ali naderi

ali naderi

علائم خرابی بلبرینگ کلاچ پمپی لیفان x60 و ام وی ام 530 چیست؟

کم شدن روغن کلاچ

مایع کلاچ یک چیز ضروری است. و اگر به مخزن مایع کلاچ نگاه می کنید، مایع باید همیشه در همان ارتفاع باشد. در غیر این صورت، شما در جایی از سیستم مشکل دارید و محتمل ترین مقصر نشتی از بلبرینگ کلاچ پمپی است.در بسیاری از مدل های خودرو، سیلندر اصلی کلاچ از روغن ترمز استفاده می کند، بنابراین آنها از یک مخزن مشترک استفاده می کنند. بنابراین اگر نمی توانید مخزن مایع کلاچ را پیدا کنید، این احتمال وجود دارد که از روغن ترمز استفاده کند.

نرمی بیش از اندازه کلاچ

روغن کلاچ شما مانند روغن ترمز شماست، زیرا اگر حالت اسفنجی یا نرمی داشته باشد، آب یا هوا در در مکانیزم وجود دارد. رطوبت در یک سیستم هیدرولیک خیلی مخرب است، و با مایع کلاچ، هیچ دلیلی وجود ندارد که همیشه وجود داشته باشد.بنابراین، اگر یک پدال کلاچ نرم یا اسفنجی دارید، در جایی از سیستم نشتی وجود دارد. یکی از محتمل ترین دلیلها بلبرینگ کلاچ پمپی اصلی است.

بالا و پایین گرفتن کلاچ

پدال کلاچ را فشار دهید.اگر مایع کلاچ شما به طور چشمگیری کاهش یافته است، احتمالاً کلاچ شما نیز در نقطه دیگری درگیر می شود. نتیجه معمول این است که باید پدال کلاچ را به طور کامل فشار دهید تا کلاچ را جدا کنید، که معمولاً با نقطه درگیری معمول شما تفاوت زیادی دارد.نه تنها می تواند نقطه نامزدی را تغییر دهد، بلکه می تواند آن را در مدت زمان کوتاهی نیز انجام دهد. این بدان معناست که ممکن است در مسیر برگشت از محل کار به خانه مشکلی نداشته باشید، اما وقتی صبح روز بعد سوار ماشین می‌شوید، ممکن است در حالی که سعی می‌کنید بفهمید چه خبر است، چند بار آن را متوقف کنید.اگر این اتفاق می افتد، به مایع کلاچ خود نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که هنوز به اندازه کافی مایع دارید.

تیره شدن روغن کلاچ

مایع کلاچ فرسوده و خراب می شود، بنابراین اگر وسیله نقلیه ای با بیش از 50 تا 80 مایل مسافت طی کرده باشید و متوجه می شوید که مایع کلاچ کمی تیره است، این کاملا طبیعی است. ادامه دهید و مایع را بشویید و ببینید که آیا مشکل شما برطرف می شود یا خیر.

اما اگر مایع خود را 5 هزار کیلومتر پس از تعویض آن بررسی کنید و در حال حاضر تیره تر شده است، این نشانه مشکل بزرگ‌تری است. به طور معمول، واشر و مهر و موم در سیلندر اصلی کلاچ خراب می شوند. این آلاینده ها نه تنها مشکل ایجاد می کنند، بلکه به احتمال زیاد بلبرینگ کلاچ پمپی شما نیز نشتی دارد.

 

سفت بودن پدال کلاچ خودرو

تمام هدف سیلندر اصلی کلاچ این است که به شما کمک کند کلاچ را جدا کنید. بنابراین، منطقی است که اگر بلبرینگ کلاچ پمپی شما نشتی داشته باشد، فشار دادن کلاچ سخت تر می شود. در واقع، اگر نشتی به اندازه کافی بد باشد، به هیچ وجه نمی توانید کلاچ را جدا کنید!

پدال کلاچ به زمین چسبیده است

اگر متوجه شدید که پدال کلاچ شما به زمین چسبیده است، هیدرولیک سیستم کلاچ خود را از دست داده اید. محتمل ترین علت نشتی عظیم در سیلندر اصلی کلاچ شما است. اگر این اتفاق بیفتد، باید فوراً تعمیرات را انجام دهید زیرا نمی‌توانید با پدال کلاچ گیر کرده دنده را عوض کنید.علائم دیگری برای خرابی بلبرینگ کلاچ پمپی لیفان x60 وجود دارد.

ali naderi
ali naderi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋