bartarinvakil.com

bartarinvakil.com

سایت برترین وکیل bartarinvakil.com

9 نکته طلایی در خرید و فروش ملک که باید بدانید!

هر فردی قبل از انجام معاملات و بستن قراردادهای خود باید در این زمینه مطالعه و تحقیق همه جانبه داشته باشد تا از اندوخته خود محافظت کند. ولی مستحضر هستید که تسلط به تمامی نکات حقوقی کار آسانی نبوده و مسئله ای نیست که با مطالعه چند روزه این آگاهی حاصل شود.

افراد در سطح جامعه به هنگام خرید و فروش یک ملک با توجه به ارزش سرمایه ای که در دست دارند باید نکات حقوقی لازم را رعایت کنند تا خطری متوجه مهاملات آنها نباشد و به عبارتی در دام کلاهبرداران نیوفتند. علی الخصوص افرادی که برای اولین بار چنین معاملاتی را تجربه می کنند بایستی حساسیت بیشتری به خرج داده و در این زمینه مطالعه داشته باشند. برای اطلاع از 9 نکته طلایی در خرید و فروش ملک با ما همراه باشید.

نکات حقوقی ملکی در متن قراردادها

همانطور که قبلا نیز اشاره شد هر فردی قبل از انجام معاملات و بستن قراردادهای خود باید در این زمینه مطالعه و تحقیق همه جانبه داشته باشد تا از اندوخته خود محافظت کند. ولی مستحضر هستید که تسلط به تمامی نکات حقوقی کار آسانی نبوده و مسئله ای نیست که با مطالعه چند روزه این آگاهی حاصل شود بنابراین توصیه اکید ما به شما مشاوره با یم وکیل ملکی می باشد که در جریان معامله با شما همراه بوده و تمامی اسناد و مدارک را به خوبی تحت بررسی قرار دهد. بهترین وکیل ملکی در تهران به خوبی می تواند این دست از معاملات را ساپورت کرده و اقدامات مورد نیاز را جهت ایمن سازی خرید و فروش انجام می دهد.

در بخش زیر به برخی از این نکات کارآمد حقوقی ملکی در قرارداد می پردازیم:

  • توجه داشته باشید که در قرارداد فی مابین شرط داوری لحاظ شده یا خیر؟ اگر لحاظ شده باشد هرگونه اقدام به انجام تعهدات یا سرباز زدن از انجام آن ها توسط نهاد داوری حل می شود.
  • طرح دعاوی بایستی بر علیه تمامی افرادی صورت بگیرد که از زمان های گذشته این ملک را خرید و فروش کرده اند تا به دست آخرین نفر یعنی آخرین خریدار برسد.
  • حتما بررسی کنید که ملک جزء املاک موقوفه نباشد؛ چنانچه زمین از نوع مسکن مهد باشد باید مالکیت زمین مشخص شود.
  • قرارداد با وکالت بررسی و تنظیم شده باشد و در شرایط دیگر، توسط هر شخصی به صورت بی نقص تنظیم شده باشد؛ اصالت قرارداد تایید شود.

بخشی از نکات طلایی حقوقی ملکی در معاملات ملک و املاک:

  • هویت طرفین قرارداد؛ هویت واقعی خریدار و فروشنده باید طبق احراز هویت به درستی در قرارداد مطرح شود.
  • ملک مورد معامله بصورت دقیق در قرارداد معرفی شده باشد تا بعدها هیچ کدام از طرفین ادعایی خلاف آن نداشته باشد. از جمله این اطلاعات می توان به آدرس و تمامی مسائل مربوط به ملک و حتی در صورت لزوم شکل ظاهری اشاره کرد.
  • خریدار باید توجه کافی به این موضوع داشته باشد که فروشنده برای فروش ملک مورد بحث منع قانونی نداشته باشد.
  • در معامله قیمت ملک بطور دقیق نوشته شده باشد تا از نظر ارزش مالی قرارداد اعتبار داشته باشد.
  • از سری کارهای مهم خریدار این است که دقت کند سند ملک مورد معامله شش دانگ به نام فروشنده بوده و ملک موقوفی نباشد.

 

 سلام به دوستان عزیزم برای کسب اطلاعات بیشترر در مورد 9 نکته طلایی در خرید و فروش ملک با وب سایت ما همراه باشید

bartarinvakil.com
bartarinvakil.com سایت برترین وکیل bartarinvakil.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋