میتوانید سایر ابزارهای مکانیکی مانند مولتی پلایر را نیز از همین سایت تهیه کنید.

 

منبع: https://www.californiaautobodytracy.com/

beman.off
beman.off

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋