اگر درآمد دلاری یک موضوع مهم برایتان است و دوست دارید یک تولید کننده باشید که دیگر به سرغ درآمد دلاری رفته و ارزش خوبی به تولید خود داده است می توانید یک صادر کننده با اصول باشید. قیمت دلار به صورت مستمر افزایش پیدا می کند و همین موضوع می تواند بسیار بیشتر اهمیت یک صادرات خوب را به شما خاطر نشان شود. اما چگونه به عنوان تولید کننده ای بتوانیم کالای خود را صادر کنیم و چگونه صادرات را شروع کنیم؟
چرا صادرات برای ایرانیان اهمیت بالایی دارد؟
با افزایش تورم در ایران و کاهش ارزش ریال، شاهد اوج گیری قیمت دلار هستیم، روندهای اقتصادی آینده هم نشان از افزایش تورم و قیمت دلار و البته هزینههای تولید برای سالهای آینده میدهد.
دلایل اهمیت صادرات برای تولیدکنندگان ایرانی بدین قرار است:
- دسترسی به بازارهای بزرگ و متنوع منطقهای و جهانی
- درآمد دلاری که با توجه به قیمت دلار، درآمد بسیار مناسبی محسوب میشود.
- به دست آوردن نقدینگی لازم برای پوشش هزینههای تولید و رشد و توسعه کسب و کار
- آشنایی با استانداردهای سطح جهانی، افزایش کیفیت و رقابت پذیری
- امکان واردات راحتتر مواد اولیه لازم برای تولید، افزایش قدرت در بازار داخلی و بدست آوردن امکانات لازم برای رشد و توسعه همه جانبه
تمامی این موارد به روشنی، اهمیت صادرات را برای تولیدکنندگان نمایان میکند، البته که تبدیل شدن به یک صادرکننده حرفهای در سطح منطقهای و جهانی کار دشواری است و شما نیازمند برخورداری از یک برنامه ریزی منسجم و تخصصی برای انجام صادرات هستید.
شروع صادرات
برای شروع کردن صادرات به عنوان یک تولید کننده ایرانی، باید گامهای خاصی را طی کنید، هدف ما در این بخش معرفی کردن کامل این مراحل به شما است تا بتوانید به دقت مسیر صادرات خود را تعیین کنید.
گام اول ) رقبای خود را در سطح جهانی و محلی بشناسیم
برای تبدیل شدن به یک صادرکننده موفق، در گام اول باید بتوانید شناخت خوبی از بازاری که در آن هستید کسب کنید.
- در ابتدا پیشنهاد میکنیم که با رقبای جهانی خود به صورت کامل آشنا شوید، سطح کیفیت کالاهای آنها را بررسی کنید و به کشورهایی که صادرات انجام میدهند را به خوبی بشناسید، این رقبا کسانی هستند که در آینده شما باید با آنها برای بدست آوردن بازارهای منطقهای و جهانی رقابت کنید.
- در مرحله بعدی، رقبای منطقهای خود را شناخته و مهمترین رقبا را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید، کیفیت محصولات و خدماتی را که ارائه میکنند را بررسی کنید و تفاوت آنها را با رقبای جهانی مشخص کنید.
- و در نهایت در گام سوم، رقبای خود را در کشور یا کشورهایی که قصد صادرات به آن را دارید بررسی کنید، کیفیت محصولات و تفاوت آنها را با رقبای منطقهای و جهانی بررسی کنید و لیستی از نقاط قوت و ضعف ایشان برای خود یادداشت کنید.
با بدست آوردن اطلاعات کافی و دقیق از رقبای جهانی، منطقهای و رقبای مستقیم خود در کشورهای هدف، به خوبی میتوانید وضعیت خود رو با آنها مقایسه کرده و شناخت خوبی از نقاط قوت و ضعف خود بدست آوردید.
پیشنهاد میکنیم، در هنگام بررسی کردن و مقایسه کردن رقبا، موارد زیر را حتما در نظر داشته باشید:
- حجم تولید
- کیفیت محصولات
- مصرف کنندگان چه در داخل و چه در خارج در سطح منطقهای و جهانی
- کیفیت بسته بندی محصولات
- روشهای مارکتینگ و فروش کالاها
- نوع تجهیزات و ماشین آلات
- کیفیت منابع انسانی
با شناخت تخصصی و علمی از رقبا، اکنون میتوانید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و تبدیل به یک تولیدکننده رقابتی در سطح منطقهای و جهانی شوید.
گام دوم ) استاندارد جهانی در مورد محصول ما چیست؟
یکی از گامهای بسیار اساسی و مهم برای هر تولیدکننده ایرانی که قصد صادرات دارند، شناخت جامع، دقیق و به روز از استانداردهای جهانی برای محصولات خود است.
- اقتصاد جهانی بر اساس استانداردها برای کالاها و خدمات مختلف شکل گرفته است و لازمه صادرات موفق محصولات، برخورداری محصولات از استانداردهای مورد نظر در سطح جهانی است.
- استانداردها گواهینامه نیستند، بلکه شاخصهای دقیق و علمی برای یک محصول هستند که برای اینکه محصول بتواند در اقتصاد جهانی در گردش باشد، باید از آن برخوردار باشد.
پس در گام دوم، سعی کنید تمامی استانداردهای جهانی برای محصولات خود را شناسایی کرده و بشناسید، و متناسب با این استانداردها، اقدام به تولید انواع کالاها و محصولات خود کنید.
اکثر کشورهای جهان از استانداردهای جهانی برای واردات کالاها و خدمات به کشور خود استفاده میکنند.
گام سوم ) کشور هدف را برای صادرات بشناسیم
برای صادرات یک کالا، حتما باید کشور یا کشورهایی که قصد صادرات به آنها دارید را به صورت کامل بشناسید.
- در گام اول، خود آن کشور و شهرهای مهم آن را به خوبی بشناسید، با اقتصاد و فرهنگ آن کشور و همین طور نحوه زندگی و سبک زندگی مردم آشنا شوید.
- داشتن دانش کافی و به روز از زبان انگلیسی برای بدست آوردن اطلاعات دقیق از کشورهای مختلف، موردی است بسیار مهم که باید مورد توجه قرار دهید.
- اکنون زمان بدست آوردن اطلاعات کافی از مخاطبان هدف و مشتریان خود در کشور یا کشورهای هدف است.
در نظر داشته باشید که برای تبدیل شدن به یک صادرکننده موفق به عنوان یک تولیدکننده ایرانی، باید شناخت جامع و به روزی را از کشور یا کشورهای هدف خود داشته باشید، مخاطبان هدف خود را بشناسید و نیازهای آنها را از نزدیک لمس کنید.
سفر به این کشورها قبل از صادرات یک مورد بسیار ضروری و البته توصیه شده است که باید در نظر داشته باشید، با شناخت کامل و از نزدیک، میتوانید نیازهای مشتریان خود را با کالاهای باکیفیت خود در سطح استانداردهای جهانی، تامین کنید.
گام چهارم ) منابع اولیه صادرات را آماده کنیم
اکنون بعد از آشنایی کامل با رقبا و کشورهای هدف برای صادرات و شناخت علمی و تخصصی از استانداردهای جهانی برای کالاهای خود، زمان دست به کار شدن به منظور فراهم کردن امکانات و منابع لازم برای صادرات است.
به عنوان یک تولید کننده ایرانی که قصد صادرات کالاهای خود را دارید، باید از اطلاعات و امکانات زیر به صورت کامل برخوردار باشید:
- شناخت کامل از گمرک ایران و گمرک کشورهای هدف برای پذیرش و ترخیص کالا
- منابع مالی لازم برای تامین نقدینگی کافی برای صادرات
- بسته بندیهای جذاب و رقابتی در سطح جهانی
- فراهم کردن امکانات حمل و نقل مناسب برای صادرات
- استفاده از نیروی انسانی مناسب و تخصصی
- به کارگیری روشهای متنوع و مدرن مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ برای فروش بیشتر کالاهای خود در کشور یا کشورهای هدف
همانطور که مشاهده میکنید، برای تبدیل شدن به یک صادرکننده موفق شما نیازمند اجرای گامهای متنوع و تخصصی هستید که خود به دانش و تجربه وسیع و گسترده تر نیاز دارد.
در ادامه قصد داریم تا شما را با یک شرکت تخصصی بازرگانی آشنا کنیم که شما را در فرآیند صادرات کمک کرده و با ارائه خدمات تخصصی و جامع، شما را به یک صادرکننده موفق در سطح منطقهای و جهانی تبدیل میکند.
شرکتی با تجربه با نام باروس
شرکت بازرگانی باروس با بیشتر از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه صادرات واردات انواع کالاها، یک برند معتبر در سطح کشور و حهان با دفاتر متعدد در سطح جهانی است.
- با ارائه خدمات جامع و تخصصی، شرکت باروس به تولیدکنندگان ایرانی کمک میکند تا به صادرکنندگان موفق در سطح منطقهای و جهانی تبدیل شوند.
- از ارائه اطلاعات جامع درباره رقبا گرفته تا شناخت کامل از کشورها، مخاطبان هدف، ورود و ترخیص کالا از گمرک و ایجاد کردن تمامی امکانات لازم برای صادرات، شرکت باروس از صفر تا صد صادرات همراه شما تولید کننده گرامی است.
برای اطلاعات بیشتر درباره خدمات شرکت باروس برای خود، کافی است با مشاوران و کارشناسان ما با استفاده از شمارههای تماس موجود در سایت تماس بگیرید.
.
پاسخ ها