barusgoldencom

barusgoldencom

توسط ۱ نفر دنبال می شود

چگونگی واردات کالا

برای اینکه یک کالا را بدانیم چگونه وارد کنیم در ابتدا باید با الفاظ و لغات مربوط به واردات کالا آشنا باشیم تا بدانیم دقیقا چه مراحلی طی می شود و در این مراحل کدام کلمات کاربرد زیادی دارند. در ادامه این مطلب می خواهیم مواردی مهم را مطرح کنیم که اگر می خواهید واردات حرفه ای انجام دهید حتما باید به این موارد مسلط باشید.

 

اصطلاحات مشهور در واردات کالا

اولین اقدام در مراحل واردات کالا، آشنایی با اصطلاحات بازرگانی و مکاتبات بازرگانی می باشد. برای این کار می توانید با جستجو در اینترنت با این موارد آشنا شوید و یا در کلاس هایی که موسسات مربوطه برگزار می کنند، شرکت نمایید.

 

کارت بازرگانی پله شروع برای واردات

کارت بازرگانی مجوزی است که هر کسی بخواهد صادرات و واردات کالا انجام بدهد باید این کارت را در اختیار داشته باشد. گرفتن کارت بازرگانی نیاز به یک سری مدارکی دارد که در سایت اتاق بازرگانی (tccim.ir )  قید شده و حدود دو ماه طول می کشد. در آزمون نیز باید شرکت نموده تا کارت بازرگانی برای شخص مربوطه صادر شود. این کارت به دو نوع حقیقی (برای افراد) و حقوقی ( برای شرکت ها) تقسیم بندی می شود.

 

با شرکت تولید کننده برای شروع واردات قرارداد ببندید

مرحله بعد پیدا کردن فروشنده یا تولید کننده برای واردات کالا می باشد که می توان از طریق سرچ اینترنت، اتاق های بازرگانی، نمایشگاهها و فروم های تجاری این کار را انجام داد و برای این کار دانستن زبان انگلیسی الزامی است تا بتوان با آنها مکاتبه نمود .

 

قیمت را از فروشنده کالا خواستار شوید

برای ارتباط با شرکت تولید کننده باید به آنها ایمیل زده شود و لیست قیمت محصولات را درخواست نمود، پس از گرفتن قیمت ها از فروشنده کالا، قیمت ها را بررسی و مقایسه نمایید.

 

میزان سود و بهای تمام شده را محاسبه کنید

به غیر از قیمت محصول، هزینه حمل، ترخیص، باربری، بیمه و بازرسی را نیز باید در نظر گرفت و بعد قیمت تقریبی تمام شده محصول را به دست آورد. بررسی قیمت تمام شده، این امکان را می دهد که واردات کالا مورد نیاز به صرفه است یا خیر.

 

پیش فاکتور را از فروشنده تهیه کنید

سپس درخواست سفارش به تولید کننده داده و پروفرما را از آنها درخواست کنید، پروفرما یا پیش فاکتور سندی است که توسط فروشنده صادر می گردد و مندرجات آن شامل نام و نشانی فروشنده و خریدار، نوع، مقدار و تعداد کالا، قیمت واحد کالا و قیمت کل کالا، شرایط پرداخت، مدت گارانتی، تاریخ تولید، نوع بسته بندی، تعداد بسته ها، شماره تولید، زمان تحویل کالا، تعرفه کالا، مدت اعتبار پروفرما و مبدا و مقصد کالا و است.

 

برای واردات کالا ثبت سفارش کنید

پس از دریافت پروفرما، باید ثبت سفارش آن را در سامانه جامع تجارت انجام داد. سامانه جامع تجارت ایران یک مکانیسم تسهیل کننده برای انجام امور بازرگانی است. انجام این مرحله کار راحتی نیست و باید با مراحل آن آشنا باشید. در این مرحله باید برای یک سری از محصولات از ارگان های مختلف مجوز های لازم مثل مجوز بهداشت، آزمایشگاه و اخذ گردد .

 

با یک شرکت حمل و نقل نیز اخذ قرارداد کنید

برای حمل بار هم باید با یک شرکت حمل و نقل بین المللی معتبر قرارداد بسته شود که خوش نام و با تجربه باشند تا در زمان حمل و صدور اسناد با مشکل مواجه نشوید. امور مربوط به بیمه و‌ بازرسی را هم باید قبل از حمل انجام بدهید. بازرسی فرآیندی است که در آن شرکت بازرسی به نمایندگی از خریدار برای اطمینان خاطر وی از انطباق کالای خریداری شده با کالای تعهد شده انجام می شود.

 

پول را به شرکت تولید کننده پرداخت نمایید

پول شرکت تولید کننده بایداز طریق بانک یا صرافی قابل اعتماد و شناخته شده، پرداخت بشود.

نکته: در چند سال اخیر و به دنبال بحران ارزی، دولت سامانه ای را برای تخصیص ارز به نام سامانه نیما طراحی نموده است که واردکنندگان از آنجا می توانند برای تامین ارز مورد نیاز واردات کالا اقدام نمایند.

 

از گمرک کالاها را ترخیص نمایید

مرحله آخر ترخیص کالا است، وقتی بار به گمرک رسید، باید کارهای ترخیص انجام شود. ترخیص کار شرکت، مدارک لازم را جمع آوری می کند تا کارهای ترخیص را انجام دهد.ترخیص کالا توسط نماینده شرکت، کارمند شرکت یا ترحیص کار انجام می شود.

ترخیص کار فردی است که دارای مجوز از گمرک جمهوری اسلامی بوده و به نمایندگی از شرکت واردکننده کلیه امور اجرایی و اداری مربوط به ترخیص کالا را به انجام می رساند.

 

منبع: https://fa.barusgolden.com/مراحل-واردات-کالا/

barusgoldencom
barusgoldencom

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋