beman.off

beman.off

تعمیر فرورفتگی بدون رنگ / صافکاری بدون رنگ (PDR)

PDR چیست؟

PDR مخفف عبارت ترمیم فرورفتگی بدون رنگ یا گاهی اوقات برداشتن فرورفتگی بدون رنگ است.

 

تعمیر معمولی فرورفتگی بدنه خودرو به پرکننده ها برای رفع فرورفتگی ها متکی است. به جای پرداختن به یک فرورفتگی، پرکننده آن را می پوشاند تا بتوان آن را سمباده زد و رنگ کرد. ترمیم دندان بدون رنگ یا PDR، مستقیماً فرورفتگی را به گونه ای برطرف می کند که نیازی به رنگ آمیزی مجدد نداشته باشد. این تکنیکی است که فلز را به ساختار و موقعیت اصلی خود برمی‌گرداند. فرورفتگی ها، فرورفتگی ها و چین ها با استفاده از مجموعه ای خاص از ابزارها ثابت می شوند. این می‌تواند شامل واحدهای القای حرارت مغناطیسی دستی، دندانه‌کش‌های مخصوص و ابزارهای تعمیری باشد که برای قرار گرفتن در پشت یک فرورفتگی (یا گاهی اوقات مستقیماً روی آن) طراحی شده‌اند تا به آرامی فلز را به شکل اولیه‌اش ماساژ دهند. از نور و آینه های مخصوص استفاده می شود تا تکنسین بتواند بهترین دید را از فرورفتگی و سایه های ناشی از فرورفتگی داشته باشد.

 

PDR نه تنها یک تکنیک است، بلکه یک هنر است. سالها طول می کشد تا یک تکنسین بیاموزد که چگونه فلز خودرو را بدون آسیب رساندن به یکپارچگی اصلی رنگ و پوشش شفاف، به درستی دستکاری کند. بنابراین، معامله با یک شرکت معتبر و با تجربه بسیار مهم است. امروزه بسیاری از مغازه‌های برخورد، تعمیر سنتی برای فرورفتگی‌های بزرگتر و PDR برای فرورفتگی‌ها و فرورفتگی‌های کوچک‌تر ارائه می‌دهند.

 

 

 

تاریخچه PDR

ایده PDR در فوریه 1960 در نمایشگاه بین المللی ورزش موتوری نیویورک توسط اسکار فلیگ کشف شد. فلیگ بر خودروهای نمایشگاهی مرسدس نظارت داشت و مسئول حفظ بهترین ظاهر آنها در طول مدت نمایشگاه بود. فرورفتگی‌ها، خراش‌های کوچکی که در طول نمایشگاه توسط مردم ایجاد می‌شد، شب‌ها رفع می‌شد و قبل از افتتاح در روز بعد به کیفیت نمایشگاه خود بازگردانده می‌شد. در طول نمایش، فلیگ از یک دسته چکش برای قرار گرفتن در پشت یک فرورفتگی در پانل ماشین استفاده کرد و توانست به آرامی آن را به عقب براند. نتایج آنقدر خوب بود که نیازی به پرکننده یا رنگ نبود. این شروع PDR بود.

 

پس از نمایش، فلیگ به آلمان بازگشت و شروع به توسعه تکنیک ها و ابزارهایی برای ترمیم فرورفتگی ها کرد. او در نهایت به عنوان سرکارگر در کارخانه مرسدس سیندلفینگن ارتقا یافت، جایی که او به عنوان «قلع‌ساز طلایی» شناخته می‌شد و برنامه‌های آموزشی PDR را در تمام کارخانه‌های شعبه آغاز کرد. این تکنیک ها برای مدت طولانی در آلمان مورد استفاده قرار می گرفتند تا اینکه سرانجام در دهه 1980 به عنوان روشی موفق برای ترمیم فرورفتگی ها در ایالات متحده معرفی شدند.

 

امروزه، برداشتن فرورفتگی بدون رنگ به استانداردی برای از بین بردن آسیب تگرگ یا هر فرورفتگی و فرورفتگی دیگری که رنگ OEM دست نخورده باقی مانده است، تبدیل شده است. در سراسر جهان توسط هر سازنده خودرو استفاده می شود.

 

اسکار فلیگ در سال 1987 از مرسدس بازنشسته شد و در سن 90 سالگی در شهر بوبلینگن سوابی درگذشت.

 

چرا PDR به تعمیر بدنه خودرو سنتی ارجحیت دارد؟

تعمیر فرورفتگی بدون رنگ توسط سازندگان خودرو به عنوان یک شکل قابل قبول برای تعمیر برای تعمیر تگرگ، فرورفتگی یا دینگ شناخته شده است زیرا یکپارچگی روکش اصلی خودرو را حفظ می کند. PDR می تواند یکپارچگی رنگ کارخانه اصلی شما را حفظ کند و کسری از هزینه تعمیر سنتی دندانه خودکار است. PDR نیز یک گزینه تعمیر بسیار سریعتر است. اکثر PDR ها را می توان به جای چند هفته در یک یا دو روز تمام کرد. بدون نیاز به سمباده زدن، پر کردن و رنگ آمیزی ماشین خود، احتمالاً تأثیر منفی بر ارزش اتومبیل شما خواهد داشت.

 

PDR ممکن است برای همه شرایط تعمیر عملی نباشد. اگر آسیب زیاد باشد یا به رنگ آسیب وارد شده باشد، ترمیم فرورفتگی بدنه خودکار معمولی تنها گزینه ممکن است. یک مرکز تعمیر باتجربه قادر خواهد بود آسیب دیدگی وسیله نقلیه شما را بررسی کند و به انتخاب وضعیت صحیح تعمیر که برای موقعیت شما مناسب است کمک کند.

 

 

 

انواع آسیب PDR ممکن است قابل رفع باشد:

- خسارت تگرگ

- صدای زنگ درب (مصادف پارکینگ)

- چروک های جزئی پانل

- فرورفتگی کم ضربه

- ضربه هایی که رنگ را پاک نکرده است

 

 

انواع آسیب PDR ممکن است قابل رفع نباشد:

- فرورفتگی های بسیار عمیق (می تواند باعث کشیده شدن فلز شود)

- فرورفتگی هایی که رنگ را ترک کرده است

- فرورفتگی های واقع در ناحیه ای که دسترسی به آن امکان پذیر نیست

- فرورفتگی در لبه یک پانل بدنه

- فرورفتگی های بسیار تیز

 

انجام صافکاری pdr به ابزار صافکاری تخصصی نیاز دارد که شما می توانید آنها را از سایت ابزار ماشین خریداری کنید.

 

منبع: https://totalstormcare.com/

beman.off
beman.off

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋