بهروز

بهروز

روغن نارگیل برای درمان موخوره

روغن نارگیل coconut oil که تقریبا همه افراد با آن آشنایی دارند را به روش کلد پرس از پودر نارگیل چرب استخراج می کنند. این روغن در دمای خنک بصورت منجمد در می آید که با گرم نگه داشتن آن ( بیشتر از دمای محیط) به صورت نرم و ذوب شده می شود.

از جمله مهمترین خواصی که برای روغن نارگیل ذکر کرده اند آبرسانی و مرطوب کنندگی موهای سر می باشد. در این مقاله سعی میکنیم در رابطه با خواص روغن نارگیل برای درمان موخوره بصورت تخصصی تر صحبت کنیم.

مزاج روغن نارگیل گرم و خشک می باشد و سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین E، ویتامین K، آهن، اسید های چرب و پروتئین است. پروتئینی که در روغن نارگیل هست در مقایسه با سایر روغنهای گیاهی بیشتر می باشد لذا برای تقویت کنندگی موهای سر بسیار مفید است.

یکی از مشکلات عدیده مو که اغلب در بانوان ایجاد می شود موخوره است. دلیل اصلی ایجاد موخوره خشک شدن تارهای مو در اثر استفاده مکرر از وسایل حرارتی نظیر سشوار است. بانوان اغلب دارای موهای بلندی هستند به همین دلیل احتمال ایجاد موخوره در بانوان بیشتر از آقایان است. زمانی که موخوره در سر ایجاد می شود ساقه های مو دو شاخه می شوند و اگر درمان موخوره انجام نشود به تدریج تمام شاخه های مو را درگیر می کند.

قبل از هر چیز بدانید که مهمترین عمل در درمان موخوره کوتاه کردن موهاست. بعد از زدن قسمت های مورد نظر موها را شسته و پس از خشک کردن آن توسط حوله، روغن نارگیل را کف دستانتان بریزید و به هم بمالید تا گرم شود سپس از ریشه مو به سمت بیرون روی موها بکشید. این عمل را هر سری بعد از حمام انجام دهید.

اما در استفاده از روغن نارگیل به نکاتی توجه کنید. یکی اینکه روغن نارگیل را مستقیم روی پوست سر نمالید و دوم اینکه با مقدار کمی شروع کنید و اگر نتایج خوبی حاصل شد ادامه دهید.

برای خرید روغن نارگیل طبیعی و اصل میتوانید داخل اینترنت جستجو نمایید. برندهای معتبری در بازار موجود است که دارای کیفیت مناسبی هستند از جمله روغن نارگیل نجمان، زیمالب، ارگانیکشو، ریوک، CBC و ...

 

بهروز
بهروز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋