تیم کوک، مدیرعامل اپل، در مصاحبهای اعلام کرد با قیمت 3500 دلار، هدست ویژن پرو محصولی برای عموم کاربران نبود.
«بن کوهن»، خبرنگار وال استریت ژورنال، با تیم کوک، مدیرعامل اپل، در مورد ویژن پرو، نوآوری، هوش اپل و موارد دیگر مصاحبه کرده است. کوک در این گفتگو به فروش پایین هدست این شرکت اذعان داشت.
کوک در مصاحبه با وال استریت ژورنال، حقایقی از گجت پوشیدنی ویژن پرو افشا کرد که جالب بودند. او گفت:
«ویژن پرو با قیمت 3500 دلار محصولی برای عامه بازار نبود. درحالحاضر، این محصول برای پذیرندگان اولیه است. افرادی که میخواهند همین امروز، فناوری فردا را داشته باشند. خوشبختانه، به اندازه کافی آدمها در این دسته قرار میگیرند.»
ماه ژوئیه، شرکت تحقیقاتی IDC تخمین زد فروش ویژن پرو سال جاری کمتر از 500 هزار دستگاه خواهد بود.
کوهن، خبرنگار وال استریت ژونال، گفت رویکرد اپل به نوآوری را میتوان در 4 کلمه توصیف کرد: «نه اول، بلکه بهترین.» کوک گفت:
«ما با اولین نبودن هیچ مشکلی نداریم. همانطور که به نظر میرسد، مدتی طول میکشد تا محصول اولیه را تبدیل به محصولی عالی کنید؛ بنابراین آزمون و خطای زیادی نیاز دارد. هر بخش از جزئیات محصول نگرانیها و چالشهای خاص خودش را دارد و گاهی انجام آن کمی بیشتر زمان میبرد. ترجیح میدهیم محصول را اینگونه بسازیم؛ رساندن محصول پیشرفته به مردم در قبال پولی که میپردازند، به این شکل فوقالعاده است. بدون شک اگر با 100 نفر صحبت کنیم، همه میگویند بهترین بودن اهمیت دارد.»
کوک در ادامه گفت Apple Intelligence تجربه استفاده از محصولات اپل را «عمیقاً متفاوت» میکند:
«فکر میکنم بعداً به گذشته نگاه خواهیم کرد و [متوجه میشویم Apple Intelligence] اتفاقاً شما را در منحنی فناوری متفاوتی قرار میدهد.»
بلومبرگ نیز در گزارشی به نقش کوک در هیئتمدیره نایکی اشاره کرده و گفته است او سال 2005 به هیئتمدیره این شرکت پیوست. این گزارش میگوید کوک پس از اینکه سال جاری نایکی به کاهش فروش و سود دچار شد، از انتصاب «الیوت هیل» بهعنوان مدیرعامل جدید حمایت کرد. کوک اغلب با کفشهای نایکی دیده میشود و اپل در چند دهه گذشته با این شرکت سازنده کفش در چندین محصول و لوازم جانبی همکاری کرده است.
پاسخ ها