برنامه‌نویس شماره یک

برنامه‌نویس شماره یک

سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

آیپد پرو با تراشه M5 احتمالا در اواخر سال 2025 یا نیمه اول سال 2026 معرفی می شود

آیپد پرو با تراشه M5 احتمالاً اواخر 2025 یا نیمه اول 2026 معرفی می‌شود

اپل احتمالاً در اواخر سال 2025 یا نیمه نخست سال 2026 به‌سراغ معرفی آیپد پرو بعدی با تراشه M5 می‌رود.

اپل امروز از خانواده جدید مک‌بوک پرو M4 رونمایی می‌کند و بعد به‌سراغ آماده‌سازی تراشه M5 می‌رود. گزارش جدید بلومبرگ مدعی است که اپل احتمالاً تراشه آتی خود را برای استفاده در آیپد پرو بعدی در اواخر سال آینده میلادی یا نیمه اول 2026 حاضر می‌کند.

«مارک گرمن» از بلومبرگ در یادداشت جدید خود به توسعه تراشه M5 اپل اشاره کرده است. او می‌گوید کوپرتینویی‌ها می‌توانند در انتهای 2025 تراشه جدید خود را معرفی کنند. این احتمال نیز می‌تواند وجود داشته باشد که این تراشه با سری جدید آیپد پرو استفاده شود.

اگر به برنامه‌های اپل توجه کرده باشید، کوپرتینویی‌ها امسال تراشه M4 را ابتدا در آیپد پرو به‌کار گرفتند و مک‌ها تازه امروز با این تراشه معرفی می‌شوند. بر همین اساس، می‌توان انتظار داشت که آیپد پرو بعدی نخستین دستگاهی باشد که از تراشه M5 استفاده می‌کند.

آیپد پرو با تراشه M5 احتمالاً اواخر 2025 یا نیمه اول 2026 معرفی می‌شود

احتمال عرضه آیپد پرو M5 در اواخر 2025 یا نیمه اول 2026

گرمن می‌گوید اپل تقریباً هر 18 ماه یک‌بار آیپد پرو جدیدی معرفی می‌کند. با توجه به اینکه انتظار می‌رود تراشه M5 در اواخر سال آینده عرضه شود، محتمل است که آیپد پرو بعدی نیز تا اواخر 2025 یا نیمه اول 2026 معرفی نشود. از آن‌جایی که زمان زیادی از معرفی طراحی فعلی این دستگاه نمی‌گذرد، نباید انتظار تغییر بزرگی به‌جز تغییر تراشه را داشت.

پیش‌بینی نمی‌شود که اپل در سال آینده میلادی برای تولید تراشه M5 به‌سراغ فرایند تولید 2 نانومتری TSMC برود. این اتفاق در سال 2026 رخ خواهد داد. بااین‌حال، تراشه M5 به‌لطف استفاده از روش بسته‌بندی جدید SoIC تغییرات قابل‌قبولی نسبت به نسل پیش از خود خواهد داشت. این شیوه بسته‌بندی اولین‌بار در سال 2018 معرفی شد و اجازه می‌دهد تراشه‌ها در یک ساختار سه‌بعدی روی هم قرار بگیرند، در نتیجه کنترل دما بهتر انجام می‌گیرد و نشت جریان کاهش می‌یابد. عملکرد الکتریکی تراشه نیز نسبت به طراحی‌های دوبعدی بهتر می‌شود.

برنامه‌نویس شماره یک
برنامه‌نویس شماره یک سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋