باواینکه سالها از تولید دوو ماتیز میگذرد، این خودرو همچنان موردعلاقه مالکان است، حتی برخی اقدام به تیونینگ این خودرو کردهاند.
دوو ماتیز یکی از خودروهای کوچک، محبوب و پرفروش بازار ایران و جهان است. بااینکه سالها از تولید دوو ماتیز میگذرد، این خودرو همچنان موردعلاقه مالکان است. حتی برخی مالکان اقدام به تیونینگ این خودرو کردهاند که نمونه جدیدی از آن را در تصویر میبینید. این دوو ماتیز به موتور ششسیلندر مجهز شده و میتواند برای خودروهای بزرگتر و گرانتر از خودش چالشبرانگیز باشد.
مالک این دوو ماتیز در انگلستان علاقهای به پیشرانه کوچک و کمحجم این خودرو نداشت؛ ازاینرو، موتور استاندارد ماتیز را با پیشرانه 3.2 لیتری V6 واکسهال جایگزین کرد. این پیشرانه بین 210 تا 220 اسببخار قدرت آزاد میکند. البته تعویض موتور تنها تغییر این خودرو نیست. رینگهای پورشه و کاپوتی که از نو طراحی شده است، ثابت میکند این ماتیز بسیار قویتر و سریعتر از آن چیزی است که تصور میشد.
مؤسسه تیونینگ PowerCrazy Automotive فرایند تعویض موتور را انجام داده است. این تیم موفق شد یک موتور جنرال موتورز که متعلق به سدانهای اوپل و واکسهال بود، روی ماتیز قرار دهد. برای این کار ورودی هوا و کاپوت خودرو از نو طراحی شد. همچنین دسته موتورها نیز سفارشی ساخته شدند تا این موتور بتواند زیر کاپوت ماتیز قرار بگیرد. تصاویر منتشرشده از این خودرو نشان میدهد تمامی فضای زیر کاپوت ماتیز اشغال بشود که موضوع عجیبی نیست.
نصب این موتور ششسیلندر روی ماتیز باعث شده قدرت و گشتاور خودرو به طرز چشمگیری ارتقا یابد. نسخه اصلی ماتیز به موتوری سهسیلندر با حجم 796 سیسی مجهز بود که حداکثر 50 اسببخار قدرت تولید میکرد؛ بنابراین اکنون راندمان پیشرانه این خودرو چهاربرابر شده است.
همراه نصب موتور قویتر، ترمزها نیز بهبود یافتهاند و اکنون روتورهای ترمز فورد فوکوس RS جایگزین روتورهای ترمز استاندارد جلو شدهاند. رانندگی با خودرو شهری سبک و موتور V6 ترسناک به نظر میرسد؛ بنابراین این خودرو فقط وسیلهای نمایشی شناخته شده است.
پاسخ ها