فروشگاه اینترنتی «گوشیشاپ» با پیادهسازی استراتژی Cross-Selling در بستر «اینترک»، توانسته فروش لوازم جانبی خود را در ۱۸ روز دو برابر کند.
فروشگاه اینترنتی «گوشیشاپ» اعلام کرده با پیادهسازی استراتژی Cross-Selling (پیشنهاد محصولات مرتبط) در بستر «اینترک»، توانسته فروش لوازم جانبی خود را در مدت کوتاهی بیش از دوبرابر کند.
در دنیای رقابتی امروز، کسبوکارها برای موفقیت به ابزارهای قدرتمندی نیاز دارند که بتوانند بهصورت مؤثر با مشتریان ارتباط برقرار کرده و آنها را بهسمت خرید سوق بدهند. یکی از این ابزارهای قدرتمند مارکتینگ اتوماسیون است. با استفاده از این ابزارها، کسبوکارها میتوانند فرایندهای بازاریابی خود را خودکار کرده، شخصیسازی کنند و درنهایت، بازدهی سرمایهگذاری خود را به حداکثر برسانند.
استفاده از ابزار اینترک از سوی گوشیشاپ، تجربهای است که نشان میدهد چگونه مارکتینگ اتوماسیون میتواند در افزایش فروش و بهبود تجربه مشتری مؤثر باشد. این موفقیت اهمیت سرمایهگذاری در ابزارهای نوین بازاریابی برای تمام کسبوکارهای آنلاین، بهویژه در حوزه تجارت الکترونیک، را بیشازپیش آشکار میکند.
گوشیشاپ که سال 1384 بهعنوان اولین فروشگاه اینترنتی تخصصی گوشی موبایل در ایران شروع به فعالیت کرده، استفاده از ابزارهای اینترک را برای خودکارسازی بازاریابی خود انتخاب کرده و به نتایج جالبی رسیده است.
اینترک پلتفرمی هوشمند برای خودکارسازی بازاریابی است که با تحلیل رفتار خرید مشتریان، امکان ارائه پیشنهادات شخصیسازیشده را فراهم میکند. گوشیشاپ نیز با بهرهگیری از قابلیت Cross-Selling اینترک در کمپین خود، پس از خرید هر گوشی موبایل، محصولات جانبی مرتبط مانند قاب گوشی، گلس محافظ و هدفون را به مشتریان پیشنهاد میدهد.
طبق بررسیهای، حدود ۷ درصد مشتریانی که از سایت گوشیشاپ موبایل خریدهاند، لوازم جانبی موبایل هم میخریدند. این آمار نشان میدهد تمایل به خرید لوازم جانبی میان خریداران موبایل نسبتاً کم است. بااینحال، همین درصد نیز فرصت خوبی برای ارائه محصولات جانبی به مشتریان وفادار مهیا میکند.
هدف گوشیشاپ افزایش درصد مشتریانی بود که علاوه بر خرید موبایل، لوازم جانبی نیز تهیه میکنند. برای رسیدن به این هدف، باید روشهای مؤثری برای تشویق مشتریان به خرید لوازم جانبی ارائه و اجرا میشد؛ بههمیندلیل استفاده از راهکارهای اینترک موردتوجه قرار گرفت.
«علی ولی»، مدیر دیجیتال مارکتینگ گوشیشاپ، دراینباره میگوید: «یکی از مهمترین دلایل انتخاب اینترک پشتیبانی خوب و دانش فنی بالای تیم اینترک بود. علاوهبراین، زیرساخت نرمافزاری قوی اینترک نسبت به رقبا نیز برای ما اهمیت زیادی داشت.»
راهکار اینترک برای گوشیشاپ استفاده از روش Cross-Selling در کمپین بازاریابی گوشیشاپ بود. در این کمپین، شخصیسازی پیشنهادات، اتوماسیون فرایند و افزایش نرخ تبدیل موردنظر قرار داشت.
نتایج کمپین برای گوشیشاپ بسیار چشمگیر بوده است. افزایش 101.95 درصدی فروش لوازم جانبی، افزایش نرخ تبدیل به 5.17 درصد، نرخ تبدیل رفتار ارگانیک کمتر 2.56 درصد و بهبود تجربه مشتری و افزایش رضایتمندی از دستاوردهایی است که گوشیشاپ گزارش کرده است و جالب اینکه این نتایج با اجرای کمپینی ۱۸ روزه حاصل شده است.
Cross-selling روشی در بازاریابی است که در آن به مشتریانی که قصد خرید محصول یا خدماتی خاصی را دارند، محصولات یا خدمات مرتبط دیگری نیز پیشنهاد میشود. هدف از این کار افزایش ارزش هر تراکنش و درنهایت افزایش درآمد کسبوکار است.
به زبان سادهتر، Cross-selling پیشنهاد محصولات مکمل یا مرتبط به محصولی که مشتری درحال خرید آن است.
پاسخ ها