مدیرعامل شاتلموبایل، تحریم، ترافیک نیمبها، فیلترینگ و ناامنی ناشی از رواج استفاده از فیلترشکنها را جمله از چالشهای پیشروی این اپراتور دانست.
مدیرعامل شاتلموبایل امروز در نشست خبری به مناسبت هفتمین سالگرد تاسیس این اپراتور مجازی، فیلترینگ و ناامنی ناشی از رواج استفاده از فیلترشکنها را یکی از چالشهای پیشروی این اپراتور دانست و ابراز امیدواری کرد که دولت جدید در سیاست شکستخورده فیلترینگ بازنگری کند.
به گزارش دیجیاتو، آرش کریمبیگی در این نشست خبری، عدم افزایش تعرفه دیتا، مکالمه و پیامک را از دیگر مشکلات اپراتورهای سیار عنوان کرد و گفت: «تعرفه مکالمه به مدت ۸ سال و پیامک ۱۴ سال ثابت نگهداشته شد. تعرفه داده نیز دی ماه سال گذشته به میزان ۳۴ درصد افزایش یافت که با توجه به گران شدن ترافیک، این افزایش تعرفه عملاً ۱۷ درصد بود و تناسبی با تورم نداشت.»
او افزایش قیمت مودم به بهانه حمایت از تولید را چالش دیگر اپراتورهای موبایل دانست و توضیح داد: «چند سال است که به بهانه حمایت از تولید داخل، امکان واردات مودم وجود ندارد و اپراتورها مجبورند از تولیدکنندگانی مودم تهیه کنند که با بهره بردن از انحصار، محصولی بی کیفیت و گرانقیمت عرضه میکنند.»
کریمبیگی چالش تامین ارز، مهاجرت و محدودیت نیروی انسانی متخصص، عدم ثبات سیاسی و اقتصادی و ترافیک نیمبها برای محتوای داخلی را از مشکلات دیگر اپراتورها برشمرد و درباره مشکل آخر گفت: «امروز با مجموعهای از تقلبها در قالب ویپیانهای نیمبهاکننده و وبسایتهای دانلود نیمبهای محتوا مواجهیم که اپراتورها را متضرر میکنند.»
او افزود: «اگر هدف حمایت از محتوای داخلی بوده، به نظر میرسد ۶ سال برای این حمایت کافی باشد. زمان چنین حمایتهایی سپری شده و منطقی نیست از جیب اپراتورها به تولیدکنندگان محتوا سوبسید بدهیم.»
کریمبیگی خواستار آن شد که شورای عالی فضای مجازی و رگولاتوری مصوبه ترافیک نیمبها را بازنگری کنند.
مدیرعامل شاتلموبایل با بیان اینکه تحریمها نیز اپراتورهای تلفنهمراه را با چالش مواجه کرده است، افزود: «انجمن GSMA اگرچه در ظاهر یک نهاد بینالمللی است، اما عملاً یک شرکت آمریکایی محسوب میشود و امکان عضویت را برای اپراتورهای ایرانی فراهم نمیکند.»
مدیرعامل شاتلموبایل گفت: «از سال ۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۴۰۲ سرانه مصرف دیتای مشترکان این اپراتور تلفن همراه به طور متوسط ۴۳ درصد به صورت سالیانه رشد داشته و میزان مصرف دیتای در شبکه این اپراتور نیز در همین زمان با نرخ رشد سالیانه ۱۱۲ درصدی افزایش یافته است.»
با بیان این مطلب افزود: «همچنین از سال ۱۳۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۲، میزان مصرف مکالمه در شبکه شاتلموبایل با شیب رشد ۳۵ درصدی و تعداد مشترکین شاتلموبایل با شیب رشد ۵۶ درصدی مواجه بوده است.»
او اظهار داشت: «خلق نخستین تجربه خدمات همگرای ثابت و سیار (FMC) در ایران، بهبود تجربه مشتری، تکمیل سبد محصول و پوشش جغرافیایی گستردهتر از جمله استراتژیهای تاسیس شاتلموبایل بوده است.»
کریمبیگی با اشاره به اینکه پروانه شاتلموبایل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی Full MNNO است، تصریح کرد که این اپراتور اولین و تنها اپراتور موبایل دانش بنیان کشور است.
کریمبیگی با اشاره به اینکه شاتلموبایل تنها Multi MNO کشور و بزرگترین MVNO ایران و منطقه محسوب میشود، گفت: «طراحی و پیادهسازی داخلی بیش از ۲۶ محصول فنی با عنوان «ساخت شاتلموبایل»، ارائه اولین و تنها تجربه خدمات همگرای ثابت و سیار (FMC) در کشور، به دست آوردن دانش و فناوری مدیریت از راه دور سیمکارت برای اولین بار در ایران، اولین عرضهکننده فناوری موبایل کانکت در ایران، تنها اپراتور تلفن همراه دانش بنیان کشور و اولین عرضهکننده سرویس آیپی استاتیک روی سیمکارت در ایران بخشی از دستاوردهای شاتلموبایل به شمار میرود.»
او، کانالهای فروش و ارائه خدمات سیمکارت شاتلموبایل را سه سرویس سنتر اختصاصی، ۱۶۳ نماینده رسمی انحصاری، ۳۱ توزیعکننده استانی، ۱۵ توزیعکننده کشوری، ۵۲۸۰ نماینده فروش، فروش و ارائه خدمات غیرحضوری تلفنی به زبانهای فارسی و انگلیسی و پشتیبانی از گویش و زبانهای محلی با بیش از ۲۰۰ نیروی کارآزموده و فروش و خدمات آنلاین در وبشاپ و وبسایت شاتلموبایل با قابلیت انتخاب شماره، شماره به صورت تاریخ تولد، شماره رند، مودم و سیمکارت با آیپی ثابت عنوان کرد.
به گفته کریمبیگی، فروش شارژ و بستههای اینترنتی این اپراتور تلفن همراه نیز از طریق سه سرویس سنتر اختصاصی، شش کانال USSD متنوع، ۱۶ اپلیکیشن و وبسایت ممتاز خدمات بانکی، وبشاپ شاتلموبایل، اپلیکیشن MyShatelmobile، بیش از ۵ هزار نماینده فروش حضوری در سراسر کشور و مدیریت حساب اینترنتی «شاتلموبایل من» فراهم شده است.
او گفت: «امکان انتخاب دستی شبکه با استفاده از کد دستوری #8*1*، اپلیکیشن شاتلموبایل من و مدیریت حساب اینترنتی برای مشترکان فراهم شده است.»
کریمبیگی همچنین با اشاره به امکان ارائه سیمکارت سازمانی شاتلموبایل، پوشش گسترده، امکان ارائه IP استاتیک روی سیمکارت سازمانی، ساخت بسته مکالمه، پیامک و دیتای ویژه برای مشتری سازمانی، پشتیبانی اختصاصی، تخصیص اعتبار از سوی سازمان به سیمکارتها، بسته مکالمه درون شبکه اقتصادی، حساب اشتراکی، کنترل حساب اینترنتی سازمانی، امکان سفارشیسازی متناسب با نیاز سازمان، فعالسازی و عرضه سیمکارت به صورت یکپارچه و امکان تخصیص شمارههای متوالی را از ویژگیهای آن عنوان کرد.
به گفته مدیرعامل شاتلموبایل، راهکار OTA/AOTAاین اپراتور نیز هرگونه تغییر بیسیم و بیواسطه در ساختار پروفایل سیمکارت، نصب، بهروزرسانی یا حذف اپلتهای روی سیمکارت بدون نیاز به سیستم عامل گوشی یا مراجعه حضوری، پیادهسازی ساز و کار امن ارتباطی و اختصاصی، امکان پیادهسازی با تمام هستههای شبکه استاندارد تلفن همراه، امکان اتصال و تعامل با واسط ثالث، رفع اشکال در پروفایل سیمکارت و اپلتها بدون نیاز به مراجعه حضوری یا تعویض سیمکارت، خدمات بانکداری و پرداخت همراه، احراز هویت و دولت همراه، جلوگیری از Bill Shock در نقاط مرزی و مدیریت رومینگ بینالملل را فراهم کرده است.
او با اشاره به ارائه پیامک خدماتی با ویژگیهای متعدد، همچنین از ارائه خدمات پیامک امن شاتلموبایل به صورت آزمایشی خبر داد و گفت: بزودی و در قالب سرویس پیامک امن، امکان محدود کردن دسترسی به محتوای پیامکها صرفا در نقاط مجاز، استفاده از ماژولهای ویژه جهت ایجاد، ارسال، اعتبارسنجی و مدیریت کلیدها، رمزنگاری و رمزگشایی پیامکهای ارسالی و دریافتی توسط شاتلموبایل فراهم میشود.
آرش کریمبیگی در تشریح برنامههای پیش روی این اپراتور گفت: ارائه خدمات eSIM، VoLTE، پیامک امن، راهاندازی فاز دوم همگرایی خدمات ثابت و سیار، راهاندازی مرکز تماس اختصاصی و مستقل راهکارهای سازمانی، صادرات فناوری، راهاندازی فاز سوم خدمات سیمکارت هوشمند، ارائه خدمات ترابردپذیری شماره تلفن همراه (MNP) و ارائه خدمات رومینگ اقتصادی در دستور کار بزرگترین اپراتور MVNO ایران قرار دارد.
پاسخ ها