آستون مارتین ونکوئیش پس از شش سال غیبت بار دیگر در سال 2025 به بازار باز خواهد گشت و خوشبختانه همچنان موتور V12 دارد!
طی سالیان اخیر و به دلیل قوانین سختگیرانه زیستمحیطی، موتورهای V12 از خودروهای بسیاری حذف شدند. با این حال آستون مارتین ونکوئیش برای سال 2025 همچنان این موتور را زنده نگه داشته است. این خودرو پس از شش سال غیبت بار دیگر با پیشرانه حجیم و خورجینی به بازار بازگشته است.
آستون مارتین طی شش سال گذشته سعی داشت تا یک ابرخودرو موتور وسط بسازد اما در نهایت آن پروژه را کنار گذاشت و به جای آن نسل جدید آستون مارتین ونکوئیش را توسعه داد. این خودرو گرندتور (GT) بینهایت بزرگ، قدرتمند و مجلل است. زیر کاپوت آستون مارتین ونکوییش نیز موتور 5.2 لیتری V12 با توربوشارژرهای دوقلو قرار دارد که 824 اسببخار قدرت و 1000 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
آستون مارتین اعلام کرده است که سالانه بیش از هزار دستگاه ونکوئیش جدید به تولدی خواهند رسید. قیمت پایه این خودرو نیز 420 هزار دلار (25 میلیارد تومان) اعلام شده است.
پیشرانه آستون مارتین ونکوییش در واقع موتور V12 نسل قبلی این خودرو است که اصلاحات بسیاری روی آن انجام شدهاند. بلوک سیلندر، سرسیلندر، میل بادامک، دسته موتور، توربوشارژر، انژکتورها و شمعها در این پیشرانه تغییر کردهاند تا با قوانین سختگیرانه آلایندگی مطابقت داشته باشند. به گفته آستون، این پیشرانه از موتور قدیمی غیرقابل تشخیص خواهد بود.
همانند آستون مارتین DBS سوپرلگرا، مدل جدید ونکوییش نیز از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استفاده میکند که قدرت و گشتاور را به محور عقب انتقال میدهد. همچنین همانند مدلهای جدید ونتیج و DB12، دیفرانسیل لغزش محدود کنترل شده الکترونیکی برای این خودرو در نظر گرفته شده است.
نسل جدید آستون مارتین ونکوئیش از قابلیتی به نام Boost Reserve برخوردار است که میتواند فشار بوست توربو را به صورت جزئی در دریچه گاز افزایش دهد. این قابلیت هنگامی که راننده تقاضای قدرت بیشتری میکند، استفاده خواهد شد. این کار با هماهنگی دقیق دریچه گاز و توربوشارژرها انجام خواهد شد. براساس اعلام آستون مارتین، شتاب 0 تا 100 مدل جدید ونکوییش 3.2 ثانیه خواهد بود. نسل جدید آستون مارتین ونکوئیش، سومین نسل این خودرو در بازار جهانی خواهد بود.
پاسخ ها