beautycare

beautycare

روتین پوستی حین و بعد از حمام برای پوست و مویی زیباتر | 8 راز زیبایی که کسی به شما نمی گوید

کسی نیست که حمام و دوش گرفتن را دوست نداشته باشد. برای شروع یک روز پر انرژی یا شستن آثار خستگی بعد از یک روز کاری طولانی راهی بهتر از دوش گرفتن وجود ندارد. علاوه بر این، دوش آب گرم به ریلکس کردن و آرامش شما هم کمک می کند. به همین دلیل هم داشتن یک روتین منظم و مناسب برای بعد از حمام می تواند حس خوبتان را تکمیل کند. پوست صورت و بدن بعد از دوش کاملاً تمیز شده و در بهتری حالت برای جذب محصولات مراقبتی پوست قرار دارد. در ادامه، مراحل یک روتین اصولی و ساده را بررسی خواهیم کرد. این روتین علاوه بر سادگی کاملاً به صرفه و اقتصادی هم هست و همه محصولات لازم برای آن با کد تخفیف بیوتی کد به قیمت مناسب قابل تهیه اند.

شستشو و خشک کردن صورت

شاید برایتان عجیب به نظر برسد؛ اما بسیاری از متخصصان پوست توصیه می کنند که بعد از حمام پوست صورت خود را بشویید. دلیل این موضوع هم این است که دمای آب داخل حمام ممکن است برای صورت بیش از حد بالا باشد. آب داغ باعث از دست رفتن چربی طبیعی پوست می شود. توجه داشته باشید که حتماً از شوینده ملایم استفاده کنید که ترکیبات الکلی یا اسکراب نداشته باشد و آن را هم به آرامی روی صورتتان ماساژ بدهید. خشک کردن صورت بعد از شستشو هم اصول خودش را دارد. از یک حوله نرم مانند میکروفایبر ها استفاده کنید و با ضربه های آرام به صورت آن را خشک کنید. به هیج وجه حوله را روی صورتتان نکشید.

موهای خود را درست خشک کنید

بله، درست است. حتی خشک کردن موها هم روش اصولی و مناسبی دارد که بسیاری از افراد نسبت به آن بی توجه اند. راحت ترین راه برای جلوگیری از گره خوردن موها و آسیب ناشی از آن، این است که زمانی که مو خیس است، آن ها را با دست از هم باز کنید و سپس آب اضافی آن ها را بگیرید. بعد از یک حوله نرم استفاده کرده و به آرامی موها را خشک کنید. سعی کنید حوله را به موهای خود نکشید و گرفتن آب مو را با ملایمت انجام دهید. سعی کنید تا حد امکان از سشووار و دیگر ابزار های حرارتی برای خشک کردن مو استفاده نکنید. دمای بالا به خصوص در طولانی مدت می تواند به موها آسیب زده و آن ها را شکننده کند.

آبرسانی به پوست پس از حمام

شکی در الزام به آبرسانی پس از حمام وجود ندارد. فرقی ندارد که نوع پوستتان چرب است یا خشک. در هر حال به آبرسان و مرطوب کننده نیاز دارید. دوش گرفتن به خصوص با آب گرم موجب از دست رفتن رطوبت طبیعی پوست می شود. به همین دلیل، لازم است این آب از دست رفته را با محصولات مناسب جایگزین کنید. بهترین زمان برای استفاده از کرم های آبرسان و مرطوب کننده زمانی است که پوستتان هنوز کامل خشک نشده است. با این کار رطوبت باقی مانده از آب تبخیر نشده و در پوست باقی می ماند.  بافت های غلیظ تر مانند کرم ها بهتر از محصولات رقیق مانند سرم یا ژل می توانند این رطوبت را در پوست نگه دارند. البته، اگر پوست چربی دارید، به سراغ کرم های سبکی بروید که جوش زا نیستند. آبرسان ها تنوع بسیاری داشته و رنج قیمت گسترده ای هم دارند. برای انتخاب محصولی که مناسب پوست شما و متناسب با بودجه تان باشد می توانید از توضیحات فروشگاه هایی مانند بیوتی کد کمک بگیرید. برای اینکه از نظر مالی هم به شما فشار نیاید این امکان را دارید که از کوپن های تخفیف بیوتی کد برای سفارش انواع محصولات مراقبتی با قیمت ارزان استفاده کنید.

به غیر از صورت، پوست بدن هم نیاز به رطوبت رسانی کافی دارد. به ویژه اگر از شوینده های قوی یا اسکراب  استفاده می کنید مرطوب کننده ها را فراموش نکنید. بسته به نوع پوستتان از یک لوسیون استفاده کرده و آن را به تمام بدن بزنید. اگر پوستان حساس و قرمز است یا دچار اگزما شده اید محصولی را انتخاب کنید که بافت چرب غلیظ تری داشته و ترکیباتی مانند اوره اوسرین در آن ها دیده می شود.

بعد از حمام ضد آفتاب بزنید

یکی از بزرگترین اشتباهات پوستی که سر منشاء بسیاری از مشکلات مانند لک و چروک است، به عدم استفاده از ضد آفتاب بر می گردد. اشعه های مضر آفتاب می توانند مشکلات پوستی ایجاد کرده یا آن ها را تشدید کنند. به همین دلیل هم ضروری است که حتماً استفاده از یک ضد آفتاب مناسب را در روتین  خود بگنجانید. فرقی هم ندارد که داخل خانه هستید یا بیرون، در هر حال ضد آفتاب برای سلامت پوست شما الزامی است. حتماً از کرم هایی استفاده کنید که مانع هر دو اشعه UVA و UVB بشوند. میزان SPF کرم هم نباید کمتر از 30 باشد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که برای اثرگذاری بیشتر، باید حدود 30 دقیقه برای جذب ضد آفتاب به آن زمان بدهید. البته، اگر از مدل های فیزیکال استفاده کنید، نیازی به این کار نیست.

از ناخن ها مراقبت کنید

وقتی صحبت از مراقبت پوستی باشد، ناخن ها همیشه مورد غفلت قرار می گیرند. با توجه به اینکه پوست شما و کوتیکول ناخن ها بعد از حمام نم و نفوذ پذیر شده، بهترین فرصت است که با اعمال روغن یا کرم های محافظت از ناخن به سلامت آن ها کمک کنید. کافیست مقدار مناسبی از کرم را روی ناخن زده و به آرامی آن را پخش کنید. مطمئن باشید بد از چند بار استفاده تأثیر قابل توجهی را شاهد خواهید بود.

روتین داخل حمام و تأثیر آن بر سلامت پوست

نکاتی که تا اینجا گفته شد را می توان نوعی روتین پوستی بعد از حمام دانست که به حفظ شادابی و جوانی پوست و مو کمک می کند. علاوه بر این نکات دیگری هم وجود دارد که در عین سادگی می توانند ظاهر پوست و مو شما را متحول کنند. رعایت این توصیه های پوستی هنگام حمام و دوش گرفتن کار سختی نیست؛ اما کمتر کسی به آن ها توجه کرده یا آن ها را با شما در میان می گذارد. از طرفی، روتین های حین یا بعد از حمام معمولاً سبک اند و نیازمند محصولات زیاد با قیمت بالا نیستند. با خرید یک یا دو کالای مختلف به سادگی شرایط پوستتان بهتر می شود. البته همیشه این سؤال پیش می آید که چه محصولی را از کجا بخریم که هم قیمت بالایی نداشته باشد و هم از اصالت آن مطمئن باشیم. برای این کار خرید با تخفیف بیوتی کد یکی از بهترین گزینه هایی است که کیفیت و صرفه اقتصادی را با هم به شما هدیه می کند.

از پاک کننده های آرایش استفاده کنید

یکی از توصیه های همه فعالان حوزه مراقبت پوستی شستشوی دو مرحله ای صورت است. منظور از این کار چیست؟ شستن صورت به تنهایی نمی تواند مواد آرایشی را پاک کند. به همین دلیل، توصیه می شود ابتدا با یک روغن یا محلول پاک کننده، آرایش خود را تمیز کنید و سپس برای تمیز کردن باقیمانده های آن، صورتتان را فیس واش بشویید. با این روش دیگر خبیر از سیاهی دور چشم ناشی از مواد آرایشی هم نخواهد بود.

ماسک صورت

ماسک های صورت می توانند برای اهداف درمانی یا مراقبتی استفاده شوند. فرق ماسک با کرم و محصولات معمولی در ترکیبات آن ها است. ترکیبات مؤثر در ماسک ها اغلب متفاوت از کرم ها بوده و غلظت و اثرگذاری بیشتری دارند. به همین دلیل هم نمی توان هر روز از آن ها استفاده کرد. معمولاً هفته ای دو تا حداکثر سه بار مجاز به استفاده از ماسک صورت هستید. این محصول را می توان برای درمان مشکلاتی مانند جوش و لک به کار برد. برخی انواع دیگر هم برای تمیز کردن منافذ یا آبرسانی عمیق مناسب اند.

دمای آب را پایین بیاورید

حرارت به هر شکلی، از جمله آب داغ، می تواند به پوست و موی شما آسیب برساند و موجب خشکی بیش از حد یا آسیب پذیری آن بشود. این موضوع به خصوص در فصل هایی مثل پاییز و زمستان می تواند مشکل ساز بشود. توصیه می شود هیچ گاه زمان حمام دمای آب را خیلی بالا نبرید و آن را در حد گرم و مطبوع نگه دارید. علاوه بر این، سعی کنید مدت زمان حمام خود را کاهش دهید. به ویژه اگر عادت دارید هر روز دوش بگیرید، حمام طولانی می تواند به شما آسیب برساند.

beautycare
beautycare

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋