برنامه‌نویس شماره یک

برنامه‌نویس شماره یک

سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

وام ۵۰۰ میلیونی برای نوسازی تاکسی های فرسوده بین شهری اختصاص یافت

وام ۵۰۰ میلیونی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده بین‌شهری اختصاص یافت

البته رانندگان تاکسی برای بهره‌مندی از این وام، بایستی شرایط خاصی را داشته باشند.

«مهدی خضری»، معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، از اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده بین‌شهری خبر داد. به گفته او، مالکان تاکسی‌های فرسوده با سن بیش از ۱۲ سال می‌توانند از این تسهیلات برای جایگزینی اتومبیل خود با خودروهای صفرکیلومتر استفاده کنند. بنابراین مالکان تاکسی‌های فرسوده با مدل ۱۳۹۱ و پایین‌تر قادر به بهره‌مندی از وام ۵۰۰ میلیون تومانی هستند.

البته رانندگان تاکسی برای بهره‌مندی از این وام، بایستی شرایط خاصی را داشته باشند. تاکسی‌ها باید در سال ۱۴۰۳ حداقل ۱۲۰ صورت وضعیت فعال با کد رهگیری را ثبت کرده‌ باشند. همچنین رانندگان تاکسی نباید در طول پنج سال گذشته از تسهیلات بانکی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای نوسازی ناوگان کرایه بین‌شهری استفاده کرده باشند. همچنین مالک خودرو بین‌شهری باید برگه اسقاط خودرو را در زمان شماره‌گذاری خودرو جدید به اتحادیه شرکت‌های سواری کرایه‌بین شهری ارائه دهد.

جزئیات دیگر از طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده بین‌شهری

در طرح تخصیص خودرو به ناوگان حمل‌ونقل سواری بین‌شهری، اولویت با خودروهایی است که سن بالاتری دارند. خودروهای در نظر گرفته شده برای ناوگان حمل‌ونقل نیز سورن پلاس تولید ایران‌خودرو هستند. به نظر می‌رسد نسخه‌های دوگانه‌سوز سورن پلاس که مخزن گازسوز ۱۰۰ یا ۷۵ لیتری به همراه موتور EF7 دارند، به مالکان خودروهای سواری بین‌شهری تحویل داده شوند.

برای هر استان کشور، سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است. اگر سهمیه یک استان به‌صورت کامل تکمیل نشود، این سهمیه به سایر استان‌ها اختصاص خواهد یافت. بنابراین رانندگان تاکسی‌های فرسوده بین‌شهری در استان‌های پرتردد نظیر اصفهان، تهران و خراسان رضوی، بایستی برای نوسازی اتومبیل‌های خود تعجیل کنند. فرآیند ثبت‌نام تاکسی‌های فرسوده بین‌شهری نیز از ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها صورت می‌پذیرد.

تاکسی‌های فرسوده بین‌شهری

تاکسی‌های بین‌شهری به‌طور معمول در کنار اتوبوس‌های بین‌شهری و در حاشیه ترمینال‌های مسافربری حضور دارند. به نظر می‌رسد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سعی دارد با نوسازی ناوگان سواری‌های بین‌شهری، از فشار روی ناوگان اتوبوس‌ها بکاهد. تعداد اتوبوس‌های بین‌شهری در سالیان اخیر به‌صورت جدی کاهش یافته است و از این نظر سیستم حمل‌ونقل مسافر با مشکل مواجه شده است. همچنین با وجود تولید و عرضه اتوبوس‌های جدید نظیر مارال ۴۴۰، قیمت اتوبوس‌های جدید بسیار گران است و نوسازی تمامی اتوبوس‌ها در یک زمان امکان‌پذیر نیست. حال آن‌که نوسازی خودروهای سمند و پژو ۴۰۵ و جایگزینی آن‌ها با سورن پلاس دوگانه‌سوز، دردسر کمتری برای مالکان و همچنین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دارد.

برنامه‌نویس شماره یک
برنامه‌نویس شماره یک سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋