برنامه‌نویس شماره یک

برنامه‌نویس شماره یک

سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

راندمان تولید پایین تراشه های اگزینوس می تواند قیمت سری گلکسی اس 25 را افزایش دهد

بازدهی پایین تولید تراشه‌های اگزینوس می‌تواند قیمت سری گلکسی S25 را بالا ببرد

اگر سامسونگ بتواند بازدهی تولید تراشه‌های جدید اگزینوس را افزایش دهد و از آن‌ها استفاده کند، قیمت نهایی سری گلکسی S25 معقول‌تر خواهد بود.

اخیراً برخی منابع معتبر اعلام کرده‌اند که باید انتظار افزایش قیمت برای سری گلکسی S25 را در اوایل سال آینده داشته باشیم، اما دلیل این افزایش قیمت چه چیزی می‌تواند باشد؟ احتمالاً مشکل در تولید تراشه‌های جدید اگزینوس عامل اصلی بالارفتن قیمت نهایی این گوشی‌ها خواهد بود.

به گزارش فون آرنا، «مینگ چی کو»، تحلیلگر معتبر TF International می‌گوید افزایش قیمت 25 تا 30 درصدی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 می‌تواند منجر به افزایش قیمت سری گلکسی S25 سامسونگ در سال 2025 شود. اسنپدراگون 8 نسل 3 قیمتی بین 190 تا 200 دلار دارد و پس از افزایش قیمت پیش‌بینی‌شده، چیپست نسل بعدی کوالکام می‌تواند قیمتی بین 237.50 تا 260 دلار داشته باشد.

این تحلیلگر می‌گوید با توجه به اینکه امسال اولین سالی است که تراشه‌های اگزینوس با استفاده از فرایند 3 نانومتری Samsung Foundry تولید می‌شوند، احتمال زیادی وجود دارد که بازدهی ضعیف تولیدات کسب‌وکار ریخته‌گری سامسونگ به این معنی باشد که اگزینوس 2500 کافی برای تولید وجود نخواهد داشت و در نتیجه خواسته‌های بخش موبایل سامسونگ برآورده نمی‌شود؛ بنابراین ممکن است نیاز باشد که از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 در تمامی مدل‌های سری گلکسی اس 25 استفاده شود.

گلکسی S25

گزینه‌های سامسونگ برای تعیین قیمت نهایی سری گلکسی S25

اگر اینطور باشد، سامسونگ دو گزینه برای انتخاب قیمت گلکسی S25 دارد؛ می‌تواند قیمت گوشی‌ها را برابر با افزایش قیمت چپیست، مثلاً 30 درصد، افزایش دهد و کاربر را وادار کند تا افزایش هزینه قطعه را بپردازد. گزینه بعدی این است که فقط اندکی قیمت گلکسی S25 را بالا ببرد و هزینه بالای تأمین تراشه را بین خود و مشتریان تقسیم کند.

در سه‌ماهه اول سال جاری، سامسونگ Foundry بازدهی تولید تک‌رقمی برای تراشه 3 نانومتری اگزینوس 2500 داشت. این میزان در سه‌ماهه دوم به 20 درصد افزایش یافت. بااین‌حال بازدهی 60 درصدی برای تولید انبوه مورد نیاز است. اگر سامسونگ نخواهد از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 استفاده کند و قیمت سری گلکسی S25 را تا 30 درصد افزایش ندهد، فشار روی Samsung Foundry خواهد بود تا به‌موقع بتواند بازدهی تولید تراشه‌های جدید اگزینوس را افزایش دهد.

برنامه‌نویس شماره یک
برنامه‌نویس شماره یک سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋