Mr100

Mr100

توسط ۱ نفر دنبال می شود

هر آنچه نیاز است درباره چسب گرانیت بدانیم

 

گرانیت از سنگهای ساختمانی است که در برابر آسیب های مکانیکی و عوامل شیمیایی بسیار مقاوم است. سخت ترین سنگ ها به طور گسترده در ساخت و ساز برای تکمیل دیوارها و کف استفاده می شود، علاوه بر این، در ویلاها و ساختمانهای مدرن به عنوان عناصر تزئینی و و در سنگ تراشی برای سنگ قبر در گورستان ها نیز استفاده می شود.

در این مقاله خواصی که یک چسب گرانیت خوب باید داشته باشد، انواع چسب گرانیت، نظرات در مورد آنها و همچنین محصول پیشنهادی چسب گرانیت مگا استون و مزایای آن ارائه می شود.

اگر قصد ساخت و ساز و بازسازی و یا تکمیل دکوراسیون داخلی را دارید، از خدمات مشاوران مگا استون در وب سایت استفاده کنید. با تماس با کارشناسان ما و یا پس از پر کردن فرم مشاوره،  بهترین پیشنهادات و خدمات رو به شما کاربران گرامی ارائه خواهیم کرد.

 

خواص چسب گرانیت

خواص یک چسب گرانیت خوب عمدتاً به این بستگی دارد که سنگ در داخل یا خارج از خانه نصب شود. چسب گرانیت اصولاً خواصی مشابه هر چسب سنگ طبیعی دیگر، به عنوان مثال چسب سنگ مرمر و چسب سنگ اسلب دارد. به یاد داشته باشید که گرانیت، مرمر و سایر سنگ های طبیعی مواد سنگینی هستند. بنابراین بسیار مهم است که چسب گرانیت بادوام و بسیار مقاوم باشد.

هنگام چسباندن گرانیت در فضای باز، چسب باید در برابر رطوبت، آب، اشعه ماوراء بنفش و تغییرات دمای مکرر که در آب و هوارخ می دهد بسیار مقاوم باشد. از چسب گرانیت نه تنها برای چسباندن بلوک ها، قطعات، عناصر گرانیتی استفاده می شود. یک کار بسیار مهم که باید توسط یک چسب برای سنگ طبیعی، مانند گرانیت، انجام شود، چسباندن این سنگ به سطوح دیگر است، به عنوان مثال. بتن، آجر، سرامیک،فولاد، آلومینیوم، شیشه و حتی چوب.

 

انواع چسب گرانیت

چسب های رزین اپوکسی یکی از موثرترین چسب ها برای چسباندن عناصر گرانیتی به یکدیگر و سایر سطوح هستند. چنین چسب های رزینی دو جزئی با مقاومت بسیار بالایی در برابر آسیب های مکانیکی و عوامل شیمیایی مشخص می شوند. آنها می توانند هم دماهای بالا و پایین و هم رطوبت و آب را تحمل کنند. علاوه بر این، چسب رزین اپوکسی گرانیت در برابر پدیده های قلیایی مقاوم است.

یکی دیگر از مزایای چسب های رزین گرانیت زمان خشک شدن کوتاه آن است. چسب های رزین اپوکسی راه حلی هستند که نه تنها عناصر گرانیتی را به طور موثر و دائمی با یکدیگر و با سطوح دیگر پیوند می دهند , همچنین به عنوان چسب برای سنگ مرمر، ماسه سنگ، محصولات سیمانی، سرامیک و کنگلومرا استفاده می شود. چسب رزین برای سنگ طبیعی = پس از خشک شدن خیلی سریع سفت می شود – تنها ۸ دقیقه پس از استفاده.

چسب گرانیت با چنین مزایای نصب سریع باید با تمیز کردن کامل سطوح چسب شروع شود. بدون گرده، گرد و غبار و خشک کردن سطوح از مایعات با توجه به سرعت خشک شدن، مقاومت بالا در برابر آسیب های مکانیکی و عوامل شیمیایی و امکان استفاده از آن برای مواد مختلف، این آماده سازی برای چسباندن در فضای باز و چسباندن سنگ نما مناسب می نماید.

 

بتونه پلی استر برای چسب گرانیت

پیشنهاد دیگری که برای چسباندن گرانیت به خوبی جواب می دهد، بتونه پلی استر است. این نوع چسب نه تنها چسبندگی موثر گرانیت، بلکه سایر سنگ های طبیعی را نیز متصل می کند. بنابراین بتونه های پلی استر به عنوان چسب برای عناصر مرمر، ماسه سنگ و بتون استفاده می شود. بتونه پلی استر علاوه بر امکان اتصال عناصر سنگی به یکدیگر، چسباندن سنگ ها را به مواد دیگری مانند  چسب شیشه، فلز، چسب سرامیک و چسب کاشی یا چوب امکانپذیر می نماید.

بتونه پلی استر ماده ای است که علاوه بر چسباندن، قابلیت بازسازی و پوشاندن حفره های ایجاد شده را نیز دارد و سطح سنگ را ظریف و مرتب نمایان می سازد . این نوع چسب ها نیز به سرعت خشک می شوند. علاوه بر این، بتونه پلی استر مخصوص سنگ گرانیت و سایر سنگ های طبیعی در رنگ های متنوع موجود است که به نوبه خود امکان تطبیق رنگ این چسب با رنگ سنگ چسب را فراهم می کند. در نتیجه، چنین راه حلی زیبایی شناسی بالایی دارد.

 

چسب گرانیتی

 

چسب گرانیت الاستیکی

راه حل دیگر برای اتصال عناصر گرانیتی به یکدیگر و سایر سطوح، چسب گرانیت الاستیک است. این نوع چسب سنگ طبیعی به صورت پودر برای مخلوط شدن با آب مناسب است . چسب انعطاف پذیر با چسبندگی و دوام بسیار بالا و همچنین کاهش جریان و زمان مقاومت طولانی که همه اینهارا برای اتصال گرانیت، مرمر و سایر سنگ های طبیعی چه به صورت افقی و چه عمودی مناسب می کند.

همچنین می توان از چسب گرانیت الاستیکی آن برای نصب کاشی و سرامیک، سنگ تزئینی، ظروف سنگی، کلینکر یا کاشی آجری استفاده کرد. به لطف خواص آن، روی سطوح گرم شده و همچنین در حمام، دوش و سونا به خوبی کار می کند. این گونه چسب های سنگ طبیعی معمولاً حاوی تراس هستند که عملاً خطر تغییر رنگ و رسوبات را تقریباً به صفر می رساند.

 

بهترین تولید کننده چسب گرانیت

در میان تولید کنندگان چسب گرانیت، برند با کیفیت و مورد تایید کارشناسان چسب گرانیت مگا استون می باشد. چسب های سنگ طبیعی مگا استون کارآمد، مقاوم در برابر مواد شیمیایی , فیزیکی , عوامل آب و هوایی و همچنین بسیار بادوام می باشد . مورد تایید بسیاری از کارشناسان حوزه ساختمان می باشد و نظرات بسیار خوبی در بین متخصصان وجود دارند , خرید و سرمایه گذاری روی چسب های مگا استون توسط سازندگان همیشه تضمینی برای بالاترین کیفیت و استحکام اتصالات بین عناصر گرانیتی را دارا می باشد.

چسب های گرانیت و سایر سنگ های طبیعی موادی هستند که باید در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم باشند: دماهای شدید، رطوبت، آب یا اشعه ماوراء بنفش. چسب های گرانیت نیز باید در برابر آسیب های مکانیکی مقاوم و بادوام باشند. به یاد داشته باشید که گرانیت، مرمر، ماسه سنگ و سایر سنگ های طبیعی مصالح ساختمانی سنگینی هستند، بنابراین چسب باید به اندازه کافی محکم نگه داشته شود تا اسلب ها که دارای وزن زیادی می باشند به مرور زمان از روی سطوح کنده نشود .

منبع : چسب گرانیت مگا استون

Mr100
Mr100

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋