bartarinvokala.com

bartarinvokala.com

تیم متخصص سایت برترین وکلا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به شما بهترین وکلای حقوق، کیفری، ملکی و خانواده را معرفی کند

قصاص چیست و شرایط اجرای قصاص

قصاص چیست؟ ➕ شرایط اجرای قصاص ⚖️

قصاص چیست؟ ➕ شرایط اجرای قصاص ⚖️

قصاص زمانی اتفاق می افتد که مجرم به صورت عمدی به مقتول یا فرد قطع عضو شده باشد اتفاق می افتد که در اینصورت حکم قصاص نفس یا قصاص عضو برای مجرم در نظر گرفته می شود. اما در اعدام مواردی مانند قتل عمد نظام های حقوقی مورد انجام قرار می گیرد

یکی از اعمالی که در کشور ایران و قانونی اسلامی بسیار زشت و ناپسند تلقی شده و در صورت انجام گرفتن این عمل مجازات قصاص برای مجرم در نظر گرفته می شود آسیب به جان و بدن شخص است. قصاص در واقع به دو دسته قصاص نفس و قصاص عضو تقسیم می شود،‌در واقع اگر بخواهیم قصاص را به زبان عامیانه تر بیان کنیم بهتر است بگوییم که قانون برای هر جرمی مجازاتی در نظر گرفته است و بستگی به شرایط ارتکاب جرم دارد ،‌قصاص نیز یکی از مجازاتی است که قانون رای آسیب به جان و تن شخص یا اشخاص از عمد وضع کرده است،‌برخی قصاص را با اعدام یکی می دانند اما باید بگوییم که ن دو از همه نظر با یکدیگر تفاوت دارند به همین منظور ما تصمیم گرفته ایم مطالبی را برای شما به تحریر درآورده تا با موضوع قصاص چیست و شرایط اجرای قصاص آشنا شوید برای درک بهتر این مطالب بهتر است تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 حکم قصاص چیست؟ + انواع قصاص!

ریشه قصاص در واقع به قص به معنی پیگیری کردن می باشد،‌ اصل قصاص اساسا به منظور مجازات شدن فرد به مقدار جرمی می باشد که مجرم مرتکب شده است. اما اگر به خواهیم به معنی آن در فعل توجه کنیم به معنی سری انجام شدن به معطلی انجام شدن می شود، برای مثال در گذشته به اینصورت بود که اگر فردی قبل از ظهر یک شخص را به قتل می رساند در صورت مشخص شدن قاتل قبل از غروب آفتاب اعدام می شد این نیز به دلیل نبودن زندان و محل نگهداری متهمان بود.

انواع قصاص: 

قصاص خود به دو نوع قصاص نفس و قصاص عضو تقسیم می شود از شرایط تحقق قصاص می بایست به تعادل بین آزادی یا زندانی بودن، هم دین بودن، شرایط عقلانی شخص اشاره کرد.

قصاص نفس چیست؟: قصاص نفس در واقع مانی انجام می شود فرد خاطی، جرم سلب کننده حیات را به گونه ای انجام داد باشد که باعث مرگ مقتول شده باشد. که در این صورت طبق خواسته اولیای دم که خواستار قصاص مجرم هستند پرونده به اجرای احکام کیفری برای رسیدگی ارجاع داده می شود، در اینصورت بهتر است به بهترین وکیل کیفری در  شیراز مراجعه کنید، وکیل جنایی از آنجایی که از دانش حقوقی بالای با موضوع قصاص و شرایط تحقق قصاص آشنایت دارد و همچنین مسلط به قوانین جرایم کیفری می باشد می تواند بهترین گزینه برای پیگیری پرونده های قصاص باشد.

قصاص چگونه انجام می شود؟

قصاص عضو چیست: در معنی قصاص عضو می بایست گفت اگر مجرم جرم را به گونه ای مرتکب شده باشد که باعث قطع عضو طرف مقابل شده است و یا به طور عمد جرایم قطع عضو را محقق ساخته باشد به قصاص عضو محکوم می شود،‌در این نوع از قصاص عضو بسته به مقدار قطع عضو جراحت اندازی گیری شده و به مقدار صدمات وارد شده مجرم مجازات می شود مجازات قصاص عضو قطع عضو مجرم علیه به مقدار انجام شده روی فرد بی گناه می باشد.

 

bartarinvokala.com
bartarinvokala.com تیم متخصص سایت برترین وکلا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به شما بهترین وکلای حقوق، کیفری، ملکی و خانواده را معرفی کند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋