insta360 اعلام کرده این پهپاد قصد دارد جایگزین پهپادهایی باشد که روی کاغذ جذاب بودهاند اما در آسمان بیروح به نظر میرسیدند.
شرکت چینی Insta360 با برند جدیدی به نام Antigravity وارد بازار رقابتی پهپادهای مصرفی میشود. پهپاد برند Antigravity یک نمونه سبکوزن است که نخستین دستگاه با دوربین داخلی 8K و 360 درجه محسوب میشود و میتواند رقیبی جدی برای DJI باشد.
طبق گزارشهای منتشرشده، Insta360 قرار است در ماه آگوست از نخستین پهپاد برند Antigravity خود رونمایی کند. از دیگر مشخصات این دستگاه به وزن کمتر از 249 گرمی آن اشاره شده است. وبسایت رسمی Antigravity که از دوشنبه فعال شده، اعلام کرده این پهپاد علاوه بر وزن سبک، از انتقال داده بهصورت لحظهای و کنترل دوربین حین پرواز پشتیبانی میکند. همچنین کاربران میتوانند تنظیمات تصویربرداری آن را در لحظه تغییر دهند.
این پهپاد پس از چند سال توسعه، با هدف جذب کاربران حرفهای و مبتدی عرضه خواهد شد. Antigravity اعلام کرده قصد دارد جایگزین پهپادهایی باشد که «روی کاغذ جذاب بودهاند اما در آسمان بیروح به نظر میرسیدند.»
نام چینی این برند «Yingling» است اما هنوز مکان دفتر مرکزی آن مشخص نیست. بااینحال، Insta360 تأیید کرده که این برند با همکاری شرکای دیگر و توسط تیمی جهانی از مهندسان، طراحان و خالقان محتوا توسعه یافته است.
انتشار این خبر باعث افزایش 6.2 درصدی سهام Insta360 در روز سهشنبه شد. این شرکت ماه گذشته وارد بازار بورس شده بود.
در سوی دیگر، برند مطرح DJI که رقیب اصلی Antigravity محسوب میشود، همچنان بیشترین سهم بازار جهانی پهپاد را در اختیار دارد. طبق گزارش مؤسسه Berg Insight، این شرکت در سال 2023 حدود 70 درصد از بازار پهپادهای مصرفی را در اختیار داشته است.
DJI نیز قصد دارد همین هفته نخستین دوربین 360 درجه خود را معرفی کند؛ محصولی که وارد قلمرو سنتی Insta360 در حوزه نوآوری دوربینها میشود. طبق گزارشها، DJI روز پنجشنبه از یک محصول «همهکاره» رونمایی خواهد کرد.
عرضه پهپاد جدید Insta360 همراستا با برنامه دولت چین برای ارتقا و توسعه پهپادهایی است که در ارتفاع زیر 1000 متر حرکت میکنند و آن را بهعنوان یکی از زمینههای رشد اقتصادی کشور مطرح کرده است. حالا با ورود Insta360 به عرصه پلتفرمهای پروازی و گسترش فعالیت DJI در حوزه فناوری دوربین، رقابت میان این دو شرکت بزرگ چینی به سطح تازهای خواهد رسید.
پاسخ ها