beman.off

beman.off

انواع مواد ظروف آشپزی

اکنون که همه چیز را در مورد انواع مختلف قطعات ظروف آشپزی که می توانید انتخاب کنید می دانید، زمان آن رسیده است که تصمیم بگیرید کدام ماده برای شما بهتر کار می کند. یک کیفیت ضروری که باید در همه ظروف پخت و پز به دنبال آن باشید وزن آن است. یک قابلمه یا تابه سنگین روی مشعل قرار می گیرد، اما مطمئن شوید که آنقدر سبک است که بتوانید به راحتی آن را بلند کنید.

آلومینیوم

آلومینیوم احتمالاً محبوب ترین ماده در ظروف پخت و پز است. این یک رسانای حرارت عالی است و حرارت را به طور یکنواخت در سراسر تابه پخش می کند. توزیع گرما حتی بهتر است اگر آلومینیوم دقیق باشد. آلومینیوم را می توان آنودایز کرد تا سطح را سخت کند. ظروف آشپزی با آنودایز سخت سخت تر از فولاد هستند و بسیار بادوام هستند. به علاوه، قابل شستشو در ماشین ظرفشویی است. این نوع ظروف نیز در مقایسه با سایر مواد بسیار ارزان است. اشکال آن این است که اگر آلومینیوم درمان نشده باشد، بیشتر مستعد لکه شدن و واکنش با غذاها است. به همین دلیل، آلومینیوم را با فضای داخلی نچسب توصیه می کنیم زیرا احتمال تغییر رنگ یا واکنش با غذاها بسیار کمتر است.

فولاد کربن

فولاد کربن در ظروف بسیار گران قیمت و همچنین برخی از کم هزینه ترین ظروف پخت و پز استفاده می شود. مانند چدن نگهداری می شود، اما وزن آن بسیار سبک تر است. برای پخت و پزهایی که نیاز به تغییر حرارت سریع دارند خوب عمل می کند زیرا دمای خود را به خوبی حفظ می کند. رایج ترین تابه های ساخته شده از این مواد Woks و Stir-Fry Pans هستند.

چدن

چدن بسیار ضخیم و سنگین است. با وجود اینکه کمی بیشتر طول می کشد تا گرم شود، گرما را حفظ کرده و به طور مساوی توزیع می کند. اگر اهل سرخ کردن، آب پز، خورش، آهسته پز کردن و پخت هستید، این بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. چدن در آهن برهنه یا با پوشش لعاب عرضه می شود.

وقتی صحبت از مراقبت لازم برای یک ماهیتابه چدنی می شود، باید چند نکته را در نظر داشت. برای شروع، تابه های چدنی هرگز نباید در آب خیس شوند یا بعد از شستن نتوانند خشک شوند. این به این دلیل است که تابه های چدنی اگر برای مدت طولانی در معرض آب قرار گیرند، ممکن است زنگ بزنند.

برای تمیز کردن یک ماهیتابه چدنی، باید چند نکته را در نظر داشته باشید تا آن را به درستی تمیز کنید. برای شروع، نصف فنجان نمک کوشر را روی ماهیتابه بریزید و سپس آن را با یک حوله کاغذی بمالید. هر گونه گرد و غبار یا ناخالصی را از بین می برد. پس از انجام این کار، آن را با آب گرم و صابون بشویید و بلافاصله خشک کنید. بعد از استفاده زیاد، ممکن است لازم باشد تابه را با روغن نباتی یا کانولا چرب کنید و حتی ممکن است لازم باشد تابه را در فر با دمای 450 درجه به مدت 30 دقیقه گرم کنید تا سطح آن تیره تر از زمان شروع شود.

انواع چدن

چدن خالی

چدن خالی قبل از استفاده باید چاشنی شود. فرآیند چاشنی به قابلمه و ماهی تابه شما سطحی نچسب می دهد که برای همیشه ماندگار است. پس از چاشنی شدن آنها باید از خیساندن و شستن آنها با صابون خودداری کنید. بهترین راه برای تمیز کردن آنها فقط پاک کردن آنها با پارچه است.

چدن با روکش مینا

چدن با روکش مینا تمام مزایای چدن را فراهم می کند. مزیت این نوع چدن این است که به نگهداری و نظافت کمتری نیاز دارد. با این حال، برخی از غذاها به خوبی در چدن پخته نمی شوند. غذاهای اسیدی با آن واکنش نشان می دهند و پوشش را از بین می برند. در این صورت شما فقط باید ماهیتابه خود را دوباره مزه دار کنید.

سرامیک

ظروف سرامیکی یک عایق عالی هستند، بنابراین به سرعت به گرما واکنش نشان نمی دهند. معمولاً می‌توان آن را به شکل یک کاسرول یا اشکال دیگری یافت که برای پخت آرام در دمای ثابت عالی هستند. سبک تر از چدن است، اما شکننده تر است. سه دسته هستند: ظروف چینی، سنگی و سفالی.

ظروف چینی

پرسلن پخته می شود تا بسیار سخت شود. اگرچه معمولاً پرسلن ظریف در نظر گرفته می شود، اما در واقع می تواند کاملاً بادوام باشد. همچنین معمولاً می توان از آن در اجاق گاز، اجاق گاز و مایکروویو استفاده کرد. پرسلن معمولاً سفید است، زیرا به برجسته‌تر نشان دادن کمک می‌کند.

انواع چینی

ظروف سنگی

ظروف سنگی نیز برای تبدیل شدن به سختی شبیه به چینی پخته می شوند. تفاوت اصلی بین این دو در این است که استون ور از نوع متفاوتی از خاک رس استفاده می کند و علاوه بر سفید در رنگ های دیگری نیز موجود است. ظروف سنگی همچنین می‌توانند در چندین پوشش ظاهر شوند.

سفال

ظروف سفالی استحکام کمتری دارند و در معرض خراشیدن و خراشیدن هستند. این نوع معمولاً به جای ظروف آشپزی به عنوان ظروف سرو استفاده می شود.

پوشیده شده

استفاده از دو نوع مواد ظروف آشپزی با هم برای به دست آوردن تمام مزایای هر دو ماده باعث ایجاد ظروف روکش شده می شود. بیشتر اوقات، فولاد ضد زنگ با آلومینیوم روکش شده است. آلومینیوم ضخامت و هدایت حرارتی عالی را به شما می دهد و فولاد ضد زنگ از خوردگی آن جلوگیری می کند و نگهداری آن آسان است. این نوع ظروف پخت و پز مادام العمر برای شما مفید خواهد بود. تنها اندازه کوچک این نوع ظروف است که به طور کلی سنگین و بسیار گران است. اگر پول چیزی نیست و بهترین ها را می خواهید، ما قطعا ظروف آشپزی روکش دار را توصیه می کنیم.

مس

مس بهترین رسانای گرما است. اگر بالای اجاقی که باید دما را کنترل کنید، غذا می‌پزید، بهترین کار است. با این حال، مس می تواند با غذاها واکنش نشان دهد و می تواند سمی باشد. بنابراین، قابلمه ها و تابه های مسی را معمولا با مواد دیگری که معمولاً فولاد ضد زنگ است، می پوشانند. بزرگترین عیب استفاده از مس تعمیر و نگهداری است. مس ممکن است تغییر رنگ دهد، بنابراین هر چند وقت یک بار باید آن را جلا دهید تا تغییر رنگ از بین برود. همچنین مس تمایل دارد به راحتی فرورفته و خراشیده شود.

فولاد ضد زنگ

فولاد ضد زنگ یک ظروف همه منظوره بسیار خوب است. سبک وزن، بادوام و تمیز کردن آسان است. با این حال، رسانای گرما ضعیفی است، بنابراین معمولاً بسیاری از قطعات فولادی ضد زنگ از دیسک مسی یا آلومینیومی در پایین ساخته می‌شوند تا به توزیع یکنواخت‌تر گرما کمک کنند. به دلیل سطح صاف، استیل ضد زنگ به راحتی تمیز می شود و قابل شستشو در ماشین ظرفشویی است. اگر متوجه تغییر رنگ شدید، می توانید از پاک کننده های استیل ضد زنگ استفاده کنید که درخشندگی طبیعی را به شما باز می گرداند. ظروف فلزی را می توان روی سطوح فولادی ضد زنگ یا آلومینیومی استفاده کرد.

نچسب

ظروف نچسب داخل تابه روکشی دارند که چسبیدن غذا به آن را دشوار می کند. این امر پخت غذاهای سالم و بدون چربی را بسیار آسان می کند. چون غذا نمی چسبد، تمیز کردن آن بسیار آسان است. می توان آن را در ترکیب با بسیاری از فلزات که ظروف پخت و پز تولید می کنند، یافت. عیب این نوع ظروف این است که به راحتی خراشیده می شوند. استیل ضد زنگ یا ظروف دیگر می تواند ظرف را خراش دهد، بنابراین استفاده از ظروف نایلونی سیلیکونی به شدت توصیه می شود.

 مزایا و معایب قابلمه گرانیتی و تفاوت تلویزیون هوشمند و اندروید را داخل سایت نمایندگی لوازم خانگی mgs بخوانید.

 

منبع: https://www.abt.com/

beman.off
beman.off

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋