برنامه‌نویس شماره یک

برنامه‌نویس شماره یک

سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

ناسا میلیون ها دلار به Intuitive Machines برای فرود در قطب جنوبی ماه اعطا می کند

ناسا میلیون‌ها دلار جهت فرود روی قطب جنوب ماه به Intuitive Machines اعطا می‌کند

شرکت Intuitive Machines که سابقه همکاری با ناسا را در کارنامه دارد، به‌عنوان همکار این سازمان برای فرود روی قطب جنوب ماه انتخاب شده است.

شرکت Intuitive Machines به‌تازگی توانسته است در رقابت برای کسب بودجه چندین میلیون دلاری ناسا جهت ارسال ماه‌نورد، پیروز شود. این شرکت مسئول ارسال تجهیزات مورد نظر ناسا به سطح ماه خواهد بود و اجازه حمل محموله‌های خصوصی دیگر را هم دریافت کرده است.

مأموریت شرکت Intuitive Machines چیست و چه‌زمانی صورت‌می‌گیرد؟

طرح خدمات تجاری باربری به ماه (CLPS) برنامه‌ای جهت برون‌سپاری مأموریت‌های این نهاد است که با همکاری شرکت‌های خصوصی تأمین‌کننده خدمات فضایی انجام می‌گیرد. ناسا در این طرح اقدام به اعطای بودجه تحقیقاتی و اجرایی به کاندیداهای برتر می‌کند و شرکت‌های مختلف برای اثبات توانایی خود در طی آن رقابت می‌کنند. شرکت Intuitive Machines اخیراً موفق شده‌است که از سوی سازمان فضایی ایالات متحده به‌عنوان گزینه‌ای برای ارسال تجهیزات به قطب جنوب ماه در سال ۲۰۲۷، انتخاب شود و بودجه ۱۱۶.۹ میلیون دلاری را دریافت نماید.

هدف از اعطای بودجه چندین میلیون دلاری به شرکت Intuitive Machines از سوی ناسا، رساندن شش محموله به سطح ماه است. البته این شرکت قادر خواهد بود سفارشات دیگر از نهادهای خصوصی را هم دریافت کند و اقدام به کسب درآمد بیشتر نماید. قطب جنوب ماه، یکی از قسمت‌های کمتر شناخته‌شده قمر زمین به‌شمار می‌رود و برای همین، توجه ویژه‌ای از سوی آژانس‌های تحقیقاتی و پژوهشگران روی آن قرار دارد. حضور مقادیری آب در قالب یخ در این منطقه هم یکی دیگر از دلایل جذابیت آن برای محققان است. البته کاوش در قطب جنوب ماه با دشواری‌هایی نیز همراه است؛ زیرا سطح بسیار ناهمواری دارد و عدم دریافت نور کافی در کنار دمای بسیار پایین موجب چالش‌برانگیز بودن مأموریت در آن می‌شود.

شرکت Intuitive Machines

ناسا تنها آژانس فضایی دولتی نیست که مشتاق به جستجو در قطب جنوب ماه است؛ بلکه سازمان‌های دیگر از جمله آژانس تحقیقات فضایی هند هم مأموریت‌هایی پیرامون شناخت بهتر آن، انجام داده‌اند. البته به‌دلیل مشکلات و سختی‌های اشاره‌شده، تنها هندی‌ها توانسته‌اند یک کاوشگر در ماموریت چاندریان-۳ طی سال ۲۰۲۳ به این منطقه ارسال کنند و برای جهت، ناحیه‌ای بکر از سطح ماه محسوب‌می‌شود. در میان شش محموله ناسا، مجموعه‌ای از ابزارهای متعلق به آژانس فضایی اروپا نیز وجود دارد که می‌توانند با جمع‌آوری نمونه از سطح ماه، اقدام به تحلیل ترکیبات و ارسال داده‌ها به‌سوی زمین کنند. دانشمندان امیدوارند بتوانند با شناخت بهتر مواد موجود در ناحیه مذکور، زمینه را برای استخراج منابع با ارزش در آینده فراهم سازند.

از دیگر ابزارهای موجود در محموله‌های ارسال ناسا به سمت قطب جنوب ماه می‌توان به پرتوسنج اشاره نمود که نه‌تنها می‌تواند اقدام به آنالیز ترکیبات سطح ماه نماید؛ بلکه قادر است نحوه تاثیر فرود ماه‌نورد روی ساختارهای سطحی را هم آنالیز کند. مجموعه‌ای از تجهیزات پس‌بازتابگر هم به محققان کمک می‌کنند تا محل دقیق ماه‌نورد را مشخص نمایند. شایان‌ذکر است که شرکت Intuitive Machines در گذشته یک ماه‌نورد دیگر به سطح قمر زمین ارسال کرده است و در نظر دارد تا در اواخر سال جاری میلادی هم مأموریت دوم خود را به انجام برساند. همچنین مأموریت دیگری در منطقه راینر گاما ماه برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.

شرکت Intuitive Machines
قطب جنوب ماه

اولین مأموریت شرکت Intuitive Machines به‌سوی ماه با فرود موفق همراه بود؛ اما به‌دلیل زاویه نامناسب قرارگیری ماه‌نورد، پایان زودهنگام را رقم زد. طی این مأموریت، ماه‌نورد موقعیت مناسبی نداشت و پنل‌های خورشیدی آن قادر به دریافت نور کافی جهت تامین انرژی نبودند. با وجود چنین سابقه‌ای، ناسا همچنان به این شرکت اعتماد دارد و دهمین بسته بودجه از طرح خدمات تجاری باربری به ماه را به آن اختصاص داده است. این شرکت سابقاً در پنج مورد دیگر نیز موفق به انتخاب به‌عنوان کاندیدای برتر و کسب بودجه از دولت آمریکا شده بود.

برنامه‌نویس شماره یک
برنامه‌نویس شماره یک سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋